F

Ναυτιλία

Αγοραπωλησίες πλοίων ύψους 554 εκατ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο – Ποια πλοία άλλαξαν χέρια

επάνω Δ. Προκοπίου, Δ. Διαμαντίδης, Σ. Παληός, μέση Θ. Μαρτίνος, κάτω Γ. Οικονόμου, Γ. Καραγεωργίου. Γ. Προκοπίου


Αγοραπωλησίες πλοίων συνολικής αξίας 554 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησαν οι Έλληνες εφοπλιστές κατά το μήνα Νοέμβριο, με τα bulkers να πρωταγωνιστούν στις συναλλαγές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue για το mononews.gr, κατά τον προτελευταίο μήνα του 2020 οι ελληνικές ναυτιλιακές εξαγόρασαν 18 συνολικής αξίας 320 εκατ. δολαρίων και πούλησαν 17 πλοία έναντι 234 εκατ. δολαρίων. Οι εξαγορές περιλάμβαναν 11 bulkers, 5 τάνκερ και 2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αντίθετα, πουλήθηκαν 12 bulker, 3 τάνκερ, ένα containership και ένα πλοίo LPG.

Μέχρι στιγμής, ο μήνας κατά τον οποίο οι εγχώριοι πλοιοκτήτες εντόπισαν τις περισσότερες ευκαιρίες στη second hand αγορά ήταν ο Οκτώβριος, κατά τον οποίο, με βάση τα στοιχεία της VV, διέθεσαν συνολικά 718 εκατ. δολάρια για την εξαγορά 39 πλοίων.

Οι αγορές

Η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, απέκτησε τέσσερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία πούλησε η Scorpio Bulkers. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 81,200 dwt πλοία τύπου kamsarmax, SBI Parapara, SBI Jive, SBI Swing και SBI Mazurka, που κατασκευάστηκαν το 2017. Σύμφωνα με την VV το τίμημα ανήλθε συνολικά στα 82 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή  Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη,  εξαγόρασε από την TRF Ship Management, το χωρητικότητας 297.600 dwt δεξαμενόπλοιο TRF Horten, που κατασκευάστηκε το 2017 στο ναυπηγείο Hanjin, στην τιμή των 71 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 73,44 εκατ. δολάρια.

H Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed) του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, εξαγόρασε, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το χωρητικότητας 105,300-dwt Champion Prince τάνκερ, τύπου LR2. Το πλοίο ανήκε στην NYK Line και η τιμή πώλησης ανήλθε στα 24 εκατ. δολάρια.

Στην εξαγορά του πέμπτου τάνκερ aframax του στόλου της προχώρησε η ναυτιλιακή Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών ΠαληούΣυγκεκριμένα, απέκτησε το χωρητικότητας 105,400 dwt δεξαμενόπλοιο Kalamas, το οποίο κατασκευάστηκε το 2011 στο ναυπηγείο Sumitomo Heavy Industries Marine & Engineering Co. Ltd της Ιαπωνίας. Το κόστος της εξαγοράς ανήλθε στα 22 εκατ. δολάρια. Tο πλοίο ανήκε στο στόλο της Pleiades Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Περατικού.

Στην εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου kamsarmax –το δεύτερο για το 2020-, προχώρησε η ναυτιλιακή Bulkseas Marine Management, του εφοπλιστή Σταύρου Μεϊμέτη. Σύμφωνα με την VesselsValue, η εταιρεία απέκτησε το χωρητικότητας 82,165 dwt bulker Leda, κατασκευής 2013, έναντι 17 εκατ. δολαρίων.

Οι πωλήσεις

Η ναυτιλιακή, Olympic Shipping, του Ιδρύματος Ωνάση, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γ. Καραγεωργίου, πούλησε στην JP Morgan δύο ιαπωνικής κατασκευής και χωρητικότητας 183.000 dwt, capesize. Πρόκειται για τα Olympic Hope και του Olympic Harmonyα, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2016 και είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 38,4 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Στην πώληση του τελευταίου containership του στόλου της προχώρησε, η TMS Dry του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, σηματοδοτώντας την έξοδο του από το συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 6574 teu post panamax, Miramarin (κατασκευής 2010). Αγοραστής εμφανίζεται η εταιρεία Korea Marine Transport Co, ενώ το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 28 εκατ. δολάρια, αναφέρει η VV.

Tο παλαιότερο τάνκερ VLCC του στόλου της πούλησε η ναυτιλιακή Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, εξασφαλίζοντας μάλιστα υψηλό τίμημα. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, πρόκειται για το χωρητικότητας 305,800 dwt Poseidon I, κατασκευής 2002, το οποίο πουλήθηκε στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Με βάση τους υπολογισμούς της VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου διαμορφώνεται στα 21,8 εκατ. δολάρια.

Τέλος, η Chemnav Shipmanagement, πούλησε ένα πλοίο του στόλου της στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων.

 

«Τυφλές» επενδύσεις 1 τρισ. δολαρίων πρέπει να κάνει η ναυτιλία για το περιβάλλον

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος στα διαλυτήρια τα πλοία τους – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν 

Οι αποδείξεις της Drewry για τον εγκλωβισμό των ναυτικών στα πλοία

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ