Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Αυξημένη κινητικότητα στα second hand πλοία – Αγορές τάνκερ και bulker

Β. Μαρινάκης, Θ. Μαρτίνος, Κ. Κωνσταντακόπουλος (πάνω), Στ. Τσαντάνης, Αρ. Πίττας (μέση) Ν. Μαρτίνος, Γ. Οικονόμου, Π. Διαμαντίδης (κάτω)


Σε νέο μπαράζ εξαγορών πλοίων έχουν επιδοθεί το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές, εστιάζοντας στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και στα τάνκερ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν εντάξει στους στόλους τους 34 μεταχειρισμένα πλοία, επενδύοντας συνολικά 1,3 δισ. δολάρια.

Ειδικότερα, προχώρησαν στην εξαγορά 18 bulkers, 12 δεξαμενόπλοιων -με την συγκεκριμένη αγορά να εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης- , 3 LNG carriers και ενός containership.

To μεγαλύτερο ποσό που δαπανήθηκε, τα 623 εκατ. δολάρια, αφορούν στην εξαγορά τριών LNG carriers τελευταίας τεχνολογίας από την Capital Product Partners, εταιρεία συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη. Η εταιρεία που κατέγραψε σημαντική αύξηση κερδών στο τρίτο τρίμηνο του έτους ισχυροποιεί περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά LNG.

Τα LNG carriers είναι ναυλωμένα στις εταιρείες BP, Cheniere και Engie Energy Marketing Singapore, με το υπόλοιπο διάρκειας ναυλώσεων να ανέρχεται σε 6,2 έτη, ενώ η CPP αναμένει από τις ναυλώσεις τους ακαθάριστα έσοδα περίπου 429 εκατ. δολαρίων.

Τάνκερ

Μία ακόμη επένδυση στην αγορά των τάνκερ πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, ποντάροντας στην ανάκαμψη του συγκεκριμένου κλάδου.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία εξαγόρασε δύο υπό κατασκευή MR δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 49,800 dwt, έναντι 37,8 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο πρόσθεσε στο στόλο της η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα ΜαρτίνουΣύμφωνα με την Seasure Shipbroking  η εταιρεία εξαγόρασε από την Marinsa Shipping το suezmax Densa Whale, χωρητικότητας 158,300 dwt και κατασκευής 2012.

Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 32 εκατ. δολαρίων, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 31,1 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη, ισχυροποίησε τον στόλο της, παραμένοντας εστιασμένη στον τομέα μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

Σύμφωνα με την Intermodal και την Allied Shipbroking, η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 74,902 dwt δεξαμενόπλοιο τύπου MR Justice Victoria που κατασκευάστηκε το 2010, σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 17,3 εκατ. δολάρια. Άλλες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία ολοκληρώθηκε στο καλοκαίρι και το τίμημα ήταν χαμηλότερο.

Bulkers

Η Seanergy Maritime, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη, προχώρησε τον Οκτώβριο στην εξαγορά ενός ακόμη capesize, του 7ου από τις αρχές του έτους. Το πλοίο κατασκευάστηκε το 2010 σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, έχει χωρητικότητα περίπου 181,500 dwt και θα μετονομαστεί σε M/V Dukeship. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 34,3 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, εξαγόρασε από την OMC Shipping, το χωρητικότητας 77,100 dwt panamax Orient Violet,  που κατασκευάστηκε το 2015, στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου είναι αρκετά υψηλότερη και εκτιμάται στα 32,5 εκατ. δολάρια.

Με την εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές τη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers η εταιρεία απέκτησε το χωρητικότητας 63,800 dwt Soho Merchant και το χωρητικότητας 63,473 dwt Soho Trader, κατασκευής 2015 αμφότερα, στη συνολική τιμή των 49 εκατ. δολαρίων (24,5 εκατ. δολάρια έκαστο).

Η Euroseas του Αριστείδη Πίττα απέκτησε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 6.350 teu, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2005. Πρόκειται για το M/V Leo Paramount το οποίο εξαγόρασε έναντι 40 εκατομμυρίων δολαρίων.

Διαβάστε ακόμα:

Σεμίραμις Παληού: Κέρδη υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών για την Diana Shipping



ΣΧΟΛΙΑ