• Ναυτιλία

    Ελληνικό πλοίο βγαίνει στο σφυρί μετά από σκληρή μάχη στα δικαστήρια

    Μια ζωγραφιά με ένα χέρι να κρατά ένα σφυρί δημοπρασίας


    Σε δημοπρασία με σφραγισμένες προσφορές πρόκειται να βγει στις 18 Ιουνίου ένα ελληνικό πλοίο ξηρού φορτίου που είναι υπό κράτηση στη Βρετανία, μετά από μία σκληρή δικαστική μάχη.

    Πρόκειται για το πλοίο Alkyon (χωρητικότητας 36.000 dwt, κατασκευής 2015), ιδιοκτησίας της Stallion Eight Shipping και υπό τη διαχείριση της Ariston Navigation, το οποίο θα βγει στο σφυρί με επισπεύδουσες τις NatWest Markets και Royal Bank of Scotland, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση.

    Η Stallion Eight είχε ασκήσει έφεση κατά της απόφασης για κράτηση του πλοίου, που βγήκε τον Ιούλιο του 2018, όμως η έφεση απορρίφθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

    H δικαστική διαμάχη ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2018, όταν η NatWest Markets ενημέρωσε την πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι η αγοραία αξία του πλοίου ήταν στα 15,25 εκατομμύρια δολάρια, ήτοι στο 112% του συνολικού ποσού του δανείου της που εκκρεμούσε, και άρα κάτω από το απαιτούμενο όριο του 125%. Η Stallion Eight αμφισβήτησε αυτήν την εκτίμηση της αξίας του πλοίου και έδωσε δικές της, υψηλότερες εκτιμήσεις στην τράπεζα.

    Την εκτίμηση για λογαριασμό της NatWest είχε κάνει η γαλλική ναυλομεσιτική BRS, όμως ο διευθυντής της Stallion Eight, Γιάννης Τριφύλλης, είχε επισημάνει πως υπήρχαν άλλες εκτιμήσεις από εξίσου αξιόπιστες ναυλομεσιτικές, οι οποίες ανέβαζαν την αξία του πλοίου έως και κατά 3 εκατομμύρια δολάρια την περίοδο εκείνη. Μεταξύ αυτών και μία δεύτερη, υψηλότερη εκτίμηση της BRS που εκδόθηκε λίγες εβδομάδες μετά την αρχική.

    Καταθέτοντας στο δικαστήριο, ο Γιάννης Τριφύλλης εξήγησε πως αν είχε ληφθεί υπόψη κάποια από αυτές τις εκτιμήσεις θα είχε αποφευχθεί η επίσχεση του πλοίου, και ισχυρίστηκε ότι η αρχική εκτίμηση που επικαλέστηκε η τράπεζα ήταν πολύ μακριά από τα δεδομένα της αγοράς. Έκανε επίσης λόγο για μία «πιθανόν καταστροφική ζημία», καθώς το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας που παρήγαγε εισόδημα παραμένει εκτός λειτουργίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, όσο βρίσκεται υπό κράτηση, το πλοίο θα έφερνε έσοδα 11.350 δολαρίων ημερησίως, αν δούλευε κανονικά, δηλαδή καθαρά κέρδη 3.500-4.000 δολαρίων ημερησίως. Ωστόσο, το δικαστήριο απέρριψε την έφεση και έτσι το πλοίο οδεύει προς δημοπρασία.

    «Είναι κρίμα που αυτό το καλό πλοίο θα δημοπρατηθεί», δήλωσε στο TradeWinds η Ariston.



    ΣΧΟΛΙΑ