• Ναυτιλία

    Κωνσταντακόπουλος: Πώς η Costamare αγόρασε σε 15 μέρες 28 bulker

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Costamare - Σε 15 μέρες αγόρασε 28 bulker - Επιβεβαίωση του Wiseman

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Costamare


    Στην «αγορά για ψώνια» έχει βγει η Costamare, η οποία ενώ πριν από 15 μέρες είχε ανακοινώσει την αγορά 16 bulk carriers, χθες επανήλθε επισημαίνοντας ότι ο αριθμός έχει φτάσει τα 28, επιβεβαιώνοντας την πληροφόρηση της στήλης του mononews “Wiseman”, η οποία έγραφε πριν από δύο μέρες ότι η εταιρεία έχει αποκτήσει περισσότερα από 25 bulk carriers.

    Η Costamare που ίδρυσε ο αείμνηστος Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αποτελεί την μεγαλύτερη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία στα containerships αφού διαχειρίζεται ένα στόλο από 81 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 581.000 εμπορευματικιβωτίων.

    Εκμεταλλευόμενη και το τεράστιο boost της αγοράς στα containerships, που εδώ και ένα χρόνο είναι σε επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών η διοίκηση της εταιρείας, υπό τον επικεφαλής Κωστή Κωνσταντακόπουλο, αποφάσισε να πραγματοποιήσει δυναμικό άνοιγμα και στην αγορά των bulk carriers, η οποία ανεβαίνει σταθερά τους τελευταίους έξι μήνες.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην προσπάθεια αυτή συμμετέχει και ο Γιάννης Πλατσιδάκης, ο οποίος ήταν για 30 χρόνια στον όμιλο Αγγελικούση, έχει διατελέσει πρόεδρος της Intercargo και διαθέτει τεράστια εμπειρία στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου.

    Με τις τελευταίες αγορές ο στόλος της εταιρείας «έσπασε» το φράγμα των 100, φτάνοντας τα 109.

    Οι πρώτες αγορές

    Στην ανακοίνωσή της, για την απόκτηση των πρώτων 16 bulk carriers από την second hand  ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Γρηγόρης Ζήκος δήλωνε: «Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στον τομέα αυτό με τα ισχυρά θεμελιώδη, ο οποίος παρέχει αυξημένες ευκαιρίες απόδοσης για τους μετόχους μας. Τα πλοία θα διαχειρίζεται η υφιστάμενη ομάδα μας, η οποία θα ενισχυθεί από την ομάδα ξηρού φορτίου του Ιδρύματος Ωνάση, που θα ενταχθεί στην Costamare τον Ιούλιο».

    Παράλληλα επισήμανε ότι «οι εξαγορές θα χρηματοδοτηθούν αρχικά με μετρητά, ενώ η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία διευθέτησης τραπεζικών δανείων. Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση του κλάδου χύδην ξηρού φορτίου σκοπεύουμε να έχουμε χαμηλή μόχλευση έως και 60% της αξίας των περιουσιακών στοιχείων».

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρεία εξαγόρασε το προηγούμενο διάστημα τρία φορτηγά πλοία από την  Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση. Πρόκειται για το χωρητικότητας 56.726 dwt Olympic Pegasus (κατασκευής 2011), το χωρητικότητας 55.705 dwt, Olympic Pride και το αδελφό πλοίο Olympic Peace, που κατασκευάστηκαν αμφότερα το 2006.

    Επίσης, η εταιρεία συνδέθηκε με την εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων κινεζικής κατασκευής που πούλησε πρόσφατα η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, καθώς και με ένα bulker της ιαπωνικής Shunzan Kaiun

    Το ελληνικό χρηματιστήριο

    Η Costamare αποτέλεσε φέτος, και την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία της ποντοπόρου ναυτιλίας η οποία εξέδωσε ναυτιλιακό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο. Η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή.

    H συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε από το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα που συμμετείχε στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε 665,17 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υπερκάλυψη της έκδοσης κατά 6,7 φορές. Η τελική απόδοση των ομολογιών ορίστηκε σε 2,70% και το επιτόκιο των ομολογιών σε 2,70% ετησίως.

    Η αγορά

    Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία συμφερόντων εκμεταλλευόμενη την δυναμική της αγοράς των containerships είδε τα έσοδά της να διαμορφώνονται στα 125,72 εκατ. δολάρια, έναντι 121,4 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο πριν. Παράλληλα τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 68,141 εκατ. δολ. υπερδιπλάσια σε σχέση με πέρσι που είχαν φτάσει τα 32,77 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Γρηγόρη Ζήκο η ανάκαμψη της αγοράς που ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο συνεχίστηκε και το ά τρίμηνο του έτους.

    Η ισχυρή ζήτηση για εμπορεύματα από την μία πλευρά και η ισορροπημένη προσφορά containerships ενίσχυσαν τους ναύλους ώστε να φτάσουν σε επίπεδα που δεν έχουμε δει την τελευταία δεκαετία.

    Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το μέσο ημερήσιο έσοδο για τα containerships είναι αυξημένο κατά 346% σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, όταν και ξεκίνησε το ράλι της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων.  Οι ναύλοι από Σαγκάη για Γένοβα είναι 502% πάνω σε σχέση με πέρσι, ενώ ένα ταξίδι από Σαγκάη για Λος Άντζελες είναι 23% πάνω σε σχέση με πέρσι, ενώ για τη γραμμή Σαγκάη – Ρότερνταμ είναι 567%

    Στα χνάρια των containerships βρίσκονται και τα bulk carriers, τα οποία το πρώτο τρίμηνο του έτους έσπασαν ρεκόρ δεκαετίες.

    Η αγορά αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο και το υπόλοιπο του έτους καθώς τα κατασκευαστικά έργα αναμένεται να ενταθούν τόσο στη  Κίνα και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, σύμφωνα με την επενδυτική μονάδα του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons.

    Διαβάστε επίσης

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Θεαματική είσοδος της Costamare στην αγορά ξηρού φορτίου με την εξαγορά 16 πλοίων

    Costamare: Στα 125,72 εκατ. ευρώ τα έσοδα στο πρώτο τρίμηνο του 2021

    Costamare Participations: Έτσι θα χρησιμοποιηθούν τα αντληθέντα κεφάλαια



    ΣΧΟΛΙΑ