Ναυτιλία

Χ. Οικονόμου: Αιφνιδιάζει την αγορά LNG η TMS Cardiff

Χρήστος Οικονόμου, εφοπλιστής


Δύο ακόμη πλοία μεταφοράς LNG περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής TMS Cardiff, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, μετά από σχετική συμφωνία στην οποία προχώρησε με νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.

Συγκεκριμένα, η εταιρία, σύμφωνα με πληροφορίες, έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή δύο πλοίων LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, με σύστημα πρόωσης XDF, τα οποία θα παραλάβει το 2020. Με τη νέα παραγγελία ο στόλος της ναυτιλιακής θα περιλαμβάνει συνολικά 13 πλοία μεταφοράς LNG.

Η TMS Cardiff που ιδρύθηκε το 2011, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά LNG οπου δραστηριοποποιείται. Πρόκειται για μία αγορά με μεγάλες προοπτικές, που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών Ελληνων εφοπλιστών.

Η εταιρεία με επικεφαλής το Χρήστο Οικονόμου, γιο του ισχυρού πλοιοκτήτη Γιώργου Οικονόμου, υπέγραψε στις αρχές του 2018 συμφωνία με το γαλλικό πετρελαϊκό κολοσσό Total Gas & Power Chartering, για την επταετή ναύλωση νεότευκτου πλοίου της, το οποίο θα παραλάβει το 2020.

Αν και αρχικά υπήρχε προοπτική η Τotal να ναυλώσει και άλλο πλοίο της ναυτιλιακής, τελικά οι προσδοκίες διαψεύστηκαν, καθώς η γαλλική εταιρεία επέλεξε να προχωρήσει με λιγότερα πλοία, κλείνοντας την επόμενη συμφωνία της με την NYK Line.

Ωστόσο, η Cardiff προχώρησε σε αντίστοιχες συμβάσεις για τουλάχιστον δύο από τα πλοία της με την αμερικανική Cheniere Energy.

Παράλληλα, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή περιλαμβάνεται στη λίστα των εταιρειών που βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Shell, η οποία πρόκειται σύντομα να κλείσει σημαντικές συμφωνίες ναύλωσης με πλοία συγκεκριμένων προδιαγραφών και έχει προχωρήσει ήδη σε επαφές με τους υποψήφιους εφοπλιστές. Η τελική επιλογή του ενεργειακού ομίλου αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις πρώτες πληροφορίες η Shell αναζητούσε δύο πλοία χωρητικότητας 170,000-cbm, με την προοπτική να ακολουθήσουν και άλλα δύο. Ωστόσο,  πηγές προσκείμενες στην εταιρεία ενέργειας υποστηρίζουν ότι οι ανάγκες αυξήθηκα και μάλλον θα χρειαστεί 8 έως 10 πλοία.

Fuji LNG Χρήστος Οικονόμου
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου «Fuji LNG» της TMS Cardiff Gas είναι χωρητικότητας 147.895-cbm και κατασκευής του έτους 2004

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Προκοπίου: «Ζούμε στην εποχή των δημαγωγών – Υπόσχονται τα πάντα για κερδίσουν ψήφους»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Δράγνης: Δύο ακόμα πλοία για την Oceangold Tankers

 ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αγγελικούσης, Προκοπίου, Οικονόμου, Λίβανος: Αυτοκράτορες των θαλασσών με πλοία αξίας 11,84 δισ. δολαρίων

 

 


ΣΧΟΛΙΑ