• Ναυτιλία

    BIMCO: Το 75% των πλοίων διαλύεται στη Νότια Ασία – Υπάρχει πρόβλημα με τη διάλυση μεγάλων πλοίων

    Peter Sand, αναλυτής Bimco


    Η BIMCO ισχυρίζεται ότι πολλά ναυπηγεία στην Ασία και τις γειτονικές περιοχές «έχουν καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις τους».

    Η τελευταία έκθεση της BIMCO υπογραμμίζει ότι, ενώ ο κατάλογος των ναυπηγείων της ΕΕ που είναι εξουσιοδοτημένοι να διαλύουν πλοία συνεχίζει να αυξάνεται, η κατάσταση δεν έχει ακόμη δημιουργήσει αρκετή ικανότητα για να καλύψει τις ανάγκες του παγκόσμιου ναυτιλιακού τομέα.

    Ως εκ τούτου, η BIMCO ζητά «μεγαλύτερη ικανότητα ανακύκλωσης για την κάλυψη των απαιτήσεων του κλάδου» και εφιστά την προσοχή στην ανάγκη αδειοδότησης εργοταξίων εκτός ΕΕ.

    «Σήμερα, δεν υπάρχουν ακόμη εγκαταστάσεις σε χώρες όπως η Ινδία, το Μπαγκλαντές ή το Πακιστάν στη λίστα της ΕΕ για να καλύψουν τη ζήτηση ανακύκλωσης μεγαλύτερων πλοίων», λέει ο David Loosley, γενικός γραμματέας και διευθύνων σύμβουλος της BIMCO .

    «Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εξεταστεί η προσοχή στην πιθανή προσθήκη ορισμένων από αυτές τις δομές στον κατάλογο, εάν τα ναυπηγεία πληρούν τα πρότυπα της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επικυρωθεί το συντομότερο δυνατό».

    Η BIMCO ισχυρίζεται ότι πολλά ναυπηγεία στην Ασία και τις γειτονικές περιοχές “έχουν καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις τους” και ότι “το σύστημα ελέγχου σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ λειτουργεί” και αναφέρει δύο τουρκικά ναυπηγεία που αφαιρέθηκαν από τη λίστα τον Σεπτέμβριο λόγω αθέτησης υποχρεώσεων.

    Κάθε χρόνο, περίπου 800 μεγάλα πλοία διαλύονται και περίπου το 75% καταλήγουν σε μία από τις τρεις παραλίες της Νότιας Ασίας, το Chattogram στο Μπαγκλαντές, το Alang στην Ινδία και το Gadani στο Πακιστάν, σύμφωνα με τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform. Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2022, 143 πλοία διαλύθηκαν σε όλο τον κόσμο και το 65% πήγε στη Νότια Ασία.

    Διαβάστε επίσης:

    Peter Sand (Bimco): Τα κέρδη των τάνκερ μπορεί να καθυστερήσουν μέχρι το β’ εξάμηνο 2022



    ΣΧΟΛΙΑ