• Ναυτιλία

    Οι πέντε ελληνικές ναυτιλιακές με τους μεγαλύτερους σε αξία στόλους και ποιος έχει το ακριβότερο ελληνόκτητο πλοίο

    (πάνω) Μ. Αγγελικούση, Γ. Προκοπίου, Ν. Τσάκος (κάτω) Ν. Μαρτίνος, Αν. Μαρτίνος

    (πάνω) Μ. Αγγελικούση, Γ. Προκοπίου, Ν. Τσάκος (κάτω) Ν. Μαρτίνος, Αν. Μαρτίνος


    Ενδιαφέροντα στοιχεία για το προφίλ του ελληνόκτητου στόλου περιλαμβάνει ανάλυση που πραγματοποίησε η VesselsValue.

    Μεταξύ άλλων αναφέρει τις πέντε ελληνικές ναυτιλιακές με τους ακριβότερους στόλους, τα ελληνικά πλοία με την μεγαλύτερη αξία, αλλά και την κατανομή του συνολικού στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών ανά κατηγορία πλοίων.

    H Maran Gas, η εταιρεία με τα LNG carriers του ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση, βρίσκεται στην πρώτη θέση των πέντε κορυφαίων ναυτιλιακών, καθώς διαθέτει 34 πλοία -εκ των οποίων τα 12 υπό κατασκευή-  συνολικής αξίας 8,01 δισ. δολαρίων.

    Ακολουθεί η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου με στόλο 95 πλοίων συνολικής αξίας 5,24 δισ. δολαρίων. Τα τάνκερ αποτελούν την πλειοψηφία του εμπορικού της στόλου, αντιπροσωπεύοντας το 60% ενώ το υπόλοιπο αποτελείται από bulkers, containers και LNG carriers.

    Η Maran Tankers, είναι η δεύτερη εταιρεία της Μαρίας Αγγελικούση που περιλαμβάνεται στο TOP 5. Βρίσκεται στην τρίτη θέση με αξία στόλου 4,65 δισ. δολάρια και 56 δεξαμενόπλοια.

    Ακολουθεί η Minerva Marine συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου  με 78 πλοία συνολικής αξίας 4,52 δισ. δολαρίων.

    Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Tsakos Energy Navigation του εφοπλιστή Νικόλα Τσάκου κατατάσσεται στην πέμπτη θέση με αξία στόλου 4,1 δισ. δολάρια. Αποτελείται από 68 πλοία, σύμφωνα με την VesselsValue.

    Το ακριβότερο πλοίο

    Το μεγαλύτερης αξίας ελληνόκτητο πλοίο κατηγορίας cargo, είναι το LNG carrier Clean Copano (χωρητικότητας 199,830 cbm), που κατασκευάστηκε τον Ιούλιο του 2022 και παραδόθηκε πρόσφατα.

    Ανήκει στη ναυτιλιακή Dynagas του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου  και αποτιμάται στα 286,11 εκατ. δολάρια.

    Στον τομέα των ferry, το ακριβότερο πλοίο είναι το Blue Star Patmos, της Blue Star Ferries (χωρητικότητας 18.498 GT), που κατασκευάστηκε τον Ιούνιο 2012 και η αξία του εκτιμάται στα 63,28 εκατ. δολάρια.

    Τρίτος ο ελληνόκτητος στόλος

    Ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων όσο και τη συνολική αξία τους.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue αποτελείται από 4.709 πλοία -ενεργά και υπό κατασκευή- και η συνολική τους αξία ανέρχεται στα 152,69 δισ. δολάρια.

    Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με αξία στόλου 193,64 δισ. δολάρια.

    Πρωταγωνιστές τα bulkers

    Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου και ανέρχονται συνολικά σε 2.272, ενώ ακολουθούν τα τάνκερ (1.450 πλοία) και τα containerships, 430 στο αριθμό. Τα LNG carriers του ελληνικού στόλου ανέρχονται σε 137.

    Τα δεξαμενόπλοια είναι ο πολυτιμότερος κλάδος για την Ελλάδα, συνολικής αξίας 61,03 δισ. δολαρίων. Πρόσφατα οι αξίες της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων σημείωσαν θεαματικές αυξήσεις και εκτοξεύτηκαν σε υψηλό 13 ετών το 2022. Η τιμή ενός Aframax 15 ετών χωρητικότητας 110.000 dwt έχει αυξηθεί κατά περίπου 144% σε ετήσια βάση από τα 16,17 εκατ. δολάρια σε 39,43 εκατ. δολάρια.

    Αυτό οφείλεται στη βελτίωση των δεδομένων της ζήτησης και στις αυξημένες ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν από τον πόλεμο μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας.

    Παρά τον σχετικά μικρό αριθμό των 137 LNG carriers του ελληνικού στόλου, η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει εκτοξεύσει την αξία αυτού του στόλου στα ύψη, στα 30,50 δισ. δολάρια.


    Διαβάστε ακόμη:

    Παναγιώτης Τσάκος: Ο εφοπλιστής με το σπουδαίο Ίδρυμα στο Μοντεβιδέο – Επίσκεψη Δένδια

    Ocean Pal (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 2 εκατ. δολαρίων

     



    ΣΧΟΛΙΑ