• Business

    Πώς βλέπουν οι εφοπλιστές τις αποφάσεις του OPEC: “Είναι η κατάλληλη στιγμή”, λέει ο Ν. Τσάκος


    Με καλό μάτι βλέπουν οι εφοπλιστές τα σχέδια του OPEC να περιορίσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 1,2 εκατομμύρια bpd στο πρώτο εξάμηνο του 2017, προκειμένου να ανέβει η τιμή του πετρελαίου, εκτιμώντας ότι τα σχέδια αυτά έρχονται την κατάλληλη στιγμή για να αποτρέψουν τη ζημιά που θα μπορούσαν να υποστούν οι αγορές των τάνκερ από ένα ενδεχόμενο κύμα νέων παραγγελιών πλοίων.

    Οι περικοπές του OPEC δεν θα μπορούσαν να έρθουν σε καλύτερη στιγμή για την αγορά των τάνκερ”, δήλωσε στο TradeWinds ο εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος, διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, επισημαίνοντας πως οι χαμηλές τιμές για νεότευκτα πλοία και οι σχετικά υψηλές τιμές ναύλωσης τους τελευταίους 18 μήνες έβαλαν πολλούς σε πειρασμό, προκαλώντας ανησυχίες για συγκέντρωση υπερβολικά πολλών πλοίων στον κλάδο. “Είναι καλό να έχουμε τον φόβο μήπως η αγορά δεν είναι τόσο ισχυρή μακροπρόθεσμα, καθώς ο κόσμος ενθουσιαζόταν με τις υπογραφές συμβολαίων για νεότευκτα”, σημείωσε, εκτιμώντας πως ο φόβος για χαμηλότερους όγκους πιθανόν να αποτρέψει νέες παραγγελίες.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav, Paddy Rodgers, πρόσθεσε πως “κλειδί” για την αποφυγή της υπερβολικής προσφοράς πλοίων είναι η έλλειψη της διαθέσιμης χρηματοδότησης. “Αν μπορέσουμε να δούμε το τέλος των ελεύθερα διαθέσιμων εγγυήσεων επιστροφής και των εγγυήσεων εξαγωγών που είναι ελεύθερα διαθέσιμες ακόμα και στις χειρότερες εταιρείες ή στους πιο περιθωριακούς παίκτες, τότε ίσως επιτέλους μπορέσουμε να έχουμε την ευκαιρία να φέρουμε έναν ‘κυβερνήτη’ (σ.σ. τις τράπεζες) στην αγορά που μπορεί να μας φέρει σε μία πιο λογική ισορροπία”, δήλωσε στο TradeWinds.

    Ωστόσο, δεν είναι όλοι τόσο θετικοί απέναντι στην πρωτοβουλία του OPEC. “Η ιστορία μας διδάσκει ότι αυτό εξαρτάται από το πώς αυτή θα εφαρμοστεί ή ακόμα και το αν τελικά θα συμβεί. Πάντα υπήρχαν διαμάχες στον OPEC και επίσης πάντα υπάρχουν άνθρωποι που δε σκέφτονται όπως οι άλλοι και επίσης άνθρωποι με κίνητρο να κοιτάξουν τα δικά τους βιβλία”, εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της DHT, Svein Moxnes Harfjeld, προσθέτοντας ότι είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι επίπτωση θα έχουν οι περικοπές στην αγορά.

    Παράλληλα, ο Rodgers παρατηρεί ότι εδώ δε μιλάμε για φυσιολογικές περικοπές του OPEC, αλλά για μία κίνηση που έρχεται μετά από μία παρατεταμένη απόπειρα μείωσης των τιμών για να πιεστούν οι Αμερικανοί πετρελαιοπαραγωγοί – μία αύξηση των τιμών θα τους βάλει ξανά στο παιχνίδι.

    Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του Diamond S Shipping Group, Craig Stevenson, δηλώνει αισιόδοξος πως το 2017 ενδεχομένως να είναι δύσκολη χρονιά, όμως η τριετία 2018-2020 θα είναι πολύ καλύτερη. “Η ευκαιρία βρίσκεται στη μείωση της δυνατότητας κατασκευής πλοίων, την αδυναμία παραγγελιών σημαντικών αριθμών πλοίων, επειδή η αλήθεια είναι ότι λίγοι άνθρωποι έχουν πολλά χρήματα αυτή τη στιγμή”, σχολιάζει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έφθασε το «Festos Palace» από την Κρήτη – Καμία αντίδραση από την ΠΝΟ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Διπλωματικό» επεισόδιο Γερμανίας-Τουρκίας: Φυλάκισαν Τούρκο βουλευτή – Απειλεί με αντίποινα ο Ερντογάν



    ΣΧΟΛΙΑ