Ναυτιλία

Α. Χατζηγιάννης: Δυναμικό μπάσιμο στην αγορά των VLCCs

Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης


Σε δυναμικές κινήσεις στην αγορά των τάνκερ VLCC φέρεται να προχωρά ο Κύπριος εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης, μπαίνοντας σε μια αγορά που δεν τον έχουμε συνηθίσει, θέλοντας προφανώς να εκμεταλλευτεί τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των πλοίων.

Η Hellenic Tankers του Κύπριου εφοπλιστή φέρεται να δεσμεύθηκε για την απόκτηση του πλοίου Takamine (χωρητικότητας 306.200 dwt, κατασκευής 2004) από την NYK Line έναντι 22,5 εκατ. δολαρίων, μία τιμή μάλλον χαμηλή σε σχέση με αντίστοιχες πρόσφατες συναλλαγές. Σύμφωνα με Έλληνες ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds, τη συμφωνία χειρίστηκε η ελληνική εταιρεία Allied Shipbrokers, η οποία πάντως αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο.

Ο στόλος της Hellenic Tankers αποτελείται σήμερα από εννέα πλοία, εκ των οποίων τα επτά aframaxes και τα άλλα δύο product tankers. Η εταιρεία απέκτησε και τα εννέα πλοία της μεταξύ του 2011 και του 2013, και έκτοτε δεν έχει προχωρήσει σε άλλη συναλλαγή στην αγορά των μεταχειρισμένων, ωστόσο πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ο Ανδρέας Χατζηγιάννης ξεκίνησε και πάλι να αγοράζει τάνκερ ήδη από τα τέλη του 2017.

Μάλιστα, η εταιρεία φέρεται να έχει αγοράσει το Arion (χωρητικότητας 309.500 dwt, κατασκευής 2001) από την Andriaki Shipping, έναντι ποσού άνω των 22 εκατ. δολαρίων, αν και η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως. Αν επιβεβαιωθεί, τότε το Arion θα είναι το πρώτο VLCC της Hellenic Tankers, και το Takamine το δεύτερο.

Σύμφωνα με το TradeWinds, την εμπορική και τεχνική διαχείριση του Arion διατηρεί η Andriaki, όμως η ιδιοκτησία του πλοίου έχει περάσει στην Hellenic Tankers. Πρόκειται για μία τακτική που χαρακτηρίζει γενικότερα την εταιρεία, που έχει τοποθετήσει έξι πλοία της στα polls V8 και Handytankers.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο μία άλλη εταιρεία συμφερόντων του Ανδρέα Χατζηγιάννη, η Cyprus Sea Lines, απέκτησε το capesize bulker Certoux(χωρητικότητας 169.159-dwt και κατασκευής 2000) το οποίο ανήκε στην Swissmarine και εξαγοράσθηκε από την κυπριακή εταιρεία έναντι 11 εκατομμυρίων δολαρίων. Είχε προηγηθεί τον Οκτώβριο του 2017 το Mediterranean Trader (χωρητικότητας 169.237-dwt και κατασκευής 2008), που αποκτήθηκε από την νοτιοκορεάτικη εταιρεία Sinokor Merchant Marine έναντι 16,9 εκατ. δολ. Το πλοίο μετονομάσθηκε σε Cape Trader.

Ο κ. Χατζηγιάννης είναι γνωστός για την  διορατικότητα του και την ικανότητα που έχει να κάνει τις σωστές κινήσεις στο σωστό χρόνο. Ο εφοπλιστής ελέγχει τις τρεις ναυτιλιακές εταιρείες Cyprus Sea Lines, Cyprus Maritime και Hellenic Tankers. Ο στόλος και των τριών εταιρειών μαζί αριθμεί 45 πλοία με τη συνολική τους χωρητικότητα να ξεπερνάει τα τέσσερα εκατομμύρια dwt.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βασίλης Μαυρολέων: Συνεχίζει τις «εκπλήξεις» η Niovis Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Die Zeit: Ο Πειραιάς μετατρέπεται στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη


ΣΧΟΛΙΑ