• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή αγόρασε φορτηγό πλοίο σε συμφέρουσα τιμή


    Η ναυτιλιακή Samios Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Σάμιου, εμφανίζεται ως ο αγοραστής ενός πλοίου panamax που πούλησε η ινδονησιακή εταιρεία Arpeni Pratama Ocean Lines (APOL).

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 75,700-dwt πλοίο Padmini (κατασκευής 2012), το οποίο απέκτησε η εταιρεία στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων.

    Το Padmini, το οποίο περιλαμβάνεται πλέον στο στόλο της Samios και έχει μετονομαστεί σε Agia Ypomoni, είναι το νεότερο και μεγαλύτερο  σε χωρητικότητα πλοίο του στόλου της ναυτιλιακής.

    Σημειώνεται ότι αρκετές ελληνικές εταιρείες έχουν δώσει έμφαση τα τελευταία δύο χρόνια στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, στο πλαίσιο των ενεργειών αντικατάστασης παλαιότερων πλοίων τους με νεότερα και μεγαλύτερα.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι δημοπρασίες πλοίων αποτελούν μία ιδιαίτερα δημοφιλή πηγή εξεύρεσης φθηνών πλοίων και το Padmini, σύμφωνα με ναυλομεσίτες αποτέλεσε μία τέτοια ευκαιρία.

    Το συγκεκριμένο panamax διατίθεται προς πώληση από τον Αύγουστο του 2018, ενώ η χαμηλή τιμή στην οποία πουλήθηκε καταδεικνύει ότι πρόκειται για τραπεζική πώληση. Σημειώνεται ότι τη χρονική στιγμή κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η συναλλαγή, τον περασμένο Ιανουάριο, η εκτιμώμενη αξία του Padmini ανέρχονταν, σύμφωνα με τη VesslesValue, στα 15 εκατ. δολάρια.

    Κατά την παραγγελία του, πριν από δέκα χρόνια, η αξία του πλοίου της APOL ήταν διπλάσια, όπως και του αδελφού πλοίου, χωρητικότητας 75,700-dwt, Dewi Parwati (κατασκευής 2011). Μετά την πώληση του Padmini, ο στόλος της APOL έχει απομείνει με δύο πλοία.

    Από την άλλη πλευρά, ο στόλος της Samios μετά την εξαγορά αριθμεί πλέον τέσσερα πλοία, δύο panamax και δύο handysize, με μέση ηλικία τα 11 έτη. Ο μέσος όρος επιβαρύνεται από το παλαιότερο πλοίο της εταιρείας το χωρητικότητας 73,000-dwt Agia Skepi (κατασκευής 1999).

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Π. Λιβανός: Κέρδη ρεκόρ στο τέταρτο τρίμηνο 2018 για τη GasLog

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Γ. Αγγελικούσης: Η νέα κίνηση του εφοπλιστή στην αγορά LNG

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ποια μεγάλη ναυτιλιακή «έκλεψε» πλοία που διεκδικούσαν ελληνικές εταιρείες



    ΣΧΟΛΙΑ