• Business

    Αποστολάκης (ΕΒΕΤΑΜ): Με ελληνικό διαβατήριο οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις στη Σαουδική Αραβία

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    O διευθύνων σύμβουλος της ΕΒΕΤΑΜ, κ. Σκιπίων Αποστολάκης

    O διευθύνων σύμβουλος της ΕΒΕΤΑΜ, κ. Σκιπίων Αποστολάκης


    Παράθυρο ευκαιρίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις να διεισδύσουν στην τεράστια αγορά της Σαουδικής Αραβίας και εν γένει στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής ανοίγει η αποκλειστική συνεργασία της ΕΒΕΤΑΜ με τη Motabaqah Europe.

    Η ελληνική εταιρεία, αναλαμβάνει για λογαριασμό της Motabaqah τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις, που απαιτούνται για να εξαχθούν προϊόντα από την Ευρώπη προς τη Σαουδική Αραβία.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οποιοσδήποτε Ευρωπαίος θέλει να εξάγει στην συγκεκριμένη τεράστια αγορά θα πρέπει να έρθει στην Ελλάδα.

    Οι συνέργειες για τις ελληνικές επιχειρήσεις

    Ωστόσο, πέρα από την αναβάθμιση της χώρας που θα αποτελεί πλέον κόμβο για τις εξαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων δημιουργούνται εξαιρετικές συνέργειες με θετικό αντίκτυπο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

    Με τη συμφωνία αυτή δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις καθώς η ΕΒΕΤΑΜ θα διευκολύνει την πρόσβαση τους εκεί, απλοποιώντας  τις διαδικασίες έτσι ώστε να φέρουν τα ελληνικά προϊόντα τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται για να κυκλοφορήσουν στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας.

    «Εμείς πρακτικά είμαστε το σημείο επαφής μεταξύ Ευρώπης και Σαουδικής Αραβίας στο κομμάτι της συμμόρφωσης προϊόντων και ταυτόχρονα οι επιθεωρητές, που θα πηγαίνουν στις μονάδες παραγωγής θα είναι οι υπάλληλοι της ΕΒΕΤΑΜ και τα εργαστήρια στα οποία θα ελέγχονται τα προϊόντα θα είναι τα εργαστήρια της ΕΒΕΤΑΜ» λέει στο mononews ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΒΕΤΑΜ, κ. Σκιπίων Αποστολάκης.

    Με τη δυναμική της Aramco

    H Motabaqah, είναι ο αντίστοιχος οργανισμός της Σαουδικής Αραβίας. Είναι ημικρατικός με και το 51% ανήκει στον όμιλο Aramco γεγονός που δείχνει και τη δυναμική της εταιρείας.

    Η Σαουδική Αραβία έχει αναπτύξει ένα δικό της τυποποιητικό σύστημα με δικά της πρότυπα και δικούς της κανονισμούς για τα προϊόντα, που εισάγονται, κατασκευάζονται και κυκλοφορούν στην τοπική αγορά.

    Έχουν ένα δικό τους σύστημα τυποποίησης, έχουν δικό τους σήμα ποιότητας που λέγεται SASO Quality Mark (SQM), και πρέπει να το φέρουν αντίστοιχα τα προϊόντα που κυκλοφορούν εκεί κατά αναλογία με το CE, που υπάρχει στην Ευρώπη.

    Συγκριτικό πλεονέκτημα ποιότητας το SQM

    «Η ΕΒΕΤΑΜ αναλαμβάνει για λογαριασμό της Motabaqah την επιθεώρηση της παραγωγικής εγκατάστασης, εργαστηριακές δοκιμές και την εν γένει υποστήριξη του Ευρωπαίου παραγωγού ή έμπορου προκειμένου να εκδοθεί το πιστοποιητικό τελικά από τη Motabaqah και να μπορούν να φέρουν τα προϊόντα το SASO Quality Mark» τονίζει ο επικεφαλής της εταιρείας.

    «Το SQM εκτός από την υποχρέωση που υπάρχει τα προϊόντα που εισάγονται να φέρουν αυτό το σήμα ποιότητας, ταυτόχρονα έχει και μια εμπορική υπεραξία, η οποία εν μέρει βασίζεται στη γεωστρατηγική θέση της Σαουδικής Αραβίας στην περιοχή και στην οικονομική υπεροχή της χώρας. Ταυτόχρονα όμως είναι και αναγνωρισμένο  στην περιοχή ως πραγματική απόδειξη ποιότητας. Οπότε προϊόντα που εισάγουν οι χώρες του Κόλπου μπαίνουν στην αγορά με ένα συγκριτικό εμπορικό  πλεονέκτημα όταν έχουν το σήμα. Γιατί σημαίνει ότι το ίδιο προϊόν κυκλοφορεί και στη Σαουδική Αραβία», εξηγεί.

    Πώς διευκολύνεται η πρόσβαση

    Έτσι για μια ευρεία κατηγορία προϊόντων που είναι υποχρεωτικό να φέρουν το SQM, όπως δομικά υλικά, ηλεκτροτεχνικά, δοχεία υπό πίεση, τρόφιμα, φάρμακα, καλλυντικά κ.ά. η ΕΒΕΤΑΜ δίνει την πιστοποίηση σε ελληνικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Επιπλέον, διευκολύνει την πρόσβαση, απλοποιώντας γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    «Εμείς ως το… μακρύ χέρι της Motabaqah στην Ευρώπη, τους γλυτώνουμε από την τελωνειακή διαδικασία, σφραγίζοντας εδώ το κοντέινερ» σημειώνει ο κ. Αποστολάκης.

    «Τώρα περνάνε από την τελωνειακή βάσανο, τον έλεγχο που θα ανοίξει το κοντέινερ θα κάνει εργαστηριακές εξετάσεις στο περιεχόμενο και έχει τουλάχιστον τρεις μέρες καθυστέρηση. Αυτό στην αλυσίδα παραγωγής για ευπαθή προϊόντα, μπορεί να είναι πρόβλημα όχι μόνο λόγω της αβεβαιότητας στην αλυσίδα logistics αλλά και με δεδομένο ότι δεν εμπίπτει στην ασφαλιστική κάλυψη η διαταγή δημοσίας αρχής» προσθέτει, συμπληρώνοντας ότι «αντί να κάνει ένας εξαγωγέας πιστοποίηση ανά παρτίδα και να έχει κάθε φορές τις χρεώσεις ελέγχου από τον διανομέα, μπορεί να αγοράσει το σήμα ποιότητας εδώ στην Ελλάδα για να έχει το δικαίωμα να το βάζει και το barcode της τοπικής αγοράς και να εξάγεται κατευθείαν αποφεύγοντας όλη αυτή τη διαδικασία».

    Οι ventor lists για τα μεγάλα έργα στο πλαίσιο του Vision 2030

    Μια ακόμη σημαντική συνέργεια που δημιουργείται για τις ελληνικές επιχειρήσεις, από την συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών είναι ότι η ΕΒΕΤΑΜ μπορεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτή τη μεγάλη αγορά αλλά και στις αγορές της Μέσης Ανατολής.

    Υπάρχουν ευκαιρίες σε όλους τους κλάδους με το Vision 2030, που τρέχει η Σαουδική Αραβία.

    «Εμείς αναλαμβάνουμε να τους φέρουμε σε επαφή με την τοπική αγορά μέσω των τοπικών  συνεργατών μας να γνωρίσουν διανομείς, να τους πάμε στις τοπικές εκθέσεις και events και ταυτόχρονα να τους καθοδηγήσουμε για να γραφούν στα ventor lists των mega projects γιατί όταν χτίζεις ταυτόχρονα 1000 ξενοδοχεία έχεις μεγάλες ανάγκες. Τα τμήματα προμηθειών μπαίνουν μέσα στην ιστοσελίδα του Saso και ψάχνουν να βρουν τα εγκεκριμένα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Μπαίνουν έτσι οι ελληνικές εταιρείες σε μια μεγάλη δεξαμενή προμηθευτών για μεγάλα έργα. Και οι  ευκαιρίες είναι σε όλους τους κλάδους γιατί υπάρχει μια έκρηξη ανάπτυξης, εισοδημάτων, δημογραφική» εξηγεί ο CEO της ΕΒΕΤΑΜ.

    Οι επιδόσεις της ΕΒΕΤΑΜ

    Ποια είναι όμως η ΕΒΕΤΑΜ  και ποιος ήταν ο ρόλος της πριν την υπογραφή της συμφωνίας με τη Motabaqah Europe;

    Η ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε. είναι το ελληνικό πολυκλαδικό πολύ-τεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων, υλικών, εγκαταστάσεων και συστημάτων διαχείρισης. Είναι εταιρεία, η οποία κατά 91% ανήκει στο Δημόσιο, εποπτευόμενη από το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Πέραν όλων των άλλων, έχει αξιολογηθεί από την ΓΓ Βιομηχανίας και εγκρίθηκε από την Κομισιόν ως οργανισμός τεχνικής αξιολόγησης δομικών προϊόντων.

    Παράλληλα ανέλαβε να στηρίξει τις καινοτόμες δραστηριότητες της ελληνικής βιομηχανίας δομικών, είναι υπεύθυνη σήματος ποιότητας σε όλους τους πυροσβεστήρες που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και μία σειρά άλλων πραγμάτων που στόχο έχουν την υποστήριξη της ασφάλειας του καταναλωτικού κοινού και της ελληνικής βιομηχανίας.

    Οι επιδόσεις της τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακές- για εταιρεία δημοσίου- με δεδομένο ότι ο τζίρος της έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2019 και εμφανίζει κερδοφόρο αποτέλεσμα.

    «Για δημόσια εταιρεία μάλλον τα πάμε καλά», υπογραμμίζει ο κ. Αποστολάκης.

    «Παραλάβαμε την εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2019. Τη χρονιά εκείνη είχε 4,35 τζίρο, που ήταν αποτέλεσμα της προηγούμενης διοίκησης. Το 2020 εν μέσω πανδημίας κατορθώσαμε να κρατήσουμε την εταιρεία όρθια με μια πτώση τζίρου 15%. Πολιτική επιλογή ήταν να μη σταματήσουμε καμία συνεργασία με τους επιθεωρητές μας. Στηρίξαμε το ανθρώπινο δυναμικό, συνειδητά γράψαμε ζημίες αλλά ταυτόχρονα προετοιμαστήκαμε για την ανάκαμψη. Το 2021 ξαναγυρίσαμε στα επίπεδα του 2021 και με αύξηση στα 4,75 εκατ. ευρώ και το 2022 κλείσαμε στα 6,35 εκατ. ευρώ. Η χρονιά που τρέχει, χωρίς να υπολογίζουμε τα έσοδα από αυτήν τη μεγάλη συμφωνία η τάση δείχνει ότι θα ξεπεράσουμε τα 8 εκατ. ευρώ».

    Σε επίπεδο αποτελεσμάτων η ΕΒΕΤΑΜ έκλεισε το 2022 με θετικό EBITDA μεγαλύτερο από μισό εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    Ακίνητα: Οι προοπτικές ανά γεωγραφική περιοχή και κατάσταση ακινήτου – Η ζήτηση με βάση τα τετραγωνικά

    Μάρκος Σιγάλας: Τα συστήματα αυτοματισμού της EDIT Automation «ταξιδεύουν» σε πέντε ηπείρους παρέχοντας ασφάλεια στα πλοία και τα πληρώματα

    Τι πραγματικά συμβαίνει στο λιμάνι Θεσσαλονίκης



    ΣΧΟΛΙΑ