• Ναυτιλία

    Costamare: Ρεκόρ κερδών το 2022 και ρευστότητα 970 εκατ. δολάρια

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO, Costamare

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO Costamare


    Ρεκόρ κερδών κατέγραψε το 2022 η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, έχοντας εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες συμφωνίες ναύλωσης για τα πλοία του στόλου της, ενώ στο τέλος του Δεκεμβρίου η ρευστότητα της εταιρείας πλησίαζε το 1 δισ. δολάρια.

    Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη στο σύνολο του περασμένου έτους ανήλθαν στα 523,9 εκατ. δολάρια έναντι 404,1 εκατ. δολαρίων το 2021.

    Τα κέρδη στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 186,7 εκατ. δολάρια έναντι 153,4 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

    Τα συνολικά έσοδα από ταξίδια ξεπέρασαν το 1 δισ. το 2022 και ανήλθαν στα 1,11 δισ. δολάρια έναντι 793 εκατ. δολαρίων το 2021.

    Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare σχολίασε: «Με στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 bulkers, η εταιρεία δημιούργησε καθαρά κέρδη άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του έτους η ρευστότητα της ήταν περίπου 970 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά των containerships, το 2022 ήταν μια μοναδική χρονιά με το πρώτο εξάμηνο να βασίζεται στις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς με ισχυρή ζήτηση και αναταράξεις στα logistics που συνεχίζουν να επηρεάζουν τον κλάδο, ενώ κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου οι τιμές ναύλωσης και οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων ομαλοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης φορτίων και της επιστροφής της χωρητικότητας που προηγουμένως δεσμευόταν λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης».

    Η Costamare ναύλωσε συνολικά 16 μεταχειρισμένα containerships κατά τη διάρκεια του έτους, τα οποία πρόσθεσαν συμβατικά έσοδα άνω των 550 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια με σταθμισμένη μέση διάρκεια υπολειπόμενης χρονικής ναύλωσης περίπου 4,2 ετών.

    Παράλληλα ο κ. Ζήκος επισήμανε: «Είμαστε πάνω από 95% καλυμμένοι για το 2023 και έχουμε ήδη κανονίσει μακροπρόθεσμες συμβάσεις σε μελλοντική βάση για έναν αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των οποίων οι ναυλώσεις θα λήξουν μεταξύ 2023 και 2025. Ταυτόχρονα, βρισκόμαστε στη διαδικασία πώλησης κάποιων πλοίων παλαιότερης κατασκευής σε τιμές που καθορίζονται από το περιβάλλον αγοράς».

    Με βάση την αυξημένη ρευστότητα και τις ναυλώσεις που έχει εξασφαλίσει η εταιρεία στα containerships, επιδιώκει ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες στον ναυτιλιακό τομέα που έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν βελτιωμένες αποδόσεις σε αποδεκτά επίπεδα ρίσκου.

    Αγορά ξηρού φορτίου

    Από την πλευρά των bulkers, η νέα πλατφόρμα διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου που ανακοίνωσε η ναυτιλιακή πριν από μερικούς μήνες, άρχισε να λειτουργεί κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

    «Με δέσμευση μετοχικού κεφαλαίου έως και 200 εκατομμυρίων δολαρίων, στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση σε συνετή βάση πραγματοποιώντας υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας», τόνισε ο κ. Ζήκος.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, η Costamare Bulkers έχει ήδη ναυλώσει 23 φορτηγά πλοία, 14 Newcastlemax/Capesize και 9 Kamsarmax/Panamax.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι πέντε ελληνικές ναυτιλιακές με τους μεγαλύτερους σε αξία στόλους και ποιος έχει το ακριβότερο ελληνόκτητο πλοίο

    H Αγγελική Φράγκου παρέλαβε το πλοίο Navios Meridian



    ΣΧΟΛΙΑ