• Ναυτιλία

    Οι αποδείξεις της Drewry για τον εγκλωβισμό των ναυτικών στα πλοία

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Προκοπίου

    Η Ιωάννα Προκοπίου με τον πατέρα της Γιώργο Προκοπίου


    Την λέξη «υποκρισία» χρησιμοποίησε πριν από περίπου ένα μήνα η πλοιοκτήτρια Ιωάννα Προκοπίου, για να περιγράψει την στάση που κρατούν όλοι εκτός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, απέναντι στους 400.000 ναυτικούς που βρίσκονται σήμερα εγκλωβισμένοι στα πλοία, και δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, εξαιτίας των πολιτικών που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID – 19.

    Οι ναυτικοί, είναι ίσως σήμερα ο κλάδος εργαζομένων που έχει υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες, σε όλα τα επίπεδα, από τη κρίση.

    Η κα. Προκοπίου είχε αναφέρει επίσης ότι, ακόμα και όταν γίνει κατορθωτό να γίνει αλλαγή πληρώματος και να επιστρέψουν οι ναυτικοί σπίτια τους, το κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι πολύ υψηλό, αφήνοντας να εννοηθεί ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι «βγάζουν την ουρά τους», έξω από το πρόβλημα.

    Τις επισημάνσεις της κας Προκοπίου, πρωτότοκης κόρης, ενός από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές του Γιώργου Προκοπίου, επιβεβαιώνουν και τα «νούμερα» που έδωσε στην δημοσιότητα ο οίκος ναυτιλιακών αναλύσεων Drewry, και τα οποία δείχνουν αύξηση ύψους 6,2% στο κόστους των πληρωμάτων των πλοίων, όταν ο μέσος όρος προηγούμενων ετών ήταν μόλις στο 1,3%.

    Η επιστοφή των ναυτικών στο σπίτι τους, εφόσον καταστεί εφικτή κοστίζει στις ναυτιλιακές εταιρείες εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την κα. Προκοπίου, αφού τα κόστη που συνοδεύουν την διαδικασία αυτή έχουν εκτοξευτεί.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία της Drewry

    Η Drewry προχώρησε σε αναλυτική καταμέτρηση του παγκόσμιου στόλου, βάζοντας στο μεγεθυντικό φακό, 47 διαφορετικούς τύπους εμπορικών πλοίων, και διαπίστωσε ότι το κόστος των πλοίων αυξήθηκε μέσα στη χρονιά κατά 4,5% από 2% και 2,5% τα δύο προγούμενα χρόνια, ενώ την περίοδο 2015 – 2017 είχαν συρρικνωθεί συνολικά κατά 7%.

    «Το κόστος λειτουργίας των πλοίων έχει επηρεαστεί σοβαρά από την πανδημία COVID-19», δήλωσε ο διευθυντής αναλύσεων της Drewry Μάρτιν Ντίξον.

    «Τα αποτελέσματά της πανδημίας αρχικά, μείωσαν τις δαπάνες κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς οι οικονομικοί αποκλεισμοί και οι περιορισμοί είχα σαν αποτέλεσμα να κλείσουν τα ναυπηγεία και οι επισκευαστικές ζώνες, ενώ οι πλοιοκτήτες πρόλαβαν την κάμψη του εμπορίου αναβάλλοντας οτιδήποτε εκτός από τις απαραίτητες δαπάνες. Ωστόσο, το κόστος αυξήθηκε κατά το 2ο εξάμηνο του έτους καθώς σταδιακά επαναλειτούργησε το σύστημα, ενώ το κόστος επάνδρωσης κλιμακώθηκε λόγω διαταραχής στις ρυθμίσεις επαναπατρισμού του πληρώματος».

    Αυξητική πορεία έχουν και τα ασφάλιστρα, τόσο του πλοίου όσο και της αστικής ευθύνης με 4,5% ενώ των επισκευών των πλοίων αυξήθηκε κατά 5%.

    Η αύξηση παρατηρείται σε όλα τους βασικούς τομείς της ναυτιλίας, οι οποίοι επλήγησαν από την πανδημία, και αφορούν container ships, bulk carrier, μεταφοράς χημικών, δεξαμενόπλοια, LNG carriers, general cargo και car carrier ships.

    Η τελευταία κίνηση

    Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία έχει διαπιστώσει τον τελευταίο χρόνο ότι οι ναυτικοί «έχουν ξεχαστεί», ακόμα και από αυτούς που επωφελούνται άμεσα από την εργασία τους, αποφάσισε να θέσει προ των ευθυνών του, έναν από τους πιο πλούσιους ανθρώπους στο κόσμο.

    Η «Στρογγυλή Τράπεζα» της ναυτιλίας που εκπροσωπείται από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές ενώσεις παγκοσμίως έστειλε ανοικτή επιστολή στο «αφεντικό» της Amazon, τον μεγαλύτερο παίκτη στο παγκόσμιο λιανικό εμπόριο, τον Τζεφ Μπέζος.

    «Η ισχύς της αλυσίδας εφοδιασμού της Amazon (και άλλων εταιρειών) είναι καθοριστική για την επιτυχία των ημερών όπως η Black Friday», αναφέρουν στην επιστολή τους και προσθέτουν ,ότι «Χωρίς αυτούς τους ναυτικούς, το παγκόσμιο εμπόριο, όπως το γνωρίζουμε, θα έπαυε να υπάρχει».

    Η «Στρογγυλή Τράπεζα» την ναυτιλίας προτρέπει τον Μπέζος να ασκήσει πίεση στη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ και σε άλλους ηγέτες μεγάλων κρατών να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «βασικούς εργάτες», και να ληφθούν κατά προτεραιότητα μέτρα για την προστασία της ψυχικής και σωματικής τους υγείας.

    Σημειώνεται ότι η Amazon είναι μια εταιρεία που βλέπει τα οικονομικά της αποτελέσματα να αυξάνονται σε μια περίοδο που η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά τους περισσότερους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας. Η επιτυχία της αυτή, βασίζεται σε ένα σημαντικό ποσοστό στην ικανότητα των να ολοκληρώνουν με επιτυχία την αποστολή τους, που είναι η ασφαλής μεταφορά των εμπορευμάτων στους παραλήπτες τους.

    Διαβάστε ακόμη:

    Super yachts για VIP από την Golden Yachts του ομίλου Δράγνη

    Β. Ρέστης: Νέο τάνκερ MR για το στόλο της Golden Energy

    Νιγηρία: Συνεχίζεται το θρίλερ με την ομηρεία των Ελλήνων ναυτικών – Οι πειρατές ζητούν λύτρα

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ