• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Kερδοφόρες κινήσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

    Πέτρος Παππάς, Γιώργος Προκοπίου (πάνω), Χαράλαμπος Μυλωνάς, Νίκος Μουνδρέας

    Πέτρος Παππάς, Γιώργος Προκοπίου (πάνω), Χαράλαμπος Μυλωνάς, Νίκος Μουνδρέας


    Με κερδοφόρα deals στα μεταχειρισμένα πλοία ξεκινά το 2024 για τους Έλληνες εφοπλιστές, μετά την κυρίαρχη παρουσία τους στη second hand αγορά την χρονιά που πέρασε.

    Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Allied Shipbroking, τους τελευταίους 12 μήνες οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες πλοίων.

    Συγκεκριμένα αγόρασαν 233 μεταχειρισμένα πλοία και βρέθηκαν στην πρώτη θέση, με τους Κινέζους να ακολουθούν με αγορές 147 πλοίων. Αντίστοιχα, πούλησαν 266 πλοία, με τους Ιάπωνες να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 152 πλοίων.

    Καθώς εκδηλώνεται ενδιαφέρον για πλοία διαφορετικών μεγεθών αλλά και παλαιότητας, ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι η second hand αγορά θα παρουσιάσει έντονη κινητικότητα στο εγγύς μέλλον.

    Κερδοφόρες πωλήσεις

    Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι το νεότευκτο capesize Capt Tasos, χωρητικότητας 182,288 dwt, πουλήθηκε έναντι 70 εκατ. δολαρίων στην δανέζικη ναυτιλιακή Norden. Άλλες πηγές τοποθετούν το τίμημα στα 70,5 εκατ. δολάρια.

    Το πλοίο είχε παραδοθεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Transmed Maritime του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά. Σύμφωνα με την VesselsValue, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία είχε προχωρήσει στο τέλος του 2023 στην πώληση και του αδελφού πλοίου του Capt Tasos, του χωρητικότητας 182,300 dwt Αgis, έναντι 67,5 εκατ. δολαρίων.

    Η Transmed Μaritime παρήγγειλε τα δύο πλοία το 2021, χρονιά κατά την οποία οι τιμές των capesize ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα, και η πώληση τους θεωρείται άκρως συμφέρουσα για την εταιρεία.

    Mε βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή έχει στόλο με 7 bulkers συνολικής αξίας 265,33 εκατ. δολαρίων.

    Παράλληλα, η δεύτερη ναυτιλιακή του Χαράλαμπου Μυλωνά, Transmed Shipping, διαθέτει στόλο με 21 πλοία, εκ των οποίων 16 bulkers και 5 τάνκερ. Η συνολική τους αξία εκτιμάται από την VV στα 592,4 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την Intermodal, η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, πούλησε το τάνκερ Bella Ciao, χωρητικότητας 156,586 dwt, που κατασκευάστηκε το 2020, στην τιμή των 86 εκατ. δολαρίων.

    Αγοράστρια ήταν η Pertamina, ινδονησιακή κρατική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου.

    Πρόκειται για μία άκρως συμφέρουσα κίνηση, η οποία κατά τις πληροφορίες απέφερε κέρδη άνω των 20 εκατ. δολαρίων.

    Η NGM Energy διαθέτει στόλο με 27 πλοία, εκ των οποίων 15 bulkers και 12 τάνκερ. Η συνολική του αξία σύμφωνα με την VesselsValue ανέρχεται στα 623,6 εκατ. δολάρια.

    Λίγο πριν την εκπνοή του περασμένου έτους, η Star Bulk του Πέτρου Παππά, προέβη στην κερδοφόρα πώληση ενός ultramax, οκτώ ετών. Ήταν το 13ο πλοίο που πούλησε η εταιρεία μέσα στο 2023.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, πρόκειται για το χωρητικότητας 61,600 dwt Star Βovarius, κατασκευής 2015, το οποίο εξαγοράστηκε έναντι 25 εκατ. δολαρίων, από ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, την οποία δεν κατονομάζει.

    Το συγκεκριμένο πλοίο εντάχθηκε στον στόλο της Star Bulk το 2021 σε αρκετά χαμηλότερη τιμή, κάτω των 20 εκατ. δολ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας που είχε κλείσει η εταιρεία με την Scorpio Bulkers, για την απόκτηση επτά bulkers, στη συνολική τιμή των 102,3 εκατ. δολαρίων. Η ονομασία του ήταν SBI Ursa.

    Στην πώληση των δύο πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) που είχε ναυλώσει o εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου στο γερμανικό κράτος, προχώρησαν θυγατρικές της ναυτιλιακής του Dynagas.

    Αγοράστρια είναι η Energos Infrastructure, αμερικανική κοινοπραξία, που ελέγχεται κατά 80% από την εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Apollo και έχει μειοψηφικό μέτοχο τη New Fortress Energy.

    Πρόκειται για τα FSRU, Transgas Force και Transgas Power, χωρητικότητας 174,000 cbm έκαστο, που κατασκευάστηκαν το 2021, και θα μετονομαστούν σε Energos Force και Energos Power.

    Το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό. Ωστόσο, ναυλομεσιτικές πηγές εκτιμούν ότι θα αποφέρει στο εφοπλιστή έσοδα 1 δισ. δολαρίων.

    Άλλες κινήσεις

    Στον στόλο της Eurotankers του εφοπλιστή Ηλία Γκότση θα ενταχθεί, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa, το suezmax Serenea, χωρητικότητας 158,600 dwt, που κατασκευάστηκε το 2009.

    To τάνκερ που είναι εξοπλισμένο με scrubber, πουλήθηκε από τη ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή στην τιμή των 45 ή, κατά άλλες πληγές, 46 εκατ. δολαρίων.

    Στο εβδομαδιαίο της report, η Carriers Chartering Corporation, συνδέει την εξαγορά του bulker Super Luna, χωρητικότητας 81,517 dwt και κατασκευής 2016, με την ναυτιλιακή Modion Maritime του εφοπλιστή Μύρωνα Τσατσάκη. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 22,6 εκατ. δολάρια.

    To πλοίο ανήκε στην ναυτιλιακή Kassian Maritime, συμφερόντων συμφερόντων της οικογένειας Παππαδάκη.

    H Modion Maritime Management διαθέτει στόλο με 13 φορτηγά πλοία, post panamax και panamax. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του στόλου της ανέρχεται στα 195 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι Βασίλης Πατέρας και Θάνος Πασιαλής απέκτησαν το πρώτο τους πλοίο

    ΟΝΕΧ: Τα 500 έφτασαν τα πλοία που έχουν εισέλθει σε Ελευσίνα και Σύρο

    Αγγελική Φράγκου: Ποιος είναι ο Darren Maupin που έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Navios Partners 



    ΣΧΟΛΙΑ