Ναυτιλία

Ελληνική ναυτιλιακή πούλησε τάνκερ VLCC σε προνομιακή τιμή

  • Εριέττα Κομνηνού


Στην πώληση του παλαιότερου VLCC τάνκερ της προχώρησε η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου, όπως αναφέρουν πληροφορίες.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι πρόκειται για το χωρητικότητας 309,000-dwt τάνκερ Apollonia, κατασκευής 2003, το οποίο εξαγόρασε η  Yinson Holdings έναντι 31 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία με έδρα τη Μαλαισία, δραστηριοποιείται σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και εκφόρτωσης παραγωγής και εκτός από το Apollonia, εξαγόρασε και το VLCC Ridgebury Eagle, ίδιας χωρητικότητας και κατασκευής 2002 που ανήκε στην Ridgebury Tankers. Το τίμημα στη συγκεκριμένη συναλλαγή ανήλθε στα 29 εκατ. δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2018, η Yinson εξαγόρασε έναντι 30 εκατ. δολαρίων ένα ακόμη αδελφό πλοίο με τα προαναφερθέντα, το  χωρητικότητας 309,000-dwt Front Falcon (κατασκευής 2002), από τη ναυτιλιακή Ship Finance International, συμφερόντων του μεγιστάνα της ναυτιλίας John Fredriksen.

H Neda Maritime έχει ενεργή παρουσία στην αγορά των VLCC, ενώ το πλοίο Apollonia είναι το παλαιότερο από τα έξι μεγάλα τάνκερ που διαθέτει στο στόλο της. Ακολουθεί το Argenta, κατασκευής 2005 ενώ τα υπόλοιπα έχουν ημερομηνίας κατασκευής το 2012, το 2017 και το 2019. Επίσης, η εταιρεία διαθέτει και τρία τάνκερ τύπου aframax.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι οι αξίες στα δεξαμενόπλοια VLCC καθώς και οι τιμές των ναύλων στη συγκεκριμένη κατηγορία έχουν αυξηθεί λόγω της θετικής ψυχολογίας που υπάρχει για την έναρξη της νέας νομοθεσίας του ΙΜΟ το 2020, για τις εκπομπές θείου.