Ο Ολυμπιακός και η Nike βρίσκονται στην τελική ευθεία μιας συμφωνίας που, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, θα αποτελέσει μία από τις πιο ηχηρές εμπορικές συνεργασίες στην ιστορία της Euroleague.

Οι πληροφορίες συγκλίνουν: εξαετές συμβόλαιο, συνολικής αξίας 10 εκατ. ευρώ, με την ΚΑΕ να επιστρέφει στη «σφραγίδα» της Nike έπειτα από σχεδόν έξι χρόνια.

1

Μια επιστροφή που δεν είναι απλώς κίνηση νοσταλγίας. Είναι κίνηση ισχύος. Οι αδερφοί Αγγελόπουλοι βλέπουν το brand του Ολυμπιακού να βρίσκεται στην πιο ώριμη φάση του, με συνεχείς παρουσίες σε Final-4, ισχυρή εμπορική αύρα και το νέο ΣΕΦ να ετοιμάζεται στο βάθος σαν υπόσχεση για μια νέα εποχή. Και σε τέτοιες εποχές, χρειάζεσαι συμμάχους που γράφουν ιστορία στη φανέλα.

Πώς φτάσαμε στο «ναι»

Η συνεργασία με τη GSA, αν και επιτυχημένη, ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2026. Η Nike, που είχε εγκαταλείψει το ευρωπαϊκό μπάσκετ το 2020 για να επικεντρωθεί αποκλειστικά σε εθνικές ομάδες, αλλάζει στρατηγική. Η αγορά δείχνει να αυτορυθμίζεται και η κορυφαία εταιρεία ένδυσης επιστρέφει στο παιχνίδι των συλλόγων. Ο Ολυμπιακός ήταν ο πρώτος μεγάλος ευρωπαϊκός σύλλογος στον οποίο χτύπησε ξανά την πόρτα.

Οι διαπραγματεύσεις προχώρησαν γρήγορα. Η ΚΑΕ ζητούσε κάτι που να αντανακλά την αγωνιστική και εμπορική της ισχύ: σταθερό οικονομικό αντάλλαγμα, premium ρουχισμό και τη δυνατότητα να επεκτείνει τις εμπορικές της δραστηριότητες με τρόπο που να ταιριάζει σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό powerhouse. Η Nike το προσέφερε.

Τι σημαίνει οικονομικά

Η συμφωνία είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του ελληνικού μπάσκετ σε επίπεδο χορηγίας ένδυσης και η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, πίσω μόνο από τη συνεργασία της Μπαρτσελόνα. Τα περίπου 1,7 εκατ. ευρώ τον χρόνο δεν περιορίζονται στην παροχή ρουχισμού. Αποτελούν καθαρό «μαξιλάρι» εσόδων για την ΚΑΕ, που ενισχύει έτσι τον προϋπολογισμό της σε μια περίοδο αυξημένων επενδύσεων.

Με απλά λόγια, ο Ολυμπιακός δεν κλείνει μόνο ένα deal. Κλειδώνει ένα εμπορικό μέλλον. Και δεν είναι η μοναδική συμφωνία του τελευταίου διαστήματος. Προηγήθηκαν η ArrenA και η Nova, με έσοδα περίπου 5 εκατ. ευρώ έκαστη για την επόμενη τριετία. Το τρίπτυχο ArrenA, Nova, Nike δημιουργεί πλέον ένα οικονομικό οικοσύστημα αντάξιο των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών οργανισμών.

Στο σχεδιαζόμενο νέο ΣΕΦ, η Nike θα έχει πρωταγωνιστική θέση. Η τεράστια υπερσύγχρονη μπουτίκ των «ερυθρολεύκων», που θα λειτουργεί και εκτός αγωνιστικών ημερών, αποτελεί μέρος της στρατηγικής για ένα brand που θέλει να μοιάζει – και να εισπράττει – σαν ευρωπαϊκός μεγάλος σύλλογος.

Αυτό που κάποτε ήταν απλώς μια συνεργασία προμήθειας εμφανίσεων, σήμερα μετατρέπεται σε κοινή εμπορική πλατφόρμα. Γιατί, ας μην κρυβόμαστε, η Nike δεν επενδύει απλώς σε μια ομάδα. Επενδύει σε έναν οργανισμό που μεγαλώνει, που παίζει σταθερά στο κορυφαίο επίπεδο και που βρίσκεται μπροστά σε μια ιστορική (γηπεδική) μετάβαση.