• Ναυτιλία

    Φρενίτιδα αγορών τάνκερ ice-class με φόντο τις ρωσικές κυρώσεις – Εκτόξευση των τιμών

    • Bloomberg


    Το κόστος των τάνκερ που μπορούν να μεταφέρουν πετρέλαιο σε παγωμένες θάλασσες έχει αυξηθεί εν όψει των επικείμενων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εξαγωγές ρωσικού αργού.

    Ορισμένα πλοία Aframax κατηγορίας ice-class πουλήθηκαν πρόσφατα μεταξύ 31 και 34 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή διπλάσια σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανέφεραν οι ναυλομεσίτες. Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια ήταν εκρηκτική και οι περισσότεροι αγοραστές προτιμούν να κρατήσουν μυστική την ταυτότητά τους, αναφέρει το Bloomberg.

    Η ΕΕ θα απαγορεύσει τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού στις χώρες μέλη από τις 5 Δεκεμβρίου και θα περιορίσει τις εταιρείες τους από τη μεταφορά, την ασφάλιση και τη χρηματοδότηση των αποστολών, γεγονός που θα πλήξει την πρόσβαση της Μόσχας σε μεγάλους στόλους πλοίων που κατέχουν Έλληνες εφοπλιστές.

    Τα μικρότερα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax είναι πιο περιζήτητα επειδή μπορούν να προσεγγίσουν το ρωσικό λιμάνι του Primorsk, από όπου εξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του αργού πετρελαίου από τα Ουράλια.

    Περίπου 15 δεξαμενόπλοια ice-class τύπου Aframax και LR2 έχουν πουληθεί από την αρχή του έτους, ενώ οι αγοραστές των περισσότερων πλοίων παραμένουν άγνωστοι, έγραψε σε report της η ναυλομεσιτική Braemar τον περασμένο μήνα.

    Hauling Russian Oil From Primorsk | Ice-breaking ships are in demand to ship crude from a Russian port this winter
    Μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από το Primorsk

    Σχεδόν 130 Aframaxes κατηγορίας ice-class είναι διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, με περίπου το 18% να ανήκει στη ρωσική εταιρεία Sovcomflot, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες. Τα υπόλοιπα ανήκουν σε άλλες ναυτιλιακές, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, αν και η προθυμία τους να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο μετά τις κυρώσεις της ΕΕ παραμένει αβέβαιη.

    Τα συγκεκριμένα τάνκερ έχουν τη δυνατότητα να σπάνε τον αρκτικό πάγο κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η πλειονότητα των ρωσικών εξαγωγών από τη Βαλτική Θάλασσα απαιτεί τέτοια δεξαμενόπλοια για τουλάχιστον τρεις μήνες από τον Δεκέμβριο.

    Θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά πετρελαίου από τερματικούς σταθμούς εξαγωγής σε ασφαλή λιμάνια στην Ευρώπη, όπου το αργό μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα πλοία που θα μεταφέρουν το φορτίο σε διαφορετικούς προορισμούς.

    «Η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων κατηγορίας ice-class αυτόν τον χειμώνα απειλεί να ακινητοποιήσει από 500.000 έως 750.000 βαρέλια ημερησίως ρωσικών αποστολών αργού από τη Βαλτική, υποθέτοντας ότι θα είναι ένας κανονικός χειμώνας», δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής ανάλυσης των τάνκερ, στην Braemar.

    Διαβάστε ακόμη:

    Άννα Αγγελικούση: Επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων για την ισχυροποίηση του στόλου της

    Bloomberg: Πράσινο φως από την ΕΕ για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι θα γίνει με Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα



    ΣΧΟΛΙΑ