• Ναυτιλία

    Αρ. Πίττας, Ν. Τσάκος και Ι. Ζαφειράκης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον IMO 2020

    • Εριέττα Κομνηνού

    Α. Πίττας, Ν. Τσάκος, Ι. Ζαφειράκης


    Περίπου τρεις εβδομάδες απομένουν μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί IMO 2020 και αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές δεν διστάζουν να εκφράσουν, όποτε τους δίνεται η δυνατότητα, την αντίθεση τους στον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστούν τα νέα δεδομένα για το όριο εκπομπών θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.

    Αυτή τη φορά η ευκαιρία δόθηκε στο συνέδριο της Capital Link στη Νέα Υόρκη, Invest in Greece. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση, τρεις εκπρόσωποι ελληνικών ναυτιλιακών έσπευσαν για μία ακόμη φορά, να διατυπώσουν τα επιχειρήματα τους σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει η εφαρμογή των νέων κανονισμών από την 1η Ιανουαρίου 2020.

    Ο λόγος για τον Αριστείδη Πίττα, CEO των ναυτιλιακών Euroseas και Eurodry, τον Νικόλα Τσάκο, CEO της Tsakos Energy Navigation (TEN) και τον Ιωάννη Ζαφειράκη, CSO της Diana Shipping.

    “Θα έπρεπε να δοθεί παράταση, αλλά δεν πρόκειται να συμβεί αυτό”, επισήμανε ο κ. Πίττας. “Είναι πολύ αργά για να αλλάξει κάτι”.

    Παρά το γεγονός ότι και οι τρεις δήλωσαν ότι θα συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες, οι οποίοι μειώνουν τις επιτρεπόμενες εκπομπές θείου από τα πλοία στο 0,5%, επέμειναν ότι τάσσονται υπέρ μίας πιο “πράσινης” ναυτιλίας.

    Ο κ. Ζαφειράκης, εξέφρασε την αντίθεση της εταιρείας που εκπροσωπεί με τα scrubbers. Όπως επισήμανε, εκτιμά ότι θα υπάρξουν σύντομα παράπονα για περιβαλλοντικές ζημιές από τις συγκεκριμένες συσκευές, οι οποίες επιτρέπουν στα πλοία να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, αλλά τα καθαρίζουν από το θείο και το πετούν στον ωκεανό.

    “Αν υπολογίσετε τα νούμερα, θα δείτε ότι υπάρχουν πολλά άγνωστα στοιχεία στη συγκεκριμένη εξίσωση, δεν βγάζει νόημα όλο αυτό”, τόνισε.

    “Από τη στιγμή που μπορείτε να συμμορφώνεστε με τη χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, νομίζω ότι θα αποδειχθεί και στο μέλλον, ότι έτσι προστατεύετε το περιβάλλον καλύτερα από το να έχετε ένα scrubber”.

    Σε ανάλογου ύφους δηλώσεις προέβη και ο εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος, ο οποίος υπογράμμισε στο forum ότι τα χρήματα που ξοδεύουν οι πλοιοκτήτες για την τοποθέτηση scrubbers στα πλοία τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αλλού.

    “Ίσως να αποδώσει ως επένδυση, ίσως και όχι”, εκτίμησε. Και συμπλήρωσε: “Αυτό που δεν μου αρέσει σε όλο αυτό το θέμα είναι ότι επιτρέψαμε να γίνει αυτό με τα scrubbers και να προχωρήσουμε σε αυτού του είδους την επένδυση, η οποία ανέρχεται μέχρι τώρα σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια αν μετρήσετε πόσα scrubbers έχουν ήδη εγκατασταθεί”.

    “Θα ήταν πολύ καλύτερο αν η βιομηχανία είχε επενδύσει σε κάποια έρευνα για την εξεύρεση ενός νέου είδους καυσίμου”.

    Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας πρόσφατα στην 31η Γενική Συνέλευση του ΙΜΟ στο Λονδίνο, είχε ζητήσει να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο και σε βάθος οι όποιες επιπτώσεις προκύψουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων.



    ΣΧΟΛΙΑ