• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας άνω των 10 δισ. δολαρίων το 2021

    K. Kωνσταντακόπουλος, Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης (πάνω), Π. Λιβανός, Γ. Προκοπίου, Λ. Κολλάκης (μέση), Β. Πιστιόλης, Κ. Λεντούδης (κάτω)


    Νέες παραγγελίες πλοίων υπερδιπλάσιας αξίας σε σχέση με το 2020 πραγματοποίησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές, με τα περισσότερα κεφάλαια να επενδύονται στα πλοία μεταφοράς LNG.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες ναυπήγησης 125 νέων πλοίων συνολικής αξίας 10,032 δισ. δολαρίων από τις αρχές του έτους μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου. Κατά το 2020 παρήγγειλαν συνολικά 76 πλοία, αξίας 4,82 δισ. δολαρίων.

    Το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραγγελιών και συγκεκριμένα τα 3,44 δισ. δολάρια, αφορούν σε συμφωνίες κατασκευής 17 LNG carriers. Ακόμη, έχουν γίνει παραγγελίες 49 τάνκερ συνολικής αξίας 2,77 δισ. δολαρίων, 28 containerships αξίας 2,42 δισ. δολαρίων και 14 LPG carriers αξίας 823 εκατ. δολαρίων.

    Πιο φειδωλοί εμφανίστηκαν οι Έλληνες εφοπλιστές στις νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, προτιμώντας τις αγορές μεταχειρισμένων bulkers προκειμένου να εκμεταλλευτούν άμεσα την έκρηξη των ναύλων στις μεταφορές. Συγκεκριμένα, κατά το τρέχον έτος έκλεισαν συμφωνίες κατασκευής 17 φορτηγών πλοίων, συνολικής αξίας 573 εκατ. δολαρίων.

    Οι πρωταγωνιστές

    Την μεγαλύτερη σε κόστος επένδυση πραγματοποίησε η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Πρόκειται για την παραγγελία οκτώ νέων containerships, την οποία ανακοίνωσε η εταιρεία αυτό το μήνα. Σημειώνεται ότι φέτος η ναυτιλιακή έχει σαρώσει και τη second hand αγορά, χτίζοντας στόλο 44 και πλέον bulkers.

    Η Costamare έκλεισε συμφωνία με ναυπηγείο της Ασίας για την κατασκευής τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 13.000 TEUs έκαστο και τεσσάρων ακόμη, χωρητικότητας 15.000 TEUs έκαστο, η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2023 και θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024.

    Μάλιστα, κατά την παραλαβή τους τα πλοία θα ξεκινήσουν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών.

    Αν και η Costamare δεν ανακοίνωσε το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης, σύμφωνα με την VesselsValue, το κόστος κατασκευής των οκτώ πλοίων θα κυμανθεί στα 1,3 δισ. δολάρια.

    Ναυπηγικό πρόγραμμα ύψους σχεδόν 2 δισ. δολαρίων τρέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες του εφοπλιστή  Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Ειδικότερα, η  Capital Gas προχώρησε φέτος σε πέντε ακόμη παραγγελίες LNG carriers, συνολικής αξίας κατά την Vessels, 1,02 δισ. δολαρίων.

    Πρόκειται για δύο παραγγελίες στα ναυπηγεία Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, του ομίλου Hyundai, το κόστος των οποίων εκτιμάται σε περίπου 387,8 εκατ. δολάρια, και τριών ακόμη LNG carriers στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries, συνολικού ύψους κατά την VV στα 630 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, η Capital Executive Ship Management του ιδίου εφοπλιστή έχει παραγγείλει φέτος οκτώ containerships, συνολικής αξίας 400 εκατ. δολαρίων.

    Όσον αφορά τις κινήσεις του ομίλου στον κλάδο των τάνκερ, η Capital Maritime, συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR), χωρητικότητας 50,000 dwt ενώ στη συμφωνία υπάρχει option για ακόμα δύο.

    Και τα έξι πλοία, των οποίων το κόστος κατασκευής θα φτάσει 216 εκατ. δολάρια, θα έχουν την δυνατότητα να κινηθούν με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Οι κινήσεις της GasLog και του ομίλου Αγγελικούση

    Η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, ανακοίνωσε την παραγγελία τεσσάρων LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2024 και το 2025.

    Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε το τίμημα των νεότευκτων πλοίων, ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 841 εκατ. δολάρια.

    Η Maran Tankers, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, έχει προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCC που θα κινούνται και με καύσιμο LNG. Η κατασκευή τους θα γίνει στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και το κόστος τους εκτιμάται, σύμφωνα με την VesselsValue, στα 417,2 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, στην υπογραφή συμφωνίας με το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων LNG carriers προχώρησε η άλλη ναυτιλιακή του ομίλου Αγγελικούση, η Maran Gas. Το κόστος τους θα ανέλθει κατά την VV στα 786 εκατ. δολάρια.

    Dynagas, Chartworld Shipping, Evalend και Central Mare

    Στην ενίσχυση του στόλου της με τέσσερα νέα πλοία προχώρησε η ναυτιλιακή Dynagas του Γιώργου Προκοπίου. Η επένδυση του σύμφωνα με την VesselsValue ανέρχεται στα 795 εκατ. δολάρια.  

    Νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα containerships, συνολικής αξίας 420 εκατ. δολαρίων ξεκίνησε η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη. Πρόκειται για τέσσερα containerships χωρητικότητας 13,000 cbm το καθένα, τα οποία θα κατασκευαστούν από τα κινεζικά ναυπηγεία της New Times Shipbuilding, και αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά μέχρι τα μέσα του 2024.

    H ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες, στην παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82,000-dwt σε ναυπηγείο της Κίνας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία περιλαμβάνει option για δύο επιπλέον πλοία.

    Παράλληλα, η ίδια εταιρεία, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipboking, συμφώνησε για την κατασκευή αρχικά τριών μεγάλων LPG carriers, χωρητικότητας 91,οοο cbm, ενώ υπάρχει option για ένα επιπλέον πλοίο. Η παράδοση των πλοίων θα ξεκινήσει στο τέλος του 2022 και θα ολοκληρωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το κόστος εκτιμάται στα 80 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

    Central Mare του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη συνδέθηκε με παραγγελία τεσσάρων τάνκερ VLCC στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Heavy Industries. Με βάση τα στοιχεία της VV το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σε 366 εκατ. δολάρια.

    Δείτε ακόμη:

    Ναυτιλιακά ομόλογα: Ποιοι είναι οι τρεις εφοπλιστές που σχεδιάζουν νέες εκδόσεις, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ