ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής Εμανουέλε Γκριμάλντι, με συνεχείς δηλώσεις του τις τελευταίες ημέρες αναφέρεται στην πρόσθετη φορολόγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, των ναυτιλιακών εταιρειών.
«Η απαλλαγή από τον άνθρακα είναι καλή, όλοι οι εφοπλιστές συμφωνούν σε αυτό και προχωρούν με πλοία αιχμής, ακόμη και αν οι θαλάσσιες μεταφορές συμβάλλουν μόνο σε ένα μικρό ποσοστό των εκπομπών CO2. Αλλά χρειάζεται μια παγκόσμια προσέγγιση στην ενεργειακή μετάβαση και η ελπίδα είναι ότι η Ευρώπη μπορεί να επανεξετάσει την απόφασή της σχετικά με το ETS, αναβάλλοντάς το τουλάχιστον μέχρι το 2028, όταν θα τεθεί σε ισχύ και για τις οδικές μεταφορές, εν αναμονή των νέων διεθνών κανονισμών από τον ΙΜΟ, ώστε να μην καταλήξουμε με επτά ή οκτώ διαφορετικά ΣΕΔΕ σε τόσα πολλά μέρη του κόσμου», επισημαίνει ο Εμανουέλε Γκριμάλντι και στη συνέχεια τονίζει:
« Για να μην αναφέρουμε ότι τα έσοδα κινδυνεύουν να χρησιμοποιηθούν σε τομείς που δεν έχουν καμία σχέση με τη ναυτιλία. Τα χρήματα θα πρέπει να επανεπενδυθούν, ανταμείβοντας όσους χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και όσους τα παράγουν. Αλλά αυτό απλώς δεν συζητείται. Σήμερα έχω πάνω από 30 πλοία υπό κατασκευή στην Κίνα, αξίας άνω των 3-4 δισεκατομμυρίων ευρώ, όλα πλοία που δεν είναι μόνο ενεργειακά αποδοτικά, αλλά και διπλάσια παραγωγικότητα από εκείνα του παρελθόντος. Πρόκειται για νέα, υπερτεχνολογικά, πράσινα πλοία, κατασκευασμένα στην Κίνα, που προορίζονται για ποιες αγορές.
«Όπου υπάρχει ανάπτυξη της αγοράς», τονίζει ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, «δυστυχώς για εμάς τους Ευρωπαίους, η μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι στην ενδοασιατική περιοχή. Ευτυχώς, η νότια ακτή της Μεσογείου αναπτύσσεται επίσης δυναμικά, με χώρες όπως το Μαρόκο. Και ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξει ειρήνη και η Λιβύη θα μπορέσει επίσης να αναπτυχθεί.
Η Αλγερία αναπτύσσεται, και η Αίγυπτος αναπτύσσεται επίσης δυναμικά, κάτι που πιθανότατα θα είναι σε θέση και απαραίτητο να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ανοικοδόμηση της Παλαιστίνης. Έτσι, υπάρχουν δυνατότητες για μεγάλη ανάπτυξη στη Μεσόγειο. Τα νέα μας πλοία κατασκευάστηκαν όλα ειδικά για την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία. Στις ασιατικές αγορές, έχουμε μάλιστα συνάψει κοινοπραξία με την China Merchants, έναν από τους μεγαλύτερους Κινέζους εφοπλιστές, για την ανάπτυξη εξαγωγικών διαδρομών από την Κίνα.Παραγγείλαμε εκεί 17 πλοία, τα μεγαλύτερα στον κόσμο: η μεγαλύτερη παραγγελία που έγινε ποτέ για μεταφορείς αυτοκινήτων στην ιστορία του κόσμου, για κινεζικές εξαγωγές».
Αναφερόμενος στα μέτρα και στις επιπτώσεις τους στην ανταγωνιστικότητα, είπε:
«Αν ένας πλοιοκτήτης φτάσει με ένα πλοίο από την Κίνα στη Gioia Tauro, πληρώνει. αν φτάσει σε ένα μαροκινό ή αιγυπτιακό λιμάνι, δεν πληρώνει. Δεν είναι καλό για τη Μάλτα και τη Gioia Tauro: χτυπήσαμε αυτά τα λιμάνια και βλάψαμε τις μικρές θάλασσες. Ο σημαντικός ρόλος της Μεσογείου έχει επιτέλους αναγνωριστεί, όπου η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι η ισχυρότερη στον κόσμο, αλλά αφού πέρασαν χρόνια λέγοντας πόσο σημαντική είναι, τώρα τη φορολογούμε και αντ’ αυτού αναβάλλουμε τους φόρους στις οδικές μεταφορές κατά ένα έτος. « Βλάπτουμε τους εαυτούς μας, θέλουμε να βλάψουμε τις οικονομίες μας »
Τέλος, για την ανάπτυξη και την τεχνολογία, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, επισημαίνει:
«Η κινεζική αγορά είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι Ευρωπαίοι κυριάρχησαν, ειδικά οι Γερμανοί. Μέχρι πέρυσι, η Volkswagen ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, αλλά όχι μόνο αυτό. Τώρα, πιστεύω ότι είναι θεμιτό και σωστό να θέλουν να έχουν τη δική τους βιομηχανία. Σήμερα, οι Κινέζοι κατασκευάζουν καθαρά, μηδενικών εκπομπών, τεχνικά προηγμένα αυτοκίνητα και τα πουλάνε σε εμάς τους Ευρωπαίους. Υπάρχει μια συχνά λανθασμένη αφήγηση: η αλήθεια είναι ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της έρευνας, της ανάπτυξης και της τεχνολογίας ».
Διαβάστε επίσης
Πέτρος Παναγιωτίδης: Aύξηση εσόδων από νέες ναυλώσεις για την Robin Energy
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Hermès Breithorn: O νέος, ήσυχος επενδυτικός βραχίονας της οικογένειας των 186 δισ.
- To βραβείο Deal of the Year στην εταιρεία ΤΕΝ – Τι σηματοδοτεί η εμφάνιση του Παναγιώτη Τσάκου jr
- Όσα έγιναν στην ενημέρωση του Κ. Τσιάρα στους βουλευτές – Η επόμενη ημέρα για το αγροτικό και τα ανοικτά μέτωπα – Σήμερα ο Φραπές στην εξεταστική
- Ποιος είναι ο Κυριάκος Πιερρακάκης