Η Ιταλία ανέλαβε ηγετικό ρόλο στο μέτωπο των χωρών της Μεσογείου, ζητώντας άμεση αναθεώρηση των ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών πολιτικών που απειλούν να καταπνίξουν την εφοδιαστική αλυσίδα της Νότιας Ευρώπης.

Κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Μεταφορών στις Βρυξέλλες, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας, Matteo Salvini παρουσίασε μια λεπτομερή έκθεση σχετικά με τα κρίσιμα ζητήματα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών που εφαρμόζεται στον ναυτιλιακό τομέα.

1

Η ιταλική πρωτοβουλία, η οποία υποστηρίχθηκε ενεργά από την Ελλάδα και τη Μάλτα, η οποία έλαβε επίσης ευνοϊκή γνώμη από την Πορτογαλία και την Κροατία, υπογραμμίζει ότι, χωρίς διορθωτικά μέτρα, η νομοθεσία τιμωρεί τα πιο ευαίσθητα τμήματα της θαλάσσιας κυκλοφορίας, δηλαδή τις μεταφορτώσεις, τις θαλάσσιες αρτηρίες και τις ζωτικές συνδέσεις με τα μεγάλα νησιά.

Την πρωτοβουλία της κυβέρνησης υποστηρίζει και το Assarmatori, του οποίου πρόεδρος, Στέφανο Μεσίνα, χαιρέτισε την ιταλική πρωτοβουλία, χαρακτηρίζοντάς την «συνεπή με τη μακροχρόνια δέσμευση της χώρας μας».

Ταυτόχρονα, ο Σ. Μεσίνα άσκησε έντονη κριτική στην μέχρι τώρα προσέγγιση των Βρυξελλών, αποκαλώντας την ανοιχτά «ιδεολογική κοντόφθαλμη στάση εκ μέρους της Επιτροπής», η οποία, βασιζόμενη σε αποσπασματικά δεδομένα, καθυστερεί την εξεύρεση ουσιαστικών λύσεων.

Το επίκεντρο της διαμαρτυρίας αφορά τις παράπλευρες επιπτώσεις της ρύθμισης για το κλίμα. Η ΕΕ έχει υιοθετήσει αυστηρά μέτρα με την ελπίδα να πυροδοτήσει την παγκόσμια ευαισθητοποίηση στον ΙΜΟ, αλλά η πρόσφατη αναβολή της παγκόσμιας ψηφοφορίας για το Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών έχει αφήσει την Ευρώπη απομονωμένη με τους κανόνες της, δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα.

Αντιμέτωπος με αυτό το σενάριο, ο πρόεδρος του Assarmatori σκιαγράφησε την πορεία που πρέπει να ακολουθηθεί για τους επόμενους μήνες, ζητώντας δράση που δεν μπορεί πλέον να αναβληθεί:

«Επομένως, πρέπει να αντιμετωπίσουμε γρήγορα τα κρίσιμα ζητήματα με την Οδηγία για το ETS, χωρίς να περιμένουμε τις διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ», δήλωσε ο Σ. Messina.

«Τα ευρωπαϊκά περιφερειακά μέτρα διευκολύνουν ήδη την αύξηση των επενδύσεων και της κυκλοφορίας προς τους τερματικούς σταθμούς μεταφόρτωσης της Βόρειας Αφρικής και προκαλούν ανησυχητικές τάσεις της αγοράς όσον αφορά τις υπηρεσίες των Θαλάσσιων Αυτοκινητοδρόμων και τις συνδέσεις με τα μεγάλα νησιά.

Οι προτάσεις που υπέβαλαν η Ιταλία και οι δύο μεσογειακοί εταίροι, τις οποίες η Πορτογαλία και η Κροατία έχουν επίσης εκφράσει την υποστήριξή τους, σκιαγραφούν ένα σαφές σχέδιο δράσης. Από την αναστολή της εφαρμογής της Οδηγίας έως την εξαίρεση των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο. Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι. Η δέσμευση της κυβέρνησης, και ιδίως του υπουργού Salvini, θα μπορούσε να είναι κρίσιμη για την καθοδήγηση του μεσογειακού μετώπου κατά τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις».

 

Διαβάστε επίσης 

Μάριος Ηλιόπουλος: Να σεβαστούμε τη ναυτιλιακή μας παράδοση και διαφυλάξουμε τις αξίες μας

Η Γαλλία θεσμοθετεί φόρο 15 ευρώ για τους επιβάτες κρουαζιέρας

Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 693 πλοία – Αυξήθηκαν οι παραγγελίες κατά 42 πλοία μέσα σε ένα μήνα