• Μάρκος Σιγάλας, CEO EDIT Automation

    Μάρκος Σιγάλας, CEO EDIT Automation

    Ναυτιλία

    Μάρκος Σιγάλας: Τα συστήματα αυτοματισμού της EDIT Automation «ταξιδεύουν» σε πέντε ηπείρους παρέχοντας ασφάλεια στα πλοία και τα πληρώματα

    • Λίλιαν Μαργαρίτη

    Η συνέντευξή μας έγινε με θέα θάλασσα, στην Καστέλα, στα γραφεία της EDIT Automation.

    Ο CEO της εταιρείας Μάρκος Σιγάλας, μόλις είχε επιστρέψει από τη Νέα Υόρκη, καθώς η εταιρεία του είναι χορηγός της έκθεσης «Greece in New York» της conceptual artist Caroline Rovithi. Όπως μας είπε και ο ίδιος, στόχος του ήταν να ταξιδέψει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο, όπως είναι και το όραμα της καλλιτέχνιδας.

    Την επομένη θα έφευγε για Σιγκαπούρη μαζί με τους συνεργάτες του, για τον δεξαμενισμό ενός πλοίου, ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας.

    Όταν ταξιδεύει είναι μία ακόμη ευκαιρία να βρει καινοτόμες λύσεις σε δύσκολα προβλήματα πλοίων.

    Ο Μάρκος Σιγάλας έχει συνδέσει τη ζωή του με τη ναυτιλία και τη θάλασσα. Κι αφιερώθηκε σε αυτές από πολύ μικρή ηλικία λόγω της καταγωγής και της ενασχόλησης του πατέρα του με τη θάλασσα!

    Δημιούργησε πριν από 17 χρόνια την εταιρεία αυτοματισμών EDIT και πλέον τα συστήματά του πωλούνται στην παγκόσμια αγορά από αντιπροσωπείες κολοσσούς όπως οι Binsfeld, Goltens, Insatech, MIE overseas, TRELLEBORG, YKG.

    Μάρκος Σιγάλας
    Μάρκος Σιγάλας

    Πώς ξεκίνησε η επαγγελματική σας πορεία στον χώρο της ναυτιλίας;

    Κατάγομαι από ναυτική οικογένεια όποτε από πολύ μικρός «ζούσα» στη ναυτιλία, στη θάλασσα. Δεν θυμάμαι ακριβώς σε ποια ηλικία ταξίδεψα  για πρώτη φορά με τη μητέρα μου, προκειμένου να βρούμε τον πατέρα μου σε κάποιο λιμάνι του εξωτερικού, ήμουν πολύ μικρός, 2- 3 ετών.

    Στα 13 μου είχα την πρώτη μου επαφή με την δουλειά πάνω στο πλοίο και από 18 ετών δουλεύω ανελλιπώς στο χώρο της ναυτιλίας. Επομένως για μένα δεν είναι επαγγελματική πορεία η ναυτιλία, αλλά ο τρόπος της ζωής μου.

    Πότε και με ποιο στόχο ιδρύθηκε η EDIT Automation; Ποιο είναι το αντικείμενο της;

    Έχοντας ήδη 20 και πλέον χρόνια εμπειρίας στον χώρο της ναυτιλίας και έχοντας ταξιδέψει σε περισσότερες από 72 χώρες του εξωτερικού για τεχνικά θέματα της ναυτιλίας, ίδρυσα το 2006 την EDIT, έχοντας ως πρότυπο κι έμπνευση τις ξένες πολυεθνικές εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμουν στενά όλα αυτά τα χρόνια.

    Ήθελα να δημιουργήσω μια ελληνική εταιρεία που να μπορεί να εγκαθιστά δικά της συστήματα σε νεόκτιστα πλοία. Το εύκολο θα ήταν να δραστηριοποιηθεί η εταιρεία σε επισκευαστικά, τεχνικά θέματα ή να αντιπροσωπεύουμε ξένα συστήματα.

    Όμως διάλεξα τον δρόμο της πρόκλησης και ο στόχος επιτεύχθηκε σε μόλις 2 χρόνια από την δημιουργία της EDIT Automation, το 2008 δηλαδή, σε νεόκτιστα πλοία της Νότιας Κορέας.

    Ποιο είναι το αντικείμενο της εταιρείας σας;

    Ασχολούμαστε με συστήματα αυτοματισμού, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ασφαλείας πλοίων αλλά και περιβαλλοντολογικών συστημάτων.

    Μάρκος Σιγάλας
    Μάρκος Σιγάλας

    Πείτε μας λίγα λόγια για το πιστοποιημένο προϊόν σας ΕCO 8 ShaPoLi, το οποίο κατασκευάζεται στην Ελλάδα και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού.

    Το 2002 έως το 2004 «έτρεχα» κάποια projects, εκτός ναυτιλίας. Ασχολήθηκα πολύ με τις  λειτουργίες ενός «έξυπνου σπιτιού». Είχα μεγάλη τεχνογνωσία κι απέκτησα αρκετή εμπειρία πάνω σε αυτόν τομέα. Έτσι όταν το 2006 ξεκίνησα να δραστηριοποιούμαι με την EDIT άρχισα να «τρέχω» τέτοια projects αποκλειστικά στον τομέα της ναυτιλίας.

    Το σύστημα αυτό δηλαδή υπάρχει από το 2006 και κάθε χρόνο βελτιώνεται ανάλογα με τις συνθήκες της ναυτιλίας.

    Έτσι όταν έγινε υποχρεωτικό από τον κανονισμό τα πλοία να έχουν ένα τέτοιου είδους σύστημα καταγραφής δεδομένων, ήταν πολύ εύκολο για εμάς, να πιστοποιήσουμε το ECO 8 ShaPoLi από 5 διαφορετικούς νηογνώμονες. Κι αυτό το κάναμε σε μόλις 5 μήνες, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει παγκοσμίως από καμία άλλη τεχνική εταιρεία.

    Η τεχνογνωσία, η εμπειρία και η ετοιμότητα της EDIT έφερε πάνω από 500 πωλήσεις, το πρώτο εξάμηνο και μάλιστα από ναυτιλιακές εταιρείες εντός και εκτός Ελλάδας όπως από την Τουρκία, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη, τα Αραβικά Εμιράτα, την Αμερική.

    Ποια άλλα προϊόντα και υπηρεσίες διαθέτει η EDIT Automation;

    Εμείς σχεδιάζουμε, κατασκευάζουμε και επισκευάζουμε συστήματα αυτοματισμού και είμαστε δίπλα στην κάθε ναυτιλιακή εταιρεία σε όλη τη διαδρομή της, έτοιμοι να καλύψουμε τις τεχνικές ανάγκες της.

    Πέραν αυτού όμως έχουμε και την πιστοποίηση των περιβαλλοντολογικών συστημάτων. Είμαστε από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες που πιστοποιήθηκε διεθνώς.

    Πιο συγκεκριμένα, η EDIT Automation είναι πιστοποιημένη παγκοσμίως για να παρέχει πιστοποίηση σε συστήματά που αφορούν στα απόβλητα της θάλασσας μέσω της γιαπωνέζικης εταιρείας FELLOW KOGYO .

    Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί την εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;

    Η εμπειρία, η συνεχής εκπαίδευση των τεχνικών μας από διεθνείς οργανισμούς, η κατασκευή, η πώληση προϊόντων & συστημάτων και η πιστοποίηση αυτών.

    Συνήθως όσοι ασχολούνται με αυτό που εμείς κάνουμε, παρέχουν ένα «κομμάτι» των όσων προανέφερα κι όχι το σύνολο αυτών. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το τεχνικό τμήμα κάθε ναυτιλιακής νιώθει ασφάλεια πως ότι προκύψει, όπου κι αν βρίσκεται το πλοίο του οι άνθρωποι της EDIT θα είναι εκεί για να το υποστηρίξουν.

    Σε ποιες χώρες δραστηριοποιείστε και πώς κινούνται οι πωλήσεις σας;

    Βρισκόμαστε σε κάθε χώρα που είναι ενεργή στη ναυτιλία.

    Είτε πουλάμε, είτε επισκευάζουμε και εγκαθιστούμε τα συστήματά μας σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Αμερική και Αυστραλία.

    Έχουμε φτάσει σε σημείο να ανταγωνιζόμαστε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες σε πωλήσεις και μάλιστα «υποχρεώσαμε» την Trelleborg, την εταιρεία με την οποία συνεργαζόμαστε, να ανοίξει και δεύτερο εργοστάσιο προκειμένου να προλάβει τις παραγγελίες μας σε σωστό χρόνο όπως έχουμε υποσχεθεί στους πελάτες μας.

    Υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης και ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

    Στον τομέα της τεχνολογίας δεν σταματάει η ανάπτυξη. Κάθε χρόνο εμφανίζεται κάτι καινούργιο, ανανεώνεται η τεχνολογία, υπάρχουν νέες καινοτόμες λύσεις, τις περισσότερες φορές πιο οικονομικές, επομένως είμαστε πάντα σε εγρήγορση, σε συνεχή εκπαίδευση προκειμένου να δίνουμε στις ναυτιλιακές εταιρείες, λύσεις καινοτόμες, οικονομικές και ασφαλείς.

    Και η ναυτιλία με τους διεθνείς οργανισμούς και τους κανονισμούς,  βοηθά πολύ προκειμένου να γίνει πράξη.

    Ποιες αλλαγές φέρνουν στην παγκόσμια ναυτιλία ο αυτοματισμός και οι νέες τεχνολογίες;

    Όταν πρωτοξεκίνησα να ασχολούμαι με τους αυτοματισμούς και την τεχνολογία στη ναυτιλία το 1987, το ποσοστό των πλοίων που είχαν αντίστοιχα συστήματα αυτοματισμού και ενδιαφέρονταν για ανάλογες εγκαταστάσεις ήταν γύρω στο 40%. Τώρα έχει ξεπεράσει το 90%.

    Ο σωστός αυτοματισμός εκτός από οικονομία και έλεγχο σε έναν πλοιοκτήτη, εγγυάται και την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος.

    Αυτό είναι για μένα το πιο σημαντικό από όλα στον αυτοματισμό και την τεχνολογία! Το να μην υπάρχει πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, ειδικά όταν μιλάμε για δύσκολες και απομακρυσμένες συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας ναυτικός, μακριά από την ξηρά.

    Άρα ο σωστός αυτοματισμός και η τεχνολογία βοηθάει, αρκεί να υπάρχει εμπειρία, οργάνωση και σωστή εκπαίδευση.

    Έτσι έρχονται οι κανονισμοί και οι συνεχείς επιθεωρήσεις πάνω στα πλοία για να αποφευχθούν σφάλματα, που μπορούν να αποβούν επικίνδυνα για το πλοίο και το πλήρωμα.

    Και η τεχνολογία από την πλευρά της με τους αυτοματισμούς της εξοικονομεί χρήμα, χρόνο, ελέγχοντας ταυτόχρονα τα περιβαλλοντικά όρια και συνθήκες του κάθε πλοίου.

    Την περασμένη εβδομάδα στηρίξατε ως χορηγός στη Νέα Υόρκη την ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας Caroline Rovithi, που δημιουργεί έργα με θέματα ελληνικά. Τι σας έκανε να θελήσετε να συνδεθείτε με αυτό;

    Τέχνη δεν είναι κι αυτό που κάνουμε εμείς στην EDIT; Και μάλιστα η τέχνη στην τεχνολογία είναι το Α και το Ω.

    Να σας δώσω ένα παράδειγμα… ανανεώνει κανείς ένα κινητό τηλέφωνο ή  ένα αυτοκίνητο μόνο αν είναι τεχνολογικά καινοτόμο; Ή μήπως κι επειδή είναι και πιο όμορφο λειτουργικά και αισθητικά;

    Στα πλοία για παράδειγμα θα πρέπει ένα σύστημα να είναι τεχνολογικά καινοτόμο, εύκολα διαχειρίσιμο αλλά και ευπαρουσίαστο προς το πλήρωμα που θα το χειριστεί.

    Αλλά δεν είναι αυτή η μόνη σύνδεση μου.

    Με την επιμελήτρια της έκθεσης “Greece in New York” Σωζίτα Γκουντούνα, την conceptual artist Καρολίνα Ροβύθη και την PR agent Mαριγώ Μίχαλου.
    Με την επιμελήτρια της έκθεσης “Greece in New York” Σωζίτα Γκουντούνα, την conceptual artist Καρολίνα Ροβύθη και την PR agent Mαριγώ Μίχαλου

    Έχω κάνει εκατοντάδες ταξίδια όλα αυτά τα χρόνια λόγω της δουλειάς μου, έχω γνωρίσει πολιτισμούς, ανθρώπους, έχω δει εικόνες υπέροχες. Όμως αυτή η σχέση του Έλληνα με την πατρίδα του, που τη μεταφέρει σε κάθε ξένο, είναι μοναδική.

    Όλοι αυτοί οι Έλληνες που εργάζονται στη ναυτιλία, όλα τα πληρώματα, μεταφέρουν με τα πλοία, εκτός από εμπορεύματα και τον ελληνικό πολιτισμό.

    Τα έργα της Caroline Rovithi με «ταξίδεψαν», με άγγιξε το όραμά της να κάνει την Ελλάδα γνωστή σε όλο τον κόσμο και ακόμη περισσότερο όταν έσοδα από αυτήν την έκθεση πηγαίνουν για ένα πολύ καλό σκοπό, που υποστηρίζει ανθρώπους στο φάσμα του αυτισμού.

    Όπως με ταξίδεψε η ελληνική ναυτιλία μέσω της δουλειάς μου σε όλον τον κόσμο, ήθελα να ανταποδώσω και να ταξιδέψω κι εγώ την τέχνη της Caroline Rovithi που είναι ελληνοκεντρική, σε όλον τον κόσμο. Όσο ζω και μπορώ να ταξιδεύω, θα «ταξιδεύω» και την Ελλάδα μας με τον κάθε τρόπο.

    Ο κ. Σιγάλας τον Έλληνα πρόξενο στη Νέα Υόρκη Ντίνο Κωνσταντίνου (αριστερά)

    Διαβάστε ακόμη:

    Μάρκος Σιγάλας: Tρεις νέες πιστοποιήσεις του συστήματος ναυτιλιακού αυτοματισμού SHaPoLi για την EDIT Automation