• Business

    Γιώργος Προκοπίου: O star των Ποσειδωνίων εκπλήσσει και πάλι


    Ο αδιαμφισβήτητος star των φετινών Ποσειδωνίων είναι ο Γιώργος Προκοπίου, που με τις ατάκες του και τις καυστικές επισημάνσεις του βρέθηκε στο επίκεντρο πολλών εκδηλώσεων στη φετινή διοργάνωση. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα ανέφερε στο Analyst & Investor Capital Link Shipping Forum, συμβουλεύοντας τους άλλους εφοπλιστές να… αγοράσουν οτιδήποτε πλέει, αλλά και η αναφορά του στους Έλληνες πολιτικούς, για τους οποίους σχολίασε πως θα έπρεπε να υπερασπίζονται τη ναυτιλία με τον ίδιο ζήλο που υπερασπίζονται τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα. «Η προστασία του ούζου, της φέτας και του ελαιόλαδου είναι πολύ σημαντική, αλλά όλα μαζί κάνουν λιγότερο από ένα πλοίο. Η ναυτιλία είναι πολύ πιο σημαντική», επεσήμανε.

    Όμως και στο Business Briefing του Lloyd’s List, έκλεψε την παράσταση με την επισήμανσή του ότι ο κλάδος της ναυτιλίας ήταν πάντα καλός στο να επικαλείται ιστορικά δεδομένα, αλλά εντελώς αποτυχημένος στο να προβλέπει το μέλλον. Το κλειδί της επιτυχίας, τόνισε, είναι «να καινοτομείς, να διαφοροποιείσαι σε εξειδικευμένες αγορές και να παρέχεις ποιοτικές υπηρεσίες».

    «Πρέπει να είσαι έτοιμος να υποφέρεις, καθώς χρειάζονται πολλά χρόνια, και πάντα τα καλά χρόνια κάποια στιγμή θα έρθουν», υπογράμμισε.

    Βέβαια, o δαιμόνιος εφοπλιστής  δε μένει στα… λόγια, αλλά συνεχίζει να κινείται δυναμικά στην αγορά. Όπως έγινε γνωστό, η Dynagas υπέγραψε μία συμφωνία-ορόσημο για την απόκτηση δύο πλοίων επαναεριοποίησης από τα κινεζικά ναυπηγεία Hudong-Zhonghua, η οποία καταγράφει δύο «πρωτιές»: είναι το πρώτο deal της Κίνας για κατασκευή πλοίου επαναεριοποίησης, ενώ είναι η Dynagas γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρεία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που παραγγέλνει άλλου είδους πλοίο, πέρα από τα κλασικά LNG.

    Βάσει της συμφωνίας, τα δύο πλοία θα παραδοθούν το 2019 και το 2020. Πρόκειται για πλοία που μπορούν να λειτουργήσουν και ως κανονικά πλοία LNG, πέρα από τις υπηρεσίες επαναεριοποίησης που θα παρέχουν. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι αμφότερα θα είναι χωρητικότητας 170.000-180.000 κυβικών μέτρων.

    Στέλεχος της αγοράς που επικαλείται το Lloyd’s List εκτίμησε ότι το κόστος των πλοίων μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 220 και 265 εκατομμυρίων ευρώ.

    Τη συμφωνία επιβεβαίωσε στο Lloyd’s List και ο ίδιος, τονίζοντας ότι τα δύο πλοία θα προσφέρουν «μεγάλη ευελιξία και συμβατότητα με 120 λιμάνια ανά τον κόσμο».

    H Dynagas φέρεται να πιστεύει πως θα έχει μία ευρεία γκάμα επιλογών ως προς τη ναύλωση των δύο πλοίων, με μία από αυτές να είναι η Κίνα. Άλλωστε, πριν από έξι μήνες η Dynagas οριστικοποίησε μια κοινοπραξία με δύο μεγάλες κινεζικές εταιρείες, τις Sinotrans Shipping και China LNG Shipping, για την ιδιοκτησία και διαχείριση πέντε παγοθραυστικών LNG που κατασκευάζονται από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering για μακροπρόθεσμη ναύλωση από τη ρωσική Yamal. Η Dynagas συμμετέχει με ποσοστό 49% στην κοινοπραξία.

    Εξάλλου, δεν είναι η πρώτη φορά που η Dynagas πρωτοπορεί στον τομέα της. Ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που παρήγγειλε πλοία LNG με πρόθεση (αρχικά τουλάχιστον) να τα διαθέσει στην αγορά spot, ενώ ήταν και η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που παρήγγειλε παγοθραυστικά πλοία LNG και τα έθεσε σε λειτουργία στον βόρειο θαλάσσιο διάδρομο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/edose-resta-o-prokopiou-sta-posidonia-agoraste-oti-plei/51370

     

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/giorgos-prokopiou-2500-akinita-ependii-xana-sti-naftilia/42505

     



    ΣΧΟΛΙΑ