Η Shell, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου και φυσικού αερίου παγκοσμίως, έχει καταρτίσει σχέδια έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση που η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν διακόψει τις ροές ενέργειας από την περιοχή, προειδοποιώντας ότι ένα πιθανό κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ θα μπορούσε να προκαλέσει ισχυρό σοκ.

«Αν αυτή η αρτηρία κλείσει, για οποιονδήποτε λόγο, θα έχει τεράστιες επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Wael Sawan στο Japan Energy Summit & Exhibition στο Τόκιο. «Έχουμε έτοιμα σχέδια για την περίπτωση που τα πράγματα επιδεινωθούν».

1

Η παγκόσμια αγορά ενέργειας έχει στραμμένη την προσοχή της στη σύγκρουση Ισραήλ–Ιράν, καθώς και στο ενδεχόμενο επίθεσης των ΗΠΑ στο Ιράν.

Παρότι η τιμή του πετρελαίου έχει εκτοξευθεί λόγω της έντασης, μέχρι στιγμής δεν έχουν καταγραφεί σοβαρές διακοπές στις ροές ενέργειας, αν και οι έμποροι παραμένουν σε επιφυλακή.

Περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου διέρχεται από τα Στενά του Ορμούζ, που συνδέουν τον Περσικό Κόλπο με τον Ινδικό Ωκεανό. Στο παρελθόν, το Ιράν είχε στοχοποιήσει πλοία που περνούσαν από αυτό το στρατηγικό σημείο και είχε απειλήσει να το κλείσει. Τις τελευταίες ημέρες, τα σήματα πλοήγησης των πλοίων έχουν υποστεί παρεμβολές.

«Αυτό που είναι ιδιαίτερα δύσκολο αυτή τη στιγμή είναι κάποιες παρεμβολές που παρατηρούνται», δήλωσε ο Sawan, αναφερόμενος στην παρεμπόδιση των σημάτων ναυσιπλοΐας στον Περσικό Κόλπο και γύρω από αυτόν. Η Shell, είπε, είναι «εξαιρετικά προσεκτική» όσον αφορά τη ναυσιπλοΐα στη Μέση Ανατολή λόγω της σύγκρουσης.

Τις τελευταίες ημέρες, το Κατάρ ζήτησε από τα τάνκερ να περιμένουν έξω από τα Στενά μέχρι να είναι έτοιμα για φόρτωση, ενώ η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Nippon Yusen KK έδωσε εντολή στα πλοία της να διατηρούν απόσταση ασφαλείας από τις ακτές κατά την πλοήγησή τους στα ιρανικά ύδατα.

Διαβάστε επίσης:

Vodafone: Έρχεται από τη Microsoft η νέα οικονομική διευθύντρια του ομίλου

Axios: Να τι κρατάει τον Τραμπ από την επίθεση στο Ιράν – Το εργοστάσιο Φόρντοου και το σημαντικό ερώτημα

Τέλος στην «κρυφή» μετατροπή των σκαφών αναψυχής σε ιδιωτικά