• Ναυτιλία

    Χ. Λουκόπουλος: Στο σφυρί και δεύτερο πλοίο της Oxygen Maritime

    • Εριέττα Κομνηνού

    Χ. Λουκόπολος διευθύνων σύμβουλος Oxygen Maritime (αριστερά)


    Στο σφυρί θα βγει τον άλλο μήνα δεξαμενόπλοιο της ναυτιλιακής Oxygen Maritime Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Χαρίλαου Λουκόπουλου.

    Το χωρητικότητας 37,000-dwt τάνκερ Megacore Honami (κατασκευής 2010) θα βγει σε πλειστηριασμό στις 9 Οκτωβρίου, στη Σιγκαπούρη. Το πλοίο, σύμφωνα με έλεγχο που διέταξε το δικαστήριο είναι σε καλή κατάσταση, εκτός από μερικές σκουριές στην επιφάνεια του καθώς βρίσκεται αγκυροβολημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Η διαχειρίστρια TMFπου ενήργησε εκ μέρους των δανειστών Bank of America και Burlington Loan Management, είχε κατασχέσει το πλοίο τον περασμένο Οκτώβριο. Η Burlington, θυγατρική του hedge fund Davidson Kempner Capital Management, κατέχει δικαιώματα υποθήκης στο πλοίο μετά την αγορά τους από την Τράπεζα της Σκωτίας τον Σεπτέμβριο του 2013.

    Η πρώτη κατάσχεση

    Η TMF είχε προσπαθήσει να δεσμεύσει το Megacore Honami μαζί με το άλλο τάνκερ του στόλου της Oxygen, το χωρητικότητας  74,600-dwt LR1 Megacore Philomena (κατασκευής 2010), το οποίο είχε κατασχέσει το Δεκέμβριο του 2017, ισχυριζόμενη ότι η αξία τους είχε υποχωρήσει κάτω από το 125% της αξίας του υπολειπόμενου δανείου, παραβιάζοντας έτσι τις συμφωνίες των δανείων.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Oxygen Maritime, Χαρίλαος Λουκόπουλος, είχε εκφράζει την αντίθεση του σε αυτή την εκτίμηση κατά τη διάρκεια δικαστικής διαμάχης στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ, ισχυριζόμενος ότι οι εκτιμήσεις της TMF για την αξία των πλοίων ήταν υπερβολικά χαμηλή, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις υψηλές προδιαγραφές τους.

    Παράλληλα ο κ. Λουκόπουλος υποστήριξε ότι, εκτός από τις χαμηλές αποτιμήσεις, οι δανειστές είχαν εμποδίσει την κερδοφόρα λειτουργία των πλοίων, καταβάλοντας προσπάθειες να τα πουλήσουν ενώ η Oxygen προσπαθούσε να τα σώσει.

    Τα επιχειρήματα της Oxygen δεν έπεισαν το δικαστήριο και δεν κατάφεραν να εμποδίσουν την πώληση του Megacore Philomena, το οποίο τελικά πουλήθηκε σε δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στο Λος Άντζελες το Σεπτέμβριο 2018, έναντι 19 εκατ. δολαρίων. Το τάνκερ εξαγόρασε η Interunity Management Corp και το μετονόμασε σε Madison.

    Η Oxygen είχε στόλο με συνολικά τέσσερα πλοία, τα παλιά τάνκερ της χρεοκοπημένης Omega Navigation Enterprises του εφοπλιστή Γιώργου Κασσιώτη, ωστόσο, έχει μείνει με ένα, το Alpine Marine (χωρητικότητας 46.100 dwt, κατασκευής 2010).

    Εκτός από το Megacore Philomena, που πουλήθηκε και το Megacore Homani που θα βγει σε πλειστηριασμό, η Oxygen Maritime πούλησε τον Αύγουστο και το χωρητικότητας 46,100-dwt Alpine Duke (κατασκευής 2009), στην Winchester Shipping έναντι 19 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Swift Winchester.



    ΣΧΟΛΙΑ