• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Aποσύρονται από την μεταφορά ρωσικού πετρελαίου – Στο 17% μειώθηκε η συμμετοχή τους

    • NewsRoom
    δεξαμενόπλοια

    δεξαμενόπλοια


    Oι αυστηρές αμερικανικές κυρώσεις στα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο πάνω από το ανώτατο όριο της τιμής των G7 έχει απομακρύνει τους Έλληνες εφοπλιστές από το επικερδές εμπόριο, όπως αποδεικνύουν πρόσφατα στοιχεία.

    Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa, το ποσοστό των ελληνικών εταιρειών που μεταφέρουν την κύρια κατηγορία ρωσικού πετρελαίου urals, μειώθηκε από περίπου 40% τους πρώτους επτά μήνες υιοθέτησης των ανώτατων ορίων της G7 σε μόλις 17% τους τελευταίους δύο μήνες.

    Η απότομη μείωση του ποσοστού συμπίπτει με την ένταξη 27 πλοίων που παραβίασαν το ανώτατο όριο τιμής του ρωσικού πετρελαίου -τα 60 δολάρια το βαρέλι- στην μαύρη λίστα των ΗΠΑ, από τον περασμένο Οκτώβριο.

    Η αυστηρή επιβολή των κυρώσεων των ΗΠΑ προκάλεσε σοκ στον κλάδο και ώθησε αρκετούς πλοιοκτήτες να σταματήσουν την μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

    Τη θέση τους έχουν πάρει πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και χώρες με χαμηλούς φόρους όπως οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, οι Σεϋχέλλες και οι Νήσοι Μάρσαλ, αναφέρει η Vortexa.

    Σημειώνεται ότι κατά τους πρώτους επτά μήνες που ίσχυσε το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κατηγορίας urals άφηνε περιθώρια κινήσεων στις ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, που μπορούσαν να μεταφέρουν φορτία χωρίς να ανησυχούν για παραβίαση των κανόνων των κυρώσεων.

    Ωστόσο, οι περικοπές παραγωγής από τις χώρες του ΟΠΕΚ+ με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία, ανέβασαν την τιμή του με αποτέλεσμα να ξεπεράσει το ανώτατο όριο στα μέσα Ιουλίου.

    Υποχώρησε ξανά κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι για συνολικά περίπου τρεις εβδομάδες τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, αλλά έκτοτε έχει αυξηθεί ξανά και τώρα διαπραγματεύεται περίπου στα 73 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με την Trading Economics, με έδρα τις ΗΠΑ.

    «Το πετρέλαιο urals αναμένεται να διαπραγματευτεί στα 62,08 δολάρια μέχρι το τέλος αυτού του τριμήνου, σύμφωνα με τα παγκόσμια μακροοικονομικά μοντέλα της Trading Economics και τις προσδοκίες των αναλυτών», ανέφερε. «Κοιτάζοντας μπροστά, εκτιμούμε ότι θα διαπραγματεύεται στα 69,79 δολάρια σε 12 μήνες.»

    Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, δημοσίευμα του Reuters, ανέφερε ότι οι ισχυροί Έλληνες πλοιοκτήτες διέκοψαν το εμπόριο ρωσικού αργού για να αποφύγουν τις αμερικανικές κυρώσεις, κάνοντας αναφορά στις εταιρείες Μinerva Marine, συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου, Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου και TMS Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.

    Διαβάστε ακόμη:

    Πετρέλαιο: Τι προβλέπουν οι αναλυτές μετά τις επιθέσεις στη Μέση Ανατολή

    Ρωσικό πετρέλαιο: Οι τρεις Έλληνες εφοπλιστές που «συμμορφώθηκαν προς τας υποδείξεις»…

    S&P Global: Χρυσές δουλειές για τις ελληνικές ναυτιλιακές από το ρωσικό πετρέλαιο παρά την αύξηση της τιμής του πάνω από το πλαφόν



    ΣΧΟΛΙΑ