• Ναυτιλία

    Τάνκερ και πλοία μεταφοράς αερίου οι μεγάλοι κερδισμένοι του 2019

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Σε επίπεδα που ξεπερνούν τον μέσο όρο των ετών μετά την χρηματοπιστωτική κρίση κινούνται φέτος οι τιμές ναύλωσης πλοίων στις ναυτιλιακές αγορές, με τα τάνκερ και τα πλοία μεταφοράς αερίου να καταγράφουν τη σημαντικότερη ενίσχυση, σύμφωνα με έκθεση της Clarksons.

    Ωστόσο, σύμφωνα με τον αναλυτή Steve Gordon, «παρά την πρόοδο, φαίνεται πως η ναυτιλία έχει δρόμο ακόμα μέχρι να γίνει άριστος μαθητής».

    Σύμφωνα με την Clarksons, συνολικά οι τιμές ναύλωσης των πλοίων κατέγραψαν στο α’ εξάμηνο του 2019 άνοδο 8% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, με την άνοδο να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στην αγορά των τάνκερ, όπου φτάνει το 80%.

    Η αγορά των containerships επίσης δείχνει «ενθαρρυντικές» τιμές για τα μεγαλύτερα πλοία, ενώ τα πλοία LPG σημειώνουν σημαντική άνοδο, αλλά παραμένουν 6% κάτω από τον μέσο όρο των 10 ετών μετά την κρίση.

    Αντίθετα, στο ξηρό φορτίο τα  πράγματα ήταν δύσκολα στο πρώτο εξάμηνο του 2019, με τις τιμές να πέφτουν κατά 25% συγκριτικά με το 2018 και 22% συγκριτικά με τον μέσο όρο της δεκαετίας μετά την κρίση. Ωστόσο, ο Gordon επισημαίνει πως το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί θετικές εξελίξεις στην αγορά.

    Αξιοσημείωτη είναι εν τω μεταξύ η μείωση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων στο α’ εξάμηνο 2019, κατά 54% σε ετήσια βάση και κατά 49% συγκριτικά με τον μέσο όρο της δεκαετίας μετά την κρίση.

    Μειωμένη είναι φέτος και η δραστηριότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων, σε ποσοστό που ξεπερνά το 20% σε ετήσια βάση και ελαφρώς χαμηλότερα από το μέσο όρο της δεκαετίας μετά την κρίση.

    «Υπάρχουν πολλά θέματα που εμπλέκονται, από τον εμπορικό πόλεμο μέχρι την κατάρρευση του φράγματος της Vale, τους κυκλώνες στην Αυστραλία, τις περικοπές του OPEC και την κινεζική οικονομία. Μεμονωμένα αυτά τα θέματα δείχνουν διαχειρίσιμα, αλλά συλλογικά έχουν επιπτώσεις, ιδιαίτερα στο ευρύτερο κλίμα των θεσμικών επενδυτών. Αν και η βασική μας υπόθεση είναι ότι το εμπόριο θα είναι «ΟΚ» για τη ναυτιλία (βοηθούν οι ενεργειακές εξαγωγές των ΗΠΑ σε μεγάλες αποστάσεις), ας έχουμε το νου μας για υποβαθμίσεις και ας ελπίσουμε για πρόοδο στις εμπορικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας», τόνισε ο Gordon.



    ΣΧΟΛΙΑ