Ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε η Jumbo στο πρώτο εξάμηνο με τις πωλήσεις να φτάνουν στα 497,28 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 8,01% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ρυθμός ανάπτυξης που εφόσον διατηρηθεί έως το τέλος του έτους, τα καθαρά κέρδη θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση δηλαδή στα 320 εκατ. ευρώ.

Πάντως στο πρώτο εξάμηνο παρά τις απαισιόδοξες και συντηρητικές προβλέψεις του επικεφαλής της εταιρείας, Απόστολου Βακάκη, η αύξηση των οργανικών κερδών είχε θετικό πρόσημο 5% παρά τη μείωση του μικτού περιθωρίου  κέρδους διαμορφώθηκε στο 53,86% από 55,27% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα EBITDA του oμίλου ανήλθαν σε 165,36 εκατ. ευρώ από 164,68 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ χωρίς την επίδραση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων που έλαβε η εταιρεία στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ύψους 10,21 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα σε Λάρισα και Καρδίτσα που παρέμειναν κλειστά λόγω των πλημμυρών, τα EBITDA ήταν αυξημένα κατά +7,05% ενώ το περιθώριο EBITDA παρέμεινε άνω του 33%.

1

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 117,18 εκατ. ευρώ έναντι αυτών της αντίστοιχης περσινής περιόδου που ήταν 121,69 εκατ. ευρώ και σε συγκρίσιμη βάση χωρίς την επίδραση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων τα καθαρά κέρδη ήταν αυξημένα κατά +5,11% έναντι αυτών της αντίστοιχης περσινής περιόδου που ήταν στα 111,48 εκατ. ευρώ.

Πρακτικά, η Jumbo βάζει στο ταμείο γύρω στα 19,5 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη κάθε μήνα.

Η στρατηγική ανάπτυξης και η αγορά των ακινήτων

Ο Όμιλος Jumbo διατηρεί ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, με δίκτυο 89 καταστημάτων εκ των οποίων 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 20 στη Ρουμανία. Η στρατηγική ανάπτυξης βασίζεται σε σταθερά βήματα, με στόχο το άνοιγμα περίπου δύο νέων υπερ-καταστημάτων κάθε χρόνο, ενώ παράλληλα η διοίκηση προχωρά και σε εξαγορές καταστημάτων που σήμερα λειτουργούν με μίσθωση, ενισχύοντας τον έλεγχο του δικτύου και την ευελιξία της εταιρείας σε κάθε αγορά.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις μέχρι σήμερα, στο 2025, έχει ολοκληρωθεί η εξαγορά δύο ακόμη μισθωμένων καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η απόκτηση επιπλέον δύο. Παράλληλα, το αναπτυξιακό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος κάθε τρία χρόνια.

 Στη Βουλγαρία, η θυγατρική εταιρεία «JUMBO ΕC.B LTD», διέθετε μέχρι την 30.06.2025 δέκα καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα.  Τα φυσικά καταστήματα είναι τέσσερα στη Σόφια, δύο στο Plovdiv, ένα στην Varna, ένα στην πόλη Burgas, ένα στην πόλη Rousse και ένα στην πόλη Stara Zagora. Τα επόμενα δύο με τρία χρόνια πρόθεση της εταιρείας είναι η προσθήκη ενός ακόμα υπερ-καταστήματος.

Στην Κύπρο, η θυγατρική εταιρεία διέθετε μέχρι την 30.06.2025 έξι καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα. Δυο στη Λευκωσία, ένα στη Λάρνακα, δύο στη Λεμεσό και ένα στην Πάφο. Κατά την επόμενη πενταετία, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμα υπερ-καταστήματα, ένα ακόμα στην Λάρνακα και στον Πρωταρά στην επαρχεία Αμμοχώστου.

Στην Ρουμανία, η Jumbo διέθετε μέχρι την 30.06.2025 είκοσι υπέρ-καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα.  Συγκεκριμένα λειτουργούν πέντε καταστήματα στο Βουκουρέστι, δύο στην Τιμισοάρα, δύο στην Οράντεα, ένα στην Αράντ, ένα στο Πλοϊέστι, ένα στο Πιτέστι, ένα στη Κωστάντζα, ένα στη Suceava, ένα στο Bacau, ένα στην Braila, ένα στο Brasov, ένα στην Craiova, ένα στο Sibiu και ένα στο Iasi. Πρόθεση της εταιρείας είναι η επέκταση του δικτύου στη χώρα με τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης ενός νέου υπερ-καταστήματος τον χρόνο.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος  μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO σε επτά χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ). Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο του 2025 λειτούργησε το τρίτο υπερ-κατάστημα που φέρει το σήμα JUMBO και στο Ισραήλ, ενώ όπως αναφέρεται σχετικά η   διοίκηση αξιολογεί διαρκώς επιχειρηματικές προτάσεις για πιθανές συνεργασίες σε χώρες εκτός της Ευρωζώνης.

Οι επενδύσεις για τα δύο νέα κέντρα διανομής

Πέρα από την ανάπτυξη του φυσικού δικτύου καταστημάτων ο όμιλος προχωρά στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, με στοχευμένες πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Παράλληλα, δρομολογούνται επενδύσεις σε υποδομές κυβερνοασφάλειας και στην ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), που θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση διαδικασιών, της αγοραστικής εμπειρίας, και στη λήψη πιο αποτελεσματικών επιχειρηματικών αποφάσεων. Επιπλέον, έχει ξεκινήσει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ERP συστήματος, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, ενισχύοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα και την ευελιξία των λειτουργιών του Ομίλου.

Ενώ στο  πλαίσιο της διεύρυνσης και ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, θα προστεθούν δύο νέα κέντρα διανομής. Το πρώτο θα εγκατασταθεί στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη διανομή προϊόντων προς τα καταστήματα της Βόρειας Ελλάδας και της Βουλγαρίας. Το δεύτερο κέντρο θα βρίσκεται στα Οινόφυτα, καλύπτοντας τις ανάγκες της υπόλοιπης Ελλάδας και του εξωτερικού. Η συνολική επένδυση για την υλοποίηση των δύο αυτών κέντρων διανομής αναμένεται να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ και να ολοκληρωθεί στα επόμενα 3 έως 5 χρόνια.

Διαβάστε επίσης

Oracle: Εκδίδει ομόλογα 18 δισ. δολαρίων για να ανταποκριθεί στην άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης

Σκλαβενίτης: Τι απαντά για το πρόστιμο 1,4 εκατ. ευρώ – Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη

Παπασταύρου από Νέα Υόρκη: Από τις ΗΠΑ το 81% των εισαγωγών LNG το α’ εξάμηνο του 2025