• Ναυτιλία

    Έρευνα από τους εφοπλιστές του Λονδίνου: Στο 14% του ελληνόκτητου στόλου έπεσε η ελληνική σημαία

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Την υλοποίηση σχεδίου επιστροφής ελληνόκτητων πλοίων στην ελληνική σημαία καταστρώνει το υπουργείο Ναυτιλίας και ο υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης, αφού το ελληνικό νηολόγιο τα τελευταία χρόνια «αιμορραγεί» διαρκώς.

    Χαρακτηριστικά είναι και τα τελευταία στοιχεία της ετήσιας έρευνας που εκπονεί η IHS Markit για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου. Το μερίδιο της ελληνικής σημαίας στο σύνολο του ελληνόκτητου στόλου, στις αρχές Μαρτίου 2021 έχει διαμορφωθεί μόλις στο 14% ενώ μόλις πριν από μια δεκαετία η ελληνική σημαία αντιπροσώπευε ένα ποσοστό πάνω από 20%.

    Ο ελληνόκτητος στόλος, ο μεγαλύτερος στο κόσμο, φέτος πέρασε και πάλι το φράγμα των 4.000 πλοίων, (4.038) αφού τον Μάρτιο του 2020 είχε πέσει, εν μέσω έξαρσης της πανδημίας στα 3.968 πλοία.

    Τα δύο κορυφαία νηολόγια, που έχουν και την προτίμηση του ελληνικού εφοπλισμού είναι αυτά της Λιβερίας (δεύτερο μεγαλύτερο στο κόσμο) και των νήσων Μάρσαλ. Η Λιβερία έχει μερίδιο 23% και τα Μάρσαλ 22%, οδηγώντας την «κούρσα» των νηολογίων για τον ελληνόκτητο στόλο.

    Ακολουθεί η Μάλτα με ποσοστό 16% και μετά η Ελλάδα με ποσοστό 14%. Ο Παναμάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 10% και οι Μπαχάμες με την Κύπρο έχουν από 5%.

    Η Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο έχασε 52 πλοία από τη σημαία της. Ειδικότερα σήμερα διαθέτει 584 πλοία στο στόλο της, 62,31 εκατ. τόνων μεταφορικής ικανότητας από 636 πλοία, 65,64 εκατ. τόνων τον Μάρτιο του 2020.

    Συγκριτικά με την περσινή χρονιά η Λιβερία κέρδισε 85 πλοία, ο Παναμάς 44, οι νήσοι Μάρσαλ 27 πλοία, η Σιγκαπούρη 5 και οι Μπαχάμες ένα. Από την άλλη πλευρά, η Κύπρος έχασε 24 πλοία, η Μάλτα 15 και το Χονγκ Κονγκ ένα πλοίο.

    Η σημαία της Λιβερίας έχει 931 ελληνόκτητα πλοία 87,219 εκατ. τόνων, τα Μάρσαλ 877 πλοία 71,290 εκατ. τόνων, η Μάλτα 658 πλοία 61,459 εκατ. τόνων, η Ελλάδα 584 πλοία στο στόλο της, 62,31 εκατ. τόνων, ο Παναμάς 419 πλοία 26,239 εκατ. τόνων, οι Μπαχάμες 204 πλοία και η Κύπρος έπεσε στα 202.

    Τα μέτρα

    Δέσμη νέων μέτρων που έχουν ως στόχο τους τόσο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το Εθνικό Νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

    Τα νέα μέτρα, στον πυρήνα των οποίων βρίσκεται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας, θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.

    Όπως τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης «Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία.

    Η δέσμη μέτρων που ανακοινώνουμε σήμερα», επεσήμανε, «στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. Θέτουμε νέες βάσεις ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες. Θέλω στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω την ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και τη Διοίκηση του Ν.Α.Τ. για την εποικοδομητική συνεργασία.

    Οι πρώτες αντιδράσεις των κοινωνικών εταίρων στα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν ιδιαίτερα θετικές. Επιδίωξή μας είναι να δώσουμε νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουμε μια πτωτική πορεία πάνω από 30 ετών. Σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία φέρουν σημαία άλλη από την ελληνική.

    Θέλουμε να περάσουμε στους Έλληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή. Προσδοκούμε στην θετική ανταπόκριση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, ώστε σε μία εποχή προκλήσεων να επιτευχθεί και αυτός ο εθνικός στόχος», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Αλεξανδράτος (ΝΕΕ): Στόχος πρόγραμμα ύψους €9 δισ. που θα δώσει πνοή στα ελληνικά ναυπηγεία και επιχειρήσεις

    Γ. Πλακιωτάκης: Αισιοδοξία για την ανταπόκριση του εφοπλισμού στα νέα μέτρα για τον «επαναπατρισμό» της ελληνικής σημαίας

    Κρουαζιέρα: Σε επικοινωνία με δημάρχους και λιμάνια η ΕΕΚΦΝ εν όψει της επανεκκίνησης των ταξιδιών

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ