• Ναυτιλία

    Clarksons: Με Προκοπίου, Οικονόμου, Μαρινάκη, Φράγκου, στα 18 δισ. δολ. οι επενδύσεις των εφοπλιστών σε νεότευκτα

    Γιώργος Προκοπίου - Γιώργος Οικονόμου - Βαγγέλης Μαρινάλης - Αγγελική Φράγκου - Λέων Πατίτσας

    Γιώργος Προκοπίου – Γιώργος Οικονόμου – Βαγγέλης Μαρινάλης – Αγγελική Φράγκου – Λέων Πατίτσας


    Κεφάλαια 18 δισ. δολαρίων επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές σε νεότευκτα πλοία το 2023, αυξημένα κατά 60% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της ανασκόπησης της Clarksons για την εικόνα της παγκόσμιας ναυπηγικής αγοράς την χρονιά που πέρασε.

    Πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών σε όρους χωρητικότητας από το 2013, με τον ναυλομεσιτικό οίκο να τις συνδέει με 267 νεότευκτα συνολικής χωρητικότητας 26,6 εκατ. dwt για το 2023.

    Παράλληλα, σύμφωνα την ανασκόπηση, για πρώτη φορά από το 2018, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές έκαναν περισσότερες επενδύσεις από αυτούς της Ασίας.

    Τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Clarksons αποτυπώνουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων στις παραγγελίες νέων πλοίων πέρυσι, κυρίως στα δεξαμενόπλοια.

    Τα 18 δισ. δολ. των ελληνικών παραγγελιών αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών 115 δισ. δολαρίων που διατέθηκαν παγκοσμίως για ναυπηγικά projects.

    Σύμφωνα με το tradewinds, μεταξύ των πιο δραστήριων εφοπλιστών το 2023 ήταν ο Γιώργος Προκοπίου και ο Γιώργος Οικονόμου, που συνδέονται με παραγγελίες 70 τάνκερ και bulkers.

    Η εκτιμώμενη αξία των υπό κατασκευή πλοίων τους – συμπεριλαμβανομένων εκείνων πριν από το 2023 – εκτιμάται από την VesselsValue σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Επίσης, η Αγγελική Φράγκου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Λέων Πατίτσας έκλεισαν πέρυσι συμφωνίες για την κατασκευή συνολικά περίπου 30 τάνκερ και gas carriers.

    Αύξηση τιμών

    Οι τιμές των νεότευκτων αυξήθηκαν κατά 10% το 2023 σύμφωνα με την Clarksons, ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε στα 367 δισ. δολάρια.

    Οι παραγγελίες για τάνκερ και για bulkers σημείωσαν άνοδο σε όρους χωρητικότητας.

    Στις παραγγελίες containerships σημειώθηκε πτώση 43% σε όρους teu, ωστόσο οι όγκοι παραμένουν υψηλά, καθώς υποστηρίζονται από τις εταιρείες τακτικών γραμμών που συνεχίζουν να επενδύουν σε προγράμματα ανανέωσης πράσινων στόλων.

    Έτος ρεκόρ ήταν το 2023 για τις παραγγελίες car carriers (80 παραγγελίες αξίας 8,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 79% με εναλλακτικά καύσιμα), ενώ ικανοποιητικοί ήταν οι όγκοι παραγγελιών για πλοία μεταφοράς αερίου.

    Σχολιάζοντας την ανάλυση ο Steve Gordon, Managing Director της Clarksons Research, επισήμανε: «Το 2023 ήταν έτος ανάκαμψης της παραγωγής, αύξησης των τιμών και καλής ροής παραγγελιών για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Σε περιφερειακό επίπεδο, η Κίνα κατασκεύασε το 50% της παραγωγής των ναυπηγείων και επίσης κυριάρχησε στις παραγγελίες, ενώ τα εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν σχεδόν στο 50% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών. Και ενώ το προφίλ παράδοσης του 2024 κυριαρχείται από containerships και gas carriers, το σύνολο των νέων παραγγελιών γέρνει προς τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία.»

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιώργος Προκοπίου: Ναυπηγεί 30 νεότευκτα πλοία αξίας 2 δισ. δολαρίων

    Μαρινάκης και Φρέντρικσεν ναυπηγούν VLCC αξίας 1,3 δισ. δολάρια

    Νικόλας Μουνδρέας: Αγόρασε 1+2 πλοία και έφτασε τα 27 πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ