• Ναυτιλία

    ΕΒΕΠ: Οι προτάσεις για τη ναυπηγοεπισκευή και τον εφοδιασμό πλοίων

    • NewsRoom
    UNCTAD


    Εννέα προτάσεις κατέθεσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, στην ευρεία συνάντηση διαλόγου για τον τομέα της Ναυπηγοεπισκευής και του Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, που διοργάνωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας.

    Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης παρέδωσε στον υπουργό πλήρες, επικαιροποιημένο υπόμνημα, το οποίο επισυνάπτεται, με τις θέσεις-προτάσεις του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για τη διευκόλυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και του εφοδιασμού πλοίων. Μεταξύ άλλων, τα κυριότερα σημεία που αναφέρθηκαν είναι τα εξής:

    ▪ Να επαναλειτουργήσει το εμπορικό Τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, το οποίο μπορεί να παραχωρηθεί σε τρίτο ανάδοχο και να εξειδικευτεί, τόσο στην επισκευή πλοίων, όσο και στη ναυπήγηση εξειδικευμένων πλοίων σύνδεσης των ελληνικών νησιών, δυνάμενων να επιδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    ▪ Η στήριξη και ανάπτυξη των μικρότερων Ναυπηγείων Περάματος και Σαλαμίνας.

    ▪ Η συγκρότηση και προώθηση προγραμμάτων στήριξης, όπως η ανανέωση της πρωτοβουλίας “LeaderSHIP 2015” με την ισχύουσα “LeaderSHIP 2020”, που εστιάζουν στη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

    ▪ Κεντρικά προτάγματα για την οικονομική δραστηριότητα στον κλάδο η καινοτομία, η οικολογία, η εξειδίκευση στην υψηλή τεχνολογία, η ενεργειακή επάρκεια, το άνοιγμα σε νέες διαφοροποιημένες αγορές, κ.ά. Κεντρικές επιδιώξεις είναι η ενίσχυση της απασχόλησης στον κλάδο, η βελτίωση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προσωπικού, η διεθνοποίηση του κλάδου, η ενίσχυση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση, καθώς και η προαγωγή της έρευνας, της καινοτομίας και της ανάπτυξης.

    ▪ Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της υπηρεσίας έκδοσης αδειών επισκευής πλοίων, με τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, σε συνδυασμό με το αίτημα άσκησης της εν λόγω δραστηριότητας από το Ε.Β.Ε.Π. Μέσω της προώθησης της εν λόγω πρωτοβουλίας, εκτιμούμε ότι θα παρέχεται η δυνατότητα της ηλεκτρονικής κατάθεσης δικαιολογητικών και έκδοσης άδειας Ναυπηγοεπισκευής μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο σημαντικά το κόστος και τη γραφειοκρατία, θα ενημερώνονται σε βάση 24/7 ηλεκτρονικά οι εμπλεκόμενοι φορείς και υπηρεσίες και θα τηρούνται στατιστικά στοιχεία (κάτι που δεν γίνεται σήμερα) για την παρακολούθηση της δραστηριότητας, ώστε βάσει αυτών να ασκείται η αντίστοιχη πολιτική.

    ▪ Ένα άλλο θέμα, το οποίο θεωρούμε ότι είναι κεφαλαιώδους σημασίας είναι η εργασιακή ειρήνη στον κλάδο της Ναυπηγοεπισκευής και ότι η εφαρμογή του θα συμβάλει στην αποκατάσταση ενός κλίματος κανονικότητας και ευταξίας στον συγκεκριμένο κλάδο, είναι η αντικατάσταση του βιβλίου παρουσίας προσωπικού που συμπληρώνεται από τους εργαζόμενους επί του πλοίου, με ηλεκτρονικό τερματικό.

    ▪ Η απλοποίηση στις διαδικασίες επισκευής πλοίων, χωρίς να χρειάζεται να προσκομισθεί η σχετική βεβαίωση από Νηογνώμονα, για την χορήγηση αδειών εκτέλεσης εργασιών επισκευής και συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω, προκειμένου να περιορισθεί η γραφειοκρατία και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη στον εν λόγω κρίσιμο για την οικονομία της χώρας μας Κλάδο.

    ▪ Εφαρμογή του άρθρου 270 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα στο οποίο δίνονται διευκρινήσεις για τις τελωνειακές διαδικασίες, που πρέπει να εφαρμόζονται, κατά τον εφοδιασμό πλοίων. Ειδικότερα, για τα υλικά που προέρχονται από τρίτες χώρες (π.χ. ραντάρ) για την επισκευή, συντήρηση του πλοίου.

    ▪ Η ανάπτυξη και συνεργασία όλων των φορέων στο ναυτιλιακό cluster “Maritime Hellas” με την ΕΕΕ και το ΝΕΕ.

    Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Κορκίδης δήλωσε: «Το Ε.Β.Ε.Π. έχει αναλυτικά στη διάθεσή του όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, που κοινοποιήσαμε στο Υπουργείο, μεταξύ αυτών και τη Μελέτη Χαρτογράφησης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Εκτός από την επίτευξη της εργασιακής ειρήνης, που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την εύρυθμη λειτουργία των Ναυπηγείων, παράλληλα, απαιτούνται άμεσες ενέργειες και στρατηγικός σχεδιασμός, ώστε να θεραπευθούν γνωστές παθογένειες του παρελθόντος. Το Ε.Β.Ε.Π. βρισκόταν, βρίσκεται και θα βρίσκεται πάντα, έμπρακτα αρωγός στην προσπάθεια, τόσο των επιχειρήσεων της Ναυπηγικής Βιομηχανίας, για την αναβίωση και συνεχή ανάπτυξη του κλάδου, όσο και της Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο αυτή τη στιγμή απευθύνεται σε 1.250 εργαζόμενους, στοχεύοντας στην Επαγγελματική Κατάρτιση και Πιστοποίηση της Τεχνικής τους ικανότητας σε σχετικές ειδικότητες στον κλάδο της Ναυπηγοεπισκευής. Για το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, η ανάκαμψη της Ναυπηγικής Βιομηχανίας και η αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, αποτελεί ένα δύσκολο στοίχημα, που πρέπει να κερδηθεί από όλους, για όλους.»

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Δημοσίου – Οι επιπτώσεις στη διαδικασία εξυγίανσης

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυπηγεία Ελευσίνας: Ο «άγνωστου ταυτότητας» επενδυτής και η πρόταση – έκπληξη από τον Ταβουλάρη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Ελευσίνια μυστήρια» με τους ενδιαφερόμενους για τα ναυπηγεία



    ΣΧΟΛΙΑ