• Ναυτιλία

    Γ. Αγγελικούσης-Π. Λιβανός: Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το project LNG της Μοζαμβίκης οι ναυτιλιακές τους

    • Εριέττα Κομνηνού

    Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά), Πήτερ Λιβανός


    Οι ναυτιλιακές των εφοπλιστών Γιάννη Αγγελικούση και Πήτερ Λιβανού, περιλαμβάνονται στις επτά εταιρείες που επιλέχθηκαν για να συμμετέχουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για 16 πλοία που θα χρησιμοποιηθούν στο project LNG της Μοζαμβίκης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τις τρεις ιαπωνικές εταιρείες MOL, NYK Line και K Line, για την BW LNG, την Maran Gas Maritime του Γ. Αγγελικούση, την GasLog του Π.  Λιβανού και την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της νέα Υόρκης Teekay LNG Partners.

    Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η μη συμμετοχή στους υποψήφιους των μεγάλων κρατικών “παικτών” της χώρας ήταν μια σκόπιμη επιλογή που έγινε όταν η Anadarko ήταν επικεφαλής του έργου, πριν αναλάβει την υλοποίηση του η Total.

    Οι τρεις μεγάλες ιαπωνικές ναυτιλιακές βρίσκονταν στο κάδρο από την έναρξη του διαγωνισμού. Αναλυτές συνδέουν το γεγονός αυτό με την συμμετοχή της εταιρείας Mitsui & Co στο project ως ένας από τους μετόχους.

    Σημειώνεται ότι στον πρώτο γύρο του διαγωνισμού συμμετείχαν 11 ναυτιλιακές, πριν καταλήξουν στις επτά που προαναφέραμε.  Οι προκριθείσες εταιρείες έλαβαν τις επίσημες προσφορές για την επιχείρηση τον Οκτώβριο, αναφέρει το Tradewinds.

    Οι ναυτιλιακές έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν με τα υφιστάμενα πλοία του στόλου τους ή με νεότευκτα.

    Η Total, μέσω της Occidental Petroleum, πήρε τα ηνία ως βασικός μέτοχος του σχεδίου LNG της Μοζαμβίκης το Σεπτέμβριο, καταβάλλοντας 3,9 δισ. δολάρια για να αποκτήσει το 26,5% που κατείχε η Anadarko.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ