Ναυτιλία

A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή

Α. Πίττας: Σημαντικό deal από τη Euroseas για τη ενίσχυση του στόλου της

Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas


Την απόφαση του για απόσχιση του στόλου ξηρού φορτίου και τη μεταφορά του σε μία νέα εταιρία, με την ονομασία EuroDry Ltd, ανακοίνωσε ο εφοπλιστής Αριστείδης Πίττας.

Για το σκοπό αυτό ο κ. Πίττας, που έχει όλο το στόλο του στη ναυτιλιακή Euroseas, έχει ήδη υποβάλει σχετικό αίτημα στις χρηματιστηριακές αρχές, με στόχο να εισάγει και τη νέα εταιρία στην αγορά του Nasdaq.

H είδηση έγινε γνωστή κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου 2018 που δημοσίευσε η ναυτιλιακή.

Σημειώνεται ότι η Euroseas, διαθέτει στόλο με πλοία μεταφορά ξηρού φορτίου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα containerships θα παραμείνουν στην εταιρία.

«Πιστεύουμε ότι οι ξεχωριστές επενδυτικές επιλογές για την αγορά ξηρού φορτίου και την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, θα δώσουν στους μετόχους μας την ευελιξία να προσαρμόσουν τις επενδύσεις τους, αν το επιθυμούν, ανάμεσα στους δύο αυτούς τομείς. Παράλληλα, προβλέπουμε ότι η δημιουργία εξειδικευμένων εταιριών, θα επιτρέψουν στις κεφαλαιαγορές να εκτιμήσουν την αξία που μπορούν δημιουργήσουν επικεντρώνοντας τις δραστηριότητες τους σε ένα πεδίο: Η Eurodry Ltd, ως μία μεσαίας κατηγορίας εταιρίας ξηρού φορτίου με έξι πλοία, τρία εκ των οποίων είναι νεότευκτα, ένα ultramax και δύο kamsarmaxes, κατασκευασμένα τα τελευταία δύο χρόνια. Επίσης διαθέτει τρία πλοία panamax που κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία μετά το 2000. Η Euroseas Ltd., η μόνη δημόσια εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με στόλο έντεκα πλοίων που δραστηριοποιούνται επιτυχώς στον κλάδο.  Αναμένουμε ότι τόσο η EuroDry όσο και η Euroseas θα διαπραγματεύονται πιο κοντά στην καθαρή αξία του ενεργητικού τους, όπως συμβαίνει με τις άλλες ομοειδείς εταιρίες, σε σχέση με την υφιστάμενη εταιρία που περιλαμβάνει και τους δύο κλάδους» , επισήμανε σε δήλωση του ο Πρόεδρος και CEO της Euroseas, Αριστείδης Πίττας.

Αναφερόμενος στα επόμενα σχέδια του, ο εφοπλιστής τόνισε: «Σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης σε κάθε έναν από τους δύο τομείς, για να αυξήσουμε το μέγεθος και των δύο εταιριών, οι οποίες πιστεύουμε ότι βρίσκονται στην κατάλληλη θέση τόσο από άποψη κεφαλαιακής διάρθρωσης όσο και από πλευράς συμβολαίων. Το γεγονός ότι η κάθε μία θα είναι εισηγμένη, με οικονομικά αποδοτική δομή λειτουργίας, τις καθιστά ελκυστικές σε άλλους μικρότερους ή μεγαλύτερους ιδιωτικούς στόλους που αναζητούν ευκαιρίες διαπραγματεύσεων με αγοραστές.»

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, η Euroseas εμφάνισε καθαρά έσοδα 12,9 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 55,9% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2017, που ανήλθαν στα 8,3 εκατ. δολ.

Παράλληλα, εμφάνισε ζημίες 3,2 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 2,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης.

«Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα μας συνέχισαν να αυξάνονται λόγω της βελτίωσης πoυ εμφάνισε τόσο ο κλάδος ξηρού φορτίου όσο και ο κλάδος εμπορευματοκιβωτίων, καταγράψαμε ζημίες το πρώτο τρίμηνο του 2018. Αυτό οφείλεται κυρίως στο δυσανάλογο αριθμό ελλιμενισμού πλοίων για ελέγχους που έπρεπε να πραγματοποιήσουμε κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Περιμένουμε ότι και οι δύο κλάδοι θα συνεχίσουν τη θετική τους πορεία στο μέλλον και η εταιρία μας θα επιστρέψει στην κερδοφορία τους υπόλοιπους μήνες του έτους.», σχολίασε ο κ. Πίττας.

 

αριστειδης πιττας
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder «RT Dagr» της Euroseas είναι χωρητικότητας 1.645-teu και κατασκευής του έτους 1998

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Βόμβα» Grimaldi: Προειδοποιεί πως θα αποσύρει τα πλοία της από το λιμάνι της Πάτρας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φ. Εμπειρίκος: Business με ελληνική ναυτιλιακή για την Aeolos και αγορά τάνκερ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων