• Ναυτιλία

    S&P Global: Χρυσές δουλειές για τις ελληνικές ναυτιλιακές από το ρωσικό πετρέλαιο παρά την αύξηση της τιμής του πάνω από το πλαφόν

    • NewsRoom


    Οι ελληνικές ναυτιλιακές συνέχισαν να μεταφέρουν σημαντικούς όγκους ρωσικού πετρελαίου τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του ξεπέρασαν το πλαφόν που έχει επιβάλει η ΕΕ για την μεταφορά του από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, σύμφωνα με τον όμιλο S&P Global.

    Συγκεκριμένα, η S&P Global αναφέρει ότι το 27% των εξαγωγών αργού της Ρωσίας φορτώθηκε σε πλοία που εκμεταλλεύονται εταιρείες με έδρα την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια ενός μήνα που οι επίσημες τιμές πώλησης του ήταν σημαντικά υψηλότερες από το ανώτατο όριο τιμής πετρελαίου της G7 των 60 δολαρίων το βαρέλι.

    Οι εταιρείες της Δύσης παραβιάζουν τις κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εάν μεταφέρουν αργό που πωλείται πάνω από το ανώτατο όριο τιμής. Επίσης, χρειάζονται τεκμηριωμένα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι λειτουργούν εντός του καθεστώτος των κυρώσεων που έχει επιβάλει η ΕΕ για όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται για τη μεταφορά, όπως ναύλωση και ασφάλιση του πλοίου.

    Οι αυξανόμενες περικοπές της παγκόσμιας ζήτησης και προσφοράς από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία ανέβασαν την τιμή της κύριας εξαγωγικής κατηγορίας του ρωσικού πετρελαίου, Urals, πάνω από τα 60 δολάρια μετά τις 10 Ιουλίου και ξεπέρασε τα 70 δολάρια τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

    Με την άνοδο τιμής αυτομάτως απαγορεύεται το εμπόριο του μέσω των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών, αλλά οι ελληνικές και ορισμένες κυπριακές εταιρείες παρέμειναν ενεργές, όπως επισημαίνει ο αναλυτής Φώτης Κατσούλας της S&P Global Commodity Insights.

    Σημειώνεται ότι οι ελληνικές εταιρείες μετέφεραν περισσότερες από τις μισές εξαγωγές ρωσικού αργού τον Απρίλιο του περασμένου έτους, αναφέρει το tradewinds.

    Το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου, αλλά οι ελληνικές εταιρείες παραμένουν μεταξύ των μεγαλύτερων παικτών μαζί με τις εταιρείες που εδρεύουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπως υποδηλώνουν τα στοιχεία.

    «Έχουμε μερικές περιπτώσεις κατά τις οποίες πιστεύουμε ότι χρησιμοποιούν κάποια σχήματα και μπορεί να ναυλώνουν για πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα… που δεν είναι αρκετά μεγάλα, ώστε να θεωρήσουμε ότι [το δεξαμενόπλοιο] αλλάζει χέρια», είπε ο κ. Κατσούλας.

    Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το 38% του αργού πετρελαίου των Ουραλίων, φορτώθηκε τον Αύγουστο σε δεξαμενόπλοια που διαχειρίζονται ελληνικές εταιρείες.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 142 δεξαμενόπλοια με τεράστια κέρδη

    Φραγκούλης: Πρόεδρος και πάλι στο Propeller Club

    Globus Maritime (οικογένεια Φειδάκη): Πούλησε τρία, ναυπηγεί πέντε πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ