• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Ήττα στο διαιτητικό δικαστήριο για την επαναγορά τεσσάρων πλοίων από την Ocean Yield

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Okeanis Eco Tankers


    Όλες τις διαθέσιμες επιλογές της εξετάζει η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζου, μετά την αποτυχία της να επαναγοράσει τέσσερα τάνκερ VLCC τα οποία είχε πουλήσει στην Ocean Yield του μεγιστάνα Kjell Inge Rokke

    Όπως έγραψε πρόσφατα το mononews.gr, τον περασμένο Οκτώβριο η Ocean Yield έλαβε από θυγατρικές της Okeanis Eco Tankers, η οποία έχει ναυλώσει με μακροπρόθεσμα συμβόλαια τα συγκεκριμένα πλοία, επιστολή στην οποία αναφερόταν ότι επιθυμούσαν να ασκήσουν τα δικαιώματα επαναγοράς των τεσσάρων VLCCs, στο 103% των τελών μίσθωσης που εκκρεμούσαν, συν τα έξοδα και τις ζημίες. Η Ocean Yield αμφισβήτησε το δικαίωμα αυτό της Okeanis Eco Tankers  και το θέμα παραπέμφθηκε σε διαιτησία.

    Όπως ανακοίνωσε η Okeanis, το διαιτητικό δικαστήριο αποφάσισε τελικά ότι δεν έχει το δικαίωμα να επαναγοράσει τα πλοία. «Η απόφαση της διαιτησίας υπόκειται σε πολύ περιορισμένα περιθώρια έφεσης με βάση την αγγλική νομοθεσία και η Okeanis Eco Tankers εξετάζει τις επιλογές της όσον αφορά αυτό το θέμα με τους νομικούς συμβούλους της», ανακοίνωσε η εταιρεία, επισημαίνοντας ότι το διαιτητικό δικαστήριο ασχολήθηκε κυρίως με ερωτήματα σχετικά με το δικαίωμα επαναγοράς της, και δεν εξέδωσε απόφαση σχετικά με τα νομικά έξοδα, για τα οποία θα υπάρξει μελλοντική εξέλιξη.

    «Ο οικονομικός αντίκτυπος της διαιτησίας θα περιοριστεί στα νομικά έξοδα που θα επιβαρύνουν την Okeanis, η πλειοψηφία των οποίων έχουν διευθετηθεί στο δ’ τρίμηνο 2019, και στα όποια νομικά έξοδα θα πρέπει να καταβάλει στην Ocean Yield, που απορρέουν από τις εις βάρος της αποφάσεις της διαιτησίας», σημειώνει η εταιρεία, προσθέτοντας ότι αν και η Ocean Yield δεν έχει αποκαλύψει τα νομικά της έξοδα, αυτά αναμένεται να είναι αμελητέα.

    Σημειώνεται ότι η Ocean Yield είχε προβλέψει, σε περίπτωση που η Okeanis δικαιωνόταν από το διαιτητικό δικαστήριο, ένα μικρό καθαρό κέρδος και μία θετική ροή ρευστότητας ύψους περίπου 60 εκατ. δολαρίων.

    Τα πλοία που βρέθηκαν στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ των δύο εταιρειών είναι τα VLCCs Nissos Antiparos, Nissos Despotiko, Nissos Santorini και Nissos Rhenia (όλα χωρητικότητας 319.000 dwt, κατασκευής 2019). Η αρχική συμφωνία leaseback για τα τέσσερα πλοία υπεγράφη το Φεβρουάριο του 2018 και προέβλεπε την εξαγορά των τάνκερ από τη νορβηγική ναυτιλιακή, έναντι 83,75 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο, και τη ναύλωση τους στην Okeanis Marine Holdings με 15ετή συμβόλαια.  Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ocean Yield, η Okeanis Marine Holdings είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει και πάλι τα πλοία κατά τη διάρκεια της περιόδου ναύλωσης, με την πρώτη option εξαγοράς να μπορεί να ασκηθεί μετά από επτά χρόνια.

    Σημειωτέον ότι τα πλοία αυτά έχουν ήδη επιναυλωθεί για πέντε χρόνια από την Koch Shipping.



    ΣΧΟΛΙΑ