• Ναυτιλία

    Διώρυγα του Παναμά: Μέχρι 4 εκατ. δολάρια το κόστος για την παράκαμψη της ουράς των πλοίων

    • Bloomberg
    Φορτηγά πλοία περιμένουν για να διασχίσουν το κανάλι του Παναμά. Φωτογράφος: Walter Hurtado/Bloomberg

    Φορτηγά πλοία περιμένουν για να διασχίσουν το κανάλι του Παναμά. Φωτογράφος: Walter Hurtado/Bloomberg


    Η συμφόρηση που έχει δημιουργηθεί στην Διώρυγα του Παναμά δεν αφήνει πολλές επιλογές στους πλοιοκτήτες που θέλουν να μεταφέρουν από καύσιμα μέχρι σιτηρά μεταξύ ΗΠΑ και Ασίας.

    Είτε θα χάσουν εβδομάδες περιμένοντας στη θάλασσα είτε θα πληρώσουν ένα υπέρογκο ποσό για να παρακάμψουν την ουρά των πλοίων.

    Ο όμιλος Eneos της Ιαπωνίας διέθεσε 3,98 εκατομμύρια δολάρια σε «δημοπρασία» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, προκειμένου να εξασφαλίσει τη διέλευση γρηγορότερα, σύμφωνα με τα έγγραφα της υποβολής προσφορών που επικαλείται το Bloomberg.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LPG Sunny Bright, εξασφάλισε το εισιτήριο για να διασχίσει την μποτιλιαρισμένη πλωτή οδό προς βορρά στις 15 Νοεμβρίου. Προηγουμένως είχε εκφορτώσει το καύσιμο που μετέφερε στην Κίνα.

    Η πρόσθετη χρέωση θα είναι επιπλέον των κανονικών τελών μεταφοράς, που μπορεί να ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.

    Η ουρά των πλοίων που περιμένουν να χρησιμοποιήσουν το κανάλι έχει αυξηθεί, καθώς η ξηρασία στον Παναμά έχει μειώσει τη στάθμη του νερού στην πλωτή οδό, διαταράσσοντας το εμπόριο μεταξύ των ΗΠΑ και της Ασίας τις εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και μετά.

    Μια άλλη επιλογή που έχουν τα πλοία είναι να πλεύσουν γύρω από τη Νότια Αμερική. Τουλάχιστον ένας εφοπλιστής πήρε την δαπανηρή απόφαση να εκτρέψει το δεξαμενόπλοιό του από το κανάλι, πραγματοποιώντας το μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδι.

    Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι το Pyxis Pioneer, που και αυτό μεταφέρει LPG, κατευθύνεται νότια και ενδέχεται να ταξιδέψει μέσω του στενού του Μαγγελάνου, κάτι που θα επεκτείνει κατά περίπου ένα μήνα το αρχικό του πρόγραμμα.

    «Χρειάζονται σχεδόν 4,5 εκατομμύρια δολάρια για να χρησιμοποιήσει ένα πλοίο το κανάλι, οπότε αυτό αποκλείει πολλά από αυτά», δήλωσε ο Oystein Kalleklev, διευθύνων σύμβουλος της Flex LNG και της Avance Gas Holding, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.

    Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά επιβεβαίωσε ότι σημειώθηκε ρεκόρ στη δημοπρασία της 8ης Νοεμβρίου, αλλά δεν κατονόμασε τον πλειοδότη. Η Eneos αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα.

    Η ουρά των πλοίων έξω από το κανάλι αυξάνεται εδώ και εβδομάδες, καθώς η αρχή της διώρυγας προχωρά σε ολοένα και πιο δραστικούς περιορισμούς για το πέρασμα μέσω της πλωτής οδού, που θα διαρκέσουν το επόμενο έτος, ενώ παράλληλα πουλά τα δικαιώματα σε όποιους θέλουν να παρακάμψουν την σειρά.

    Πραγματοποίησε 140 δημοπρασίες τον περασμένο μήνα, με τρεις από αυτές να ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο δολάρια. Οι ναυλομεσίτες είπαν ότι ενδέχεται να σημειωθούν νέα ρεκόρ στις επερχόμενες πωλήσεις.

    Διαβάστε ακόμη:

    Κινεζικές επενδύσεις 15,6 δισ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Μειωμένα έσοδα 64,7 εκατ. δολαρίων και κέρδη 15 εκατ. δολαρίων

    Ουκρανία: Χτυπήθηκε πλοίο του Κύπριου εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη – ‘Ενας νεκρός και 4 τραυματίες – Αποκλειστικές φωτογραφίες



    ΣΧΟΛΙΑ