• Business

    Προχωρούν οι διαγωνισμοί για δύο οδικά έργα αξίας 700 εκατ. – Ποιοι τα διεκδικούν

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)

    Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Στο επόμενο στάδιο προχωρούν οι διαγωνισμοί για δύο από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών που διεκδικούν οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Πρόκειται για τα ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφιπολή συνολικής αξίας περίπου 700 εκατ. Ευρώ, οι οποίοι έχουν προσελκύσει τους Ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που υπογράφεται από τον υφυπουργό υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη και δημοσιεύθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα εισέρχεται στο επόμενο στάδιο. Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί το πράσινο φως που δόθηκε πριν από ένα μήνα για το Δράμα-Αμφίπολη.

    Αυτό σημαίνει ότι και τα δύο έργα προχωρούν στο Β’ Στάδιο, το οποίο σπάει σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά στη διαπραγμάτευση των ενδιαφερομένων με το υπουργείο υποδομών για τον καθορισμό του τελικού αντικειμένου των έργων, το οποίο και θα οδηγήσει στην εκπόνηση των τευχών διαπραγμάτευσης.

    Το επόμενο και τελικό βήμα είναι να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές έτσι ώστε να φτάσουμε στην επιλογή των αναδόχων που θα αναλάβουν την κατασκευή των οδικών αξόνων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία και οι δύο διαγωνισμοί προχωρούν με σχεδόν παρόμοια ταχύτητα και η επιλογή των αναδόχων εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

    Καθώς και τα δύο έργα έχουν κατασκευαστική διάρκεια τεσσάρων ετών, αυτό σημαίνει ότι οι οδικοί άξονες θα δοθούν στην κυκλοφορία εντός του 2028 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μία 26ετής περίοδος συντήρησης και λειτουργίας. Σημειώνεται ότι και τα δύο έργα δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο και σε περίπου ένα χρόνο από τότε θα έχουν συμβασιοποιηθεί.

    Ποια είναι τα δύο έργα – Οι μνηστήρες

    Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αξίας 445 εκατ.ευρώ είναι το πιο πρόσφατο από τα δύο έργα που πήρε το πράσινο φως από το υπουργείο υποδομών με όλα τα ενδιαφερόμενα σχήματα να περνούν στο επόμενο στάδιο.

    Υπενθυμίζεται ότι αυτά ήταν:

    • Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της και δεν έχει δημιουργήσει κάποια κοινοπραξία.
    • Η ΑΒΑΞ που ακολουθεί την ίδια τακτική
    • Η συμμαχία των Ομίλων Mytilineos και Ελλάκτωρ. Σημειώνεται ότι η Mytilineos έχει δημιουργήσει από τον περασμένο Δεκέμβριο θυγατρική με ειδική αποστολή τα έργα ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις, ενώ η Ελλάκτωρ «κατεβάζει» την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις που πρωταγωνιστεί στις περισσότερες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων
    • Η Intrakat, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική που έχει εκπονηθεί με την αλλαγή διοίκησης με επίκεντρο τις παραχωρήσεις κατεβαίνει προς το παρόν αυτόνομα.

    Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω σχήματα μπορεί να αλλάξουν και δεν αποκλείεται να δούμε την προσθήκη νέων ενδιαφερομένων στο στάδιο υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, τη συγχώνευση σχημάτων, ή ακόμα και αποχωρήσεις.

    Στα του έργου πρόκειται για ένα αρκετά σημαντικό project για την Κεντρική Μακεδονία. Αυτό εντάσσεται στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02, ο οποίος περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, την Παράκαμψη Γιαννιτσών και αυτή της Χαλκηδόνας.

    Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.

    Το Δράμα-Αμφίπολη είναι το έτερο έργο αξίας 248,5 εκατ. Ευρώ που δημοπρατήθηκε μαζί με το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα. Έχει, επίσης προσελκύσει τα ίδια σχήματα, καθώς πρόκειται για ένα έργα που αναμένεται να ενισχύσει τις διαβαλκανικές μεταφορές.

    Αναλυτικότερα αυτό αφορά στην κατασκευή ενός οδικού άξονα μήκους 43 χλμ. Αυτός «σπάει» σε δύο τμήματα: Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα.

    Διαβάστε επίσης

    Γ. Δημητριάδης (Υπερταμείο): Το καλοκαίρι οι προσφορές για το αεροδρόμιο Καλαμάτας – Ποιοι μεγάλοι το διεκδικούν

    Mytilineos: Ολοκληρώθηκε η απόσχιση της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ



    ΣΧΟΛΙΑ