• Ναυτιλία

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Μειωμένα έσοδα 64,7 εκατ. δολαρίων και κέρδη 15 εκατ. δολαρίων

    Ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers)

    Ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηιωάννου


    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, είχε έσοδα 64,7 εκατ. δολαρίων και κέρδη 15 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2023, έναντι 93,7 εκατ. και 51 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

    Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 31% στα 64,7 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 93,7 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, λόγω των χαμηλότερων εσόδων από ναυλώσεις.

    Τον 9μηνο τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 202,1 εκατ. έναντι 263,1 και τα καθαρά έσοδα στα 49,7 εκατ. έναντι 137,7 το 2022.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 11,1 εκατ. το τρίτο τρίμηνο και 40,7 εκατ. το εννεάμηνο έναντι 48,8 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2022 και 131,5 εκατ. το εννεάμηνο του 2022.

    Το Ebitda έκλεισε στα 34,8 εκατ. το 3ο τρίμηνο έναντι 69,1 εκατ. το 2022 και 107,4 εκατ. τον 9ο μήνα του 2023 έναντι 186,6 τον 9ο μήνα του 2022.

    Ο Δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε: «Η επίδοσή μας στο τρίτο τρίμηνο του 2023 επηρεάστηκε αρνητικά από τις παγκόσμιες οικονομικές αβεβαιότητες και την ασθενέστερη αγορά. Το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων με πιο αποτελεσματικά πλοία και το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου μας συμπληρώθηκε με παραγγελίες για δύο νεότευκτα μεθανόλης διπλού καυσίμου για το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και για το πρώτο τρίμηνο του 2027, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».

    Στις 3 Νοεμβρίου 2023, η εταιρεία διέθετε στόλο 46 πλοίων, αποτελούμενο από 11 panamax, 9 kamsarmax, 18 post-panamax και 8 πλοία capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατομμύρια dwt και μέση ηλικία 10,5 έτη.

    Δώδεκα πλοία του στόλου της είναι οικολογικά πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2014, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, και έξι πλοία είναι πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που ναυπηγήθηκαν το 2022 και μετά.

    Από τις 3 Νοεμβρίου 2023, η εταιρεία διαθέτει ένα βιβλίο παραγγελιών οκτώ IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III κατηγορίας Kamsarmax, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου, με μία προγραμματισμένη παράδοση στο υπόλοιπο του 2023, τρεις το 2024 , δύο το πρώτο εξάμηνο του 2025, ένα το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.

    Τον Σεπτέμβριο του 2023, η εταιρεία παρέλαβε το σκάφος κατηγορίας kamsarmax Pedhoulas Trader, IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, ιαπωνικής νέας κατασκευής.

    Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο κατηγορίας kamsarmax Morphou, την έκτη παραλαβή IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, ιαπωνικής νέας κατασκευής.

    Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαια σε ελκυστικές τιμές για την απόκτηση δύο πλοίων ξηρού χύδην φορτίου διπλού καυσίμου, 81.200 dwt, κατηγορίας kamsarmax, με προγραμματισμένες ημερομηνίες παράδοσης το τέταρτο τρίμηνο του 2026 για το πρώτο σκάφος και το πρώτο τρίμηνο του 2027 για το δεύτερο σκάφος. Αυτά τα πλοία είναι ικανά να λειτουργούν με μεθανόλη και καύσιμα.

    Διαβάστε επίσης:

    Ουκρανία: Χτυπήθηκε πλοίο του Κύπριου εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη – ‘Ενας νεκρός και 4 τραυματίες – Αποκλειστικές φωτογραφίες

    Υπουργείο Ναυτιλίας: Ολοκληρώθηκε ο διαχειριστικός έλεγχος για έργα ύψους 83 εκατ. ευρώ

    Τραυλού: Τιμούμε και βραβεύουμε τους ναυτικούς μας



    ΣΧΟΛΙΑ