Ναυτιλία

Ελληνική Επιτροπή για τη πράσινη Ναυτιλία από τον RINA – Η Ιωάννα Προκοπίου στο πηδάλιο

Προκοπίου

Η Ιωάννα Προκοπίου με τον πατέρα της Γιώργο Προκοπίου


Με πρόεδρο την κα. Ιωάννα Προκοπίου, θα λειτουργήσει η πρώτη ελληνική Επιτροπή «απανθρακοποίησης», της ναυτιλίας, που δημιούργησε ο Ιταλικός Νηογνώμονας (RINA).

H κα. Προκοπίου, διευθύνουσα σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Prominence Maritime, θα εργαστεί με μια επιλεγμένη ομάδα από πλοιοκτήτες, τεχνικούς, ναυπηγούς, προμηθευτές καυσίμων και ναυλωτές, με σκοπό την έναρξη  ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων μερών και ο οποίος θα αφορά βελτιώσεις στην τεχνολογία, στο κανονιστικό πλαίσιο, στον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και στην χρηματοδότηση της προσπάθειας που γίνεται για το πέρασμα της ναυτιλίας στην «πράσινη εποχή».

Η ίδια δηλώνει ότι η πρωτοβουλία του RINA στοχεύει να φέρει όλα τα μέρη της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν εποικοδομητικό διάλογο. Από τη πλευρά του ο Massimo Volta, Marine EMEA Region EVP στον RINA, δήλωσε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα θα είναι ο κύριος μοχλός που θα καθοδηγήσει τον ναυτιλιακό τομέα τα επόμενα χρόνια, ενώ ο Σπύρος Ζολώτας, Senior Director του RINA Marine Southern Europe & Africa Area, σημείωσε ότι ο RINA μέσω της κίνησης αυτής θέλει να μεγιστοποιήσει τη συμβολή της Ελλάδος στην προσπάθεια της διεθνούς ναυτιλίας για την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Σύμφωνα με κα. Προκοπίου η ναυτιλία σήμερα αντιμετωπίζει μια σειρά από ζητήματα μέγιστης σημασίας, με το βασικότερο από όλα το καύσιμο του μέλλοντος. «Ένα καύσιμο για να είναι «πραγματικά πράσινο» πρέπει να παράγεται με μια «πράσινη μέθοδο» και όχι από ένα ορυκτό καύσιμο που έχει «συζητήσιμο αποτύπωμα», οπότε είναι σημαντικό να μην αξιολογούμε μόνο το καύσιμο μόλις είναι επί του πλοίου, αλλά μέσω μιας συνολικής ανάλυσης κύκλου ζωής», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα πιστεύει ότι προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι, αλλά να παραμείνει και η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώσιμη, αφού ο λογαριασμός της μετάβασης στην εποχή της απανθρακοποίησης είναι τεράστιος, υπολογίζεται στα 3,4 τρισ. δολάρια, η βιομηχανία θα πρέπει να βγει από τη ¨φούσκα της», και «να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους που λαμβάνουν τις αποφάσεις για τη βιομηχανία».

Μάλιστα με δική της πρωτοβουλία, και προκειμένου να ληφθούν και πρακτικά μέτρα που οδηγούν σε θετικά αποτελέσματα, όπως το slow steaming στη ναυτιλία, που τελικά πέρασε με αναφορά στην ιπποδύναμη σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, η ναυτιλία προσέγγισε  τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές οργανώσεις του κόσμου, και μαζί με τις ναυτιλιακές ορηανώσεις κατέθεσαν κοινή πρόταση προς τον ΙΜΟ για το slow steaming, που σημαίνει ότι τα πλοία θα κινούνται με μικρότερες ταχύτητες και θα ρυπαίνουν ακόμα και κατά 50% λιγότερο το περιβάλλον.


ΣΧΟΛΙΑ