F

Ναυτιλία

Έλληνας εφοπλιστής συνεχίζει τις μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα

  • Newsroom


«Δεξαμενόπλοιο της εταιρείας Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση, φόρτωσε το τρίτο του φορτίο αργού πετρελαίου Βενεζουέλας έξω από τη Μαλαισία, πέντε μήνες μετά από την άρση των αμερικανικών κυρώσεων που είχαν επιβληθεί σε ένα άλλο από τα πλοία του στόλου της ίδιας ναυτιλιακής», αναφέρει σε άρθρο της η ιστοσελίδα lloydslist.maritimeintelligence.

Το aframax Eurostrength (IMO9543524), κατασκευής 2012, παρέλαβε φορτίο 80.000-90.000 τόνων αργού Βενεζουέλας μέσω μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο, από το δεξαμενόπλοιο suezmax Cape Bella V στις 30 Νοεμβρίου, σε ύδατα έξω από το αγκυροβόλιο του ποταμού Linggi, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της Lloyd’s List Intelligence.

«Το Cape Bella V είχε περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια, μέσω μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο, από την ακτή της Βενεζουέλας μεταξύ 27 Σεπτεμβρίου και 15 Οκτωβρίου, πριν πλεύσει για τα ύδατα της Μαλαισίας, όπου έφτασε στις 23 Νοεμβρίου» αναφέρει το άρθρο.

Υπενθυμίζεται ότι ένα άλλο δεξαμενόπλοιο aframax του στόλου της ναυτιλιακής του κ. Γκότση, ήταν μεταξύ των έξι που μπήκαν στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για παράβαση των κυρώσεων της Βενεζουέλας τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 106,361-dwt τάνκερ Euroforce (κατασκευής 2002), το οποίο, ωστόσο, μετονομάστηκε τον Ιούλιο σε Nabiin, σύμφωνα με την www.marinetraffic.com, και άλλαξε ιδιοκτήτη προτού συνεχίσει να μεταφέρει αργό πετρέλαιο Βενεζουέλας, αναφέρει η Lloyd’s list.

«Πέντε ακόμη πλοία που ανήκαν, μεταξύ άλλων, στις ναυτιλιακές NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα, Chemnav Navigation συμφερόντων του Παύλου Κορώνη και Dynacom Tankers Management του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου , επίσης αποσύρθηκαν μετά από τη σύντομη υπαγωγή τους στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ», σύμφωνα με το άρθρο.

Η επιλεκτική στόχευση εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, θεωρήθηκε τότε ως προειδοποίηση για την ευρύτερη κοινότητα των Ελλήνων εφοπλιστών που παρά τις κυρώσεις μετέφεραν συλλογικά το 80% του αργού Βενεζουέλας μέχρι τότε.

«Το τάνκερ Eurostrength έχει μεταφέρει τουλάχιστον δύο ακόμη φορτία αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας, μέσω μεταφορών από πλοίο σε πλοίο, από τη Μαλαισία στην Κίνα. Το πρώτο φορτίο εκφορτώθηκε σε τερματικό σταθμό κοντά στο διυλιστήριο Qingdao της Sinopec στις αρχές Οκτωβρίου και η τελευταία αποστολή έφτασε στον τερματικό σταθμό πετρελαίου Longkou περίπου στις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων», υποστηρίζει η lloydslist.maritimeintelligence.

Η Eurotankers δεν απάντησε σε σχετικό ερώτημα της Lloyd’s List.

H lloydslist.maritimeintelligence διευκρινίζει ότι δεν υπάρχει καμία υποψία ότι οι αποστολές παραβίασαν τις αμερικανικές κυρώσεις ή ότι τα πλοία εφάρμοσαν παραπλανητικές πρακτικές.

«Τουλάχιστον πέντε τάνκερ του στόλου της Eurotankers έχουν προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις και μεταφορές αργού Βενεζουέλας», όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Lloyd’s List.

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν στον τομέα του πετρελαίου και της ναυτιλίας της Βενεζουέλας από τον Ιανουάριο του 2019, έχουν οδηγήσει σε μείωσης των εξαγωγών και της παραγωγής πετρελαίου της χώρας, που εκτιμάται σε 367.000 βαρέλια την ημέρα τον Οκτώβριο. Η παραγωγή ήταν σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερη το 2017.

Παράλληλα, οι κυρώσεις σε εμπορικές εταιρείες που διαχειρίζεται η ρωσική Rosneft, οι οποίες πουλούσαν αργό πετρέλαιο για λογαριασμό της Petróleos de Venezuela S.A. (PDVSA), κυρίως στην Κίνα, έχουν επίσης συρρικνώσει τις πωλήσεις.

Αριστείδης Πίττας: Οι τρεις συμφωνίες ναύλωσης που θα εκτινάξουν τα έσοδα της Euroseas

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος στα διαλυτήρια τα πλοία τους – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν

Γιώργος Προκοπίου: Πούλησε το παλαιότερο VLCC της Dynacom Tankers, με κέρδος

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

 

 


ΣΧΟΛΙΑ