ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα οικονομικά αποτελέσματα για την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 αντικατοπτρίζουν την απόσχιση του τμήματος ξηρού χύδην φορτίου της Costamare (η οποία αποτελείται από τον ιδιόκτητο στόλο ξηρού χύδην φορτίου της Costamare και την πλατφόρμα λειτουργίας ξηρού χύδην φορτίου της, Costamare Bulkers Inc.) σε μια ανεξάρτητη εισηγμένη εταιρεία, η οποία ολοκληρώθηκε στις 6 Μαΐου 2025.
Τα Προσαρμοσμένα Καθαρά Κέρδη από Συνεχιζόμενες Δραστηριότητες που διατίθενται στους κοινούς μετόχους του τρίτου τριμήνου του 2025, είναι ύψους 98,0 εκατομμυρίων δολαρίων (0,81 δολάρια ανά μετοχή).
Τα Καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες που διατίθενται στους κοινούς μετόχους του τρίτου τριμήνου του 2025 είναι ύψους 92,6 εκατομμυρίων δολαρίων (0,77 δολάρια ανά μετοχή).
Η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 569,6 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2025.
Η εταιρεία στο χρονικό αυτό διάστημα:
Υπέγραψε δύο ακόμη συμβάσεις για νεότευκτες κατασκευές με κινεζικό ναυπηγείο, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό παραγγελιών νεότευκτης κατασκευής χωρητικότητας 3.100 TEU σε έξι πλοία.
Η παράδοση των πλοίων αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2028. Με την παράδοση, κάθε πλοίο θα ξεκινήσει μια 8ετή ναύλωση με μια κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών.
Το 100% και το 80% του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν καθοριστεί για το 2025 και το 2026, αντίστοιχα.
Η αύξηση των συμβατικών εσόδων άνω των 310 εκατομμυρίων δολαρίων, προκύπτει από:
Προμήθεια επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μας για περίοδο από 12 έως 38 μήνες.
Απασχόληση της πρόσφατα εξαγορασθείσας Maersk Puelo και, από τις 8ετείς ναυλώσεις για τα δύο επιπλέον νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν από την εταιρεία.
Τα συμβατικά έσοδα για τον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκαν σε περίπου 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με διάρκεια σταθμισμένη ως προς το TEU 3,2 έτη.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ανακοινωθείσα αναχρηματοδότηση τεσσάρων από τα πλοία, χωρητικότητας 14.424 TEU και δύο από τα πλοία μας χωρητικότητας 12.690 TEU. Πιο συγκεκριμένα:
Τα συνολικά αντληθέντα ποσά ήταν 361,6 εκατομμύρια δολάρια και η διάρκεια αποπληρωμής πέντε έτη.
Η Costamare δεν έχει σημαντικές λήξεις χρέους μέχρι το 2027.
Πλειοψηφικό συμφέρον στην Neptune Maritime Leasing Limited («NML»).
Η τρέχουσα επένδυση της εταιρείας στην NML ανέρχεται σε 182,2 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιπροσωπεύει το 91,1% της συνολικής δέσμευσης επένδυσης.
Η πλατφόρμα leasing είναι αναπτυσσόμενη με 50 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, χρηματοδοτούμενα ή με βάση την κατάσταση δέσμευσης, που αντιπροσωπεύουν συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις άνω των 650,0 εκατομμυρίων δολαρίων, υποστηριζόμενες από αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ένα υγιές χαρτοφυλάκιο επενδύσεων.
Στις 2 Οκτωβρίου 2025, η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,115 δολαρίων ανά μετοχή επί της κοινής μετοχής, το οποίο θα καταβληθεί στις 6 Νοεμβρίου 2025 στους κατόχους κοινών μετοχών που είναι εγγεγραμμένοι στις 21 Οκτωβρίου 2025.
Στις 2 Οκτωβρίου 2025, η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,476563 δολαρίων ανά μετοχή για τις Προνομιούχες Μετοχές Σειράς Β, 0,531250 δολαρίων ανά μετοχή για τις Προνομιούχες Μετοχές Σειράς C και 0,546875 δολαρίων ανά μετοχή για τις Προνομιούχες Μετοχές Σειράς D, τα οποία καταβλήθηκαν όλα στις 15 Οκτωβρίου 2025 στους κατόχους που ήταν εγγεγραμμένοι στις 14 Οκτωβρίου 2025.
Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc., σχολίασε:
«Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη περίπου 99 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μετά την απόσχιση της Costamare Bulkers Holdings Limited, η Costamare Inc. παραμένει ο μοναδικός μέτοχος 69 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και ο ελέγχων μέτοχος της Neptune Maritime Leasing.
Τον Σεπτέμβριο, σε συνέχεια της ανακοινωθείσας παραγγελίας τεσσάρων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 3.100 TEU, ασκήσαμε την επιλογή μας για δύο ακόμη αδελφά πλοία, τα οποία θα παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2028. Μετά την παράδοση, θα ξεκινήσει επίσης 8ετής χρονοναύλωση με μια εταιρεία πρώτης κατηγορίας. Από το τελευταίο τρίμηνο, έχουμε επίσης ναυλώσει 8 πλοία με πρόωρη έναρξη για περιόδους που κυμαίνονται από 12 έως 38 μήνες. Αυτές οι συναλλαγές οδήγησαν σε αυξημένα συμβατικά έσοδα άνω των 310 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η απασχόληση στον στόλο μας ανέρχεται σε 100% και 80% για το 2025 και το 2026, αντίστοιχα. Τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια χρονοναύλωσης 3,2 έτη.
Όσον αφορά την αγορά, το θετικό αποτέλεσμα από τις τελευταίες εμπορικές συζητήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η καθυστέρηση στην εφαρμογή των λιμενικών τελών αναμένεται να συμβάλουν θετικά στην αύξηση των παγκόσμιων εμπορικών ροών.
Με τον αδρανή στόλο να είναι μικρότερος από 1%, η αγορά ναυλωμένων πλοίων παραμένει ισχυρή, με τις τιμές να καθορίζονται σε υγιή και σταθερά επίπεδα, λόγω της έλλειψης πλοίων και της σταθερής ζήτησης.
Τέλος, όσον αφορά την Neptune Maritime Leasing, την αναπτυσσόμενη πλατφόρμα leasing, 50 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία έχουν χρηματοδοτηθεί ή βρίσκονται σε καθεστώς δέσμευσης και οι συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις υπερβαίνουν τα 650 εκατομμύρια δολάρια».
Διαβάστε επίσης:
Υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε καθεστώς ενίσχυσης
Πολιτική Προστασία: 48ωρη κακοκαιρία προ των πυλών – Συστάσεις ενόψει της επιδείνωσης του καιρού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιο είναι το θηριώδες αμερικάνικο fund Eaton Vance που μπήκε στην ΑΚΤΩΡ
- Χάρης Παμπούκης για τον Γιάννη Παράσχη: Υπόδειγμα σύγχρονου μάνατζερ
- Οταν η Κίμπερλι γοήτευσε τον Τασούλα, τι είπε με Γεραπετρίτη, η θύελλα των ΕΛΤΑ συνεχίζεται και ποιοι ευεργέτες είναι… Ταξίαρχοι
- ΕΛΤΑ: Το χρονικό της παραίτησης και η κλειστή σύσκεψη στο Μαξίμου – Ποιοι συμμετείχαν