• Ναυτιλία

    Ερωτήματα αξίας €130 εκατ. θέτουν οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον Χρήστο Σταϊκούρα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Ναυπηγεία Σκαραμαγκά


    Απαντήσεις σε δύο καίρια ερωτήματα, για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναμένεται να ζητήσουν οι εργαζόμενοι, από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, την ερχόμενη εβδομάδα, σε προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη των δύο μερών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, τα ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους είναι ο ορισμός κατώτατου τιμήματος στον διαγωνισμό για το στρατιωτικό τμήμα των ναυπηγείων, που θα τρέξει το επόμενο διάστημα η ειδική διαχείριση, (τα ναυπηγεία έχουν ενταχθεί στον πτωχευτικό κώδικα), αλλά και η αναμενόμενη απόφαση του Αρείου Πάγου για τα ποσά που έχει επιδικάσει το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο να καταβληθούν στην εταιρεία από το ελληνικό δημόσιο.

    Πρόκειται για μια προσφυγή που είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση των ναυπηγείων με τον τότε μεγαλομέτοχο Ισκαντάρ Σάφα, και ένα μέρος αυτού του ποσού, περίπου 75 εκατ. ευρώ, θα καταβληθεί για τα οφειλόμενα των εργαζομένων.

    Το κατώτατο τίμημα

    Ο πρώτος διαγωνισμός για τα ναυπηγεία, που έτρεξε η ειδική διαχείριση τον περασμένο Δεκέμβριο κρίθηκε άγονος, αφού η μοναδική έγκυρη προσφορά ύψους 15,1 εκατ. ευρώ από την πλευρά του ομίλου North Star συμφερόντων Θεόφιλου Πριόβολου, δεν έγινε αποδεκτή από το συμβούλιο των πιστωτών του ναυπηγείου, μεταξύ των οποίων και οι εργαζόμενοι.

    Πηγές από την πλευρά των εργαζομένων αναφέρουν ότι, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης των πιστωτών, η πλευρά του υπουργείου Οικονομικών τόνισε ότι θα γίνει προσπάθεια να κατατεθεί τροπολογία, προκειμένου να τεθεί κατώτατο τίμημα.

    Μάλιστα στην πορεία διεθνής οίκος, προχώρησε σε αξιολόγηση του ναυπηγείου, και όπως αποκάλυψε το mononews, όρισε την αξία τους σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ, και όρισε ως μια εύλογη αξία μεταβίβασης ένα ποσό άνω των 55 εκατ. ευρώ. Ωστόσο οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να καταθέσει τροπολογία που να δίνει τη δυνατότητα στον διαχειριστή να ορίσει κατώτατο τίμημα στον διαγωνισμό.

    Γεγονός που έχει ανησυχήσει τους εργαζόμενους, αφού από τα χρήματα που θα εισπράξει η ειδική διαχείριση από τον διαγωνισμό, θα πληρωθούν τόσο τα οφειλόμενα όσο και οι αποζημιώσεις απόλυσης στους εργαζομένους.

    Η Διαιτησία

    Παράλληλα σε επίπεδο Αρείου Πάγου εκκρεμεί δικαστική απόφαση που θα κρίνει την νομιμότητα της καταδίκης της Ελλάδας έναντι των ναυπηγείων, για ένα ποσό που είχε οριστεί στα 75 εκατ. ευρώ και σήμερα υπολογίζεται ότι έχει φτάσει τα 120 εκατ. ευρώ.

    Το ερώτημα των εργαζομένων είναι, αν τελικά ο Άρειος Πάγος κάνει αποδεκτή την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου (σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε δεν υπάρχει νομικό προηγούμενο, απόρριψης απόφασης Διαιτητικού Δικαστηρίου), πότε θα εκτελέσει το υπουργείο την εντολή καταβολής του ποσού προς την εταιρεία προκειμένου να καταβληθούν τα οφειλόμενα προς τους εργαζομένους.

    Ο διαγωνισμός

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος διαγωνισμός και η τύχη του, αναμένεται να εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα για το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας, και ειδικότερα τις τέσσερις νέες φρεγάτες που αναμένεται να παραγγείλει η χώρα μας.

    Η Ελλάδα έχει ζητήσει τουλάχιστον τρεις εξ αυτών να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

    Διαβάστε επίσης:

    Η προσφορά της Ελληνικής Ναυτιλίας στην Επανάσταση του 1821

    Celestyal Cruises: Ανακοίνωσε και δεύτερη κρουαζιέρα από τις 28 Ιουνίου με το Celestyal Olympia

    Τάνκερ που διαχειρίζεται η Maersk συγκρούστηκε με φορτηγό πλοίο του ομίλου Λάτση (βίντεο)



    ΣΧΟΛΙΑ