• Business

    Ποσειδώνια 2016: Η ελληνόκτητη ναυτιλία συγκεντρώνει το διεθνές ενδιαφέρον


    Στην Αθήνα, θα στραφούν, για ολόκληρη την επόμενη εβδομάδα, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλίας, με αφορμή τη μεγαλύτερη παγκόσμια έκθεση “Ποσειδώνια” που θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο “Metropolitan Expo”.

    Βέβαια, η πρόσφατη απόφαση της εταιρίας “Αστυ Α.Ε.” για την αναστολή λειτουργίας του ξενοδοχείου “The Athens Ledra Hotel” στη Λ.Συγγρού, το οποίο λόγω της έκθεσης είχε 100% πληρότητα το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δημιουργεί έντονο αρνητικό κλίμα, καθώς ο αντίκτυπος από τα “Ποσειδώνια” είναι ιδιαίτερα έντονος και στον ελληνικό τουρισμό.

    Η έκθεση, που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια, έχει συγκεντρώσει περί τους 1.800 εκθέτες που αναμένουν, περισσότερους από 20.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ναυπηγεία, νηογνώμονες, εθνικά νηολόγια, προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού, ασφαλιστικές εταιρείες, τράπεζες και ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, εταιρείες εμπορίας καυσίμων, νομικά γραφεία, λιμενικοί οργανισμοί, ξένες ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών, όπως ο International Maritime Organization του ΟΗΕ, και η Eυρωπαϊκή Επιτροπή συρρέουν στην Αθήνα, επιζητώντας μερίδιο από τον κύκλο εργασιών που δημιουργεί η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία, παγκοσμίως.

    ellnvikn vaytilia 2

    Φέτος η ελληνόκτητη ναυτιλία εμφανίζεται ακόμα πιο ισχυρή, παρά την παρατεταμένη κρίση στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου. Είναι πρώτη παγκοσμίως σε χωρητικότητα, πρώτη σε αριθμό πλοίων, πρώτη στις αγοραπωλησίες, πρώτη στα δεξαμενόπλοια, πρώτη στα φορτηγά και πρώτη σε αξία στόλου. Η μόνη ελληνική βιομηχανία που διακρίνεται διεθνώς, και μάλιστα με πρωταγωνιστικό ρόλο.

    Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.585 πλοία (άνω των 1.000 gt), με συνολική χωρητικότητα εκτοπίσματος (dwt) 341,17 εκατ. τόνων, σύμφωνα με στοιχεία της IHS Maritime & Trade/World Shipping Encyclopaedia και την ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών. Αυτός ο εμπορικός στόλος αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η χωρητικότητά του κατά το 2015 αυξήθηκε κατά 22%, καθώς οι Ελληνες εφοπλιστές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία, παρά την κρίση στις ναυλαγορές και τη συρρίκνωση των τραπεζικών χρηματοδοτήσεων στον κλάδο από το σύνολο των ευρωπαϊκών τραπεζών.

    Η τρέχουσα αξία του ελληνικού στόλου, σύμφωνα με την επεξεργασία των δεδομένων που πραγματοποίησε για λογαριασμό της “Καθημερινής” η VesselsValue, διεθνής συμβουλευτική εταιρεία που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις ποντοπόρων, ανέρχεται στα 90 δισ. δολ. Η διαφορά είναι της τάξεως του 10% από τη δεύτερη Ιαπωνία, 30% από την τρίτη Κίνα και υπερδιπλάσια από αυτή των 42 δισ. του γερμανικών συμφερόντων στόλου.

    ellnvikos stolos

    Με δεδομένα αυτά τα μεγέθη, καθίστανται σαφείς οι λόγοι του ενδιαφέροντος που δείχνει για τα Ποσειδώνια η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι χαρακτηριστικό πως το επόμενο πενθήμερο θα γίνουν περισσότερα από 40 συνέδρια, σεμινάρια, workshop και συνεντεύξεις Τύπου αλλά και δεκάδες παρουσιάσεις. Τη μεγαλύτερη παρουσία θα έχει η Κίνα, ενώ δυναμικό “παρών” θα δώσει η Ιαπωνία και η Νότιος Κορέα, δηλαδή τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγικά κράτη διεθνώς.

    Τα Ποσειδώνια 2016 τελούν υπό την αιγίδα της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

    Περισσότεροι από 150 επιχειρηματικοί όμιλοι και φορείς από την Κίνα, 120 από τη Γερμανία, 87 από την Ιαπωνία, 70 από τις ΗΠΑ και 99 από τη Νότια Κορέα, αλλά και 44 από την Τουρκία, 12 από την Ινδία, 11 από τη Βραζιλία είναι μερικοί από τους 1.800 περίπου εκθέτες που συμμετέχουν στα φετινά Ποσειδώνια. Οι 269 από αυτούς είναι μεγάλα ναυπηγεία, ενώ στο ρόστερ των συμμετεχόντων βρίσκονται από μεγάλες μεταλλευτικές εταιρείες έως και επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας και λογισμικού και από προμηθευτές εξοπλισμού και οργανισμούς εξαγωγικών πιστώσεων έως αεροπορικές εταιρείες όπως οι China Southern Airlines, Lufthansa, Turkish Airlines και Aegean Airlines. Κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν ότι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη “πλοιοκτησίας” στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας και Πειραιά.

     

    POSidonia

    Οι εκδηλώσεις

    Και συνδέεται στενά με την εθνική ιδιοκτησιακή βάση της, σε αντίθεση με παρεμφερείς πλοιοκτητικές ζώνες, όπως η Σιγκαπούρη και το Λονδίνο, που προσελκύουν πλοιοκτητική βάση προερχόμενη από όλη την υφήλιο. Ετσι, τα Ποσειδώνια αντιμετωπίζονται διεθνώς ως η ιδανική στιγμή για μεγάλες συμφωνίες και νέες συνεργασίες. Είναι χαρακτηριστικό του εύρους των επιχειρηματικών επιδιώξεων πως περισσότεροι από 80 εκθέτες προέρχονται από τον κλάδο της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας, μεταξύ των οποίων οι Microsoft, Vodafone και Cisco.

    Τη σπουδαιότητα της έκθεσης για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα αναδεικνύει, μεταξύ άλλων, και η παρουσία στην τελετή εγκαινίων του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Lim Kitack, ο οποίος θα είναι επίσης κύριος ομιλητής στο TradeWinds Shipowners Forum, που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου. Στο επίκεντρο των εργασιών του Forum περιλαμβάνονται οι αγορές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς και η διάλυση πλοίων, το επενδυτικό κλίμα και η έλλειψη χρηματοδότησης, οι αποτιμήσεις πλοίων, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι της τεχνολογίας. Μία ημέρα νωρίτερα θα πραγματοποιηθεί το Analyst & Investor Capital Link Shipping Forum, με αντικείμενο τις χρηματοδοτήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες και με τη συμμετοχή ξένων χρηματοοικονομικών και χρηματοπιστωτικών οίκων, όπως οι ΑBN AMRO, Morgan Stanley, Citi, DNB, DVB Bank, HSH Nordbank AG.

    posidonia2016

    Παρουσίαση θα πραγματοποιήσει υπό την αιγίδα της πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα και το Ελληνο-Aμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με θέμα “Trading in US Waters”, με στόχο να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη της ναυτιλίας να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις απαιτήσεις των ΗΠΑ κατά την προσέγγιση των λιμένων τους. Υπενθυμίζεται ότι o ελληνικός στόλος παραμένει στη λίστα του Qualship 21 των ΗΠΑ, στη Λευκή Λίστα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στη Λευκή Λίστα του Paris Memorandum of Understanding, ενώ είναι ένας από τους πιο ασφαλείς στόλους παγκοσμίως, με λιγότερο από 1% μικρά ναυτικά ατυχήματα καταγεγραμμένα για το 2015.

    Στο πλαίσιο του συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Ιουνίου και το διεθνές συνέδριο “Where is Shipping heading after COP21”, που διοργανώνεται από τη HELMEPA, με τη συμμετοχή κορυφαίων εκπροσώπων από τον IMO, την Ε.E. και τις ενώσεις ICS, IACS, INTERTANKO, INTERCARGO και USCG και αντικείμενο την πρόσφατη υιοθέτηση της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Την ίδια ημέρα πραγματοποιείται από την πρεσβεία της Κορέας, σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ, παρουσίαση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κορέας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/giati-chamogelasan-o-paulson-o-watsa-ke-o-th-vasilakis-aegean-air/50797

     



    ΣΧΟΛΙΑ