• Business

    Πώς η AirBnB έβγαλε «νοκ-άουτ» τα μεγάλα καταλύματα

    • NewsRoom
    airbnb

    airbnb


    Το φαινόμενο AirBnB που εδώ και λίγα χρόνια έχει κατακλύσει την ελληνική αγορά, άφησε το στίγμα του στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.

    Και ενώ οι διεθνείς αφίξεις σημειώνουν πρωτοφανή αύξηση επί σειρά ετών, αντιστρόφως ανάλογος είναι ο αριθμός των διανυκτρεύσεων στα τουριστικά καταλύματα.

    Γιατί συμβαίνει αυτό;

    Πρέπει αρχικά να μελετηθούν οι αριθμοί: Μια προκαταρκτική επεξεργασία των στοιχείων από την Eurostat καταδεικνύει πτώση των διανυκτερεύσεων στα καταλύματα στην Ελλάδα κατά 3%.

    Πρωταθλήτρια στις διανυκτερεύσεις ήταν η Ισπανία στην οποία αντιστοιχούν 469 εκατ. (+0,5%). Ακολουθεί η Γαλλία με ένα +0,8% και 446 εκατ. διανυκτερεύσεις, η Γερμανία με 436 εκατ. (+4%), η Ιταλία με 433 εκατ. (+0,9%) κα το Ηνωμένο Βασίλειο με 375 εκατ. (+5,7%).

    Πτώση παρατηρήθηκε μόνο στη χώρα μας, με 119,4 εκατ. διανυκτερεύσεις την περασμένη χρονιά και στη Μάλτα με μικρότερο ποσοστό πτώσης στο 2,7% και μόλις 9,8 εκατ. επί του συνόλου.

     

    Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 119,4 εκατ. επισκεπτών στη χώρα μας, τα 99,6 εκατομμύρια αφορούν ξένους επισκέπτες και το υπόλοιπο τους Έλληνες.

    Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι η μελέτη αφορά μόνο ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και κάμπινγκ.

    Ως εκ τούτου η άνοδος των αφίξεων και η πτώση στις διανυκτερεύσεις δεν μπορεί να «μεταφραστεί» διαφορετικά παρά μονάχα βάζοντας στο «παιχνίδι» και τον παράγοντα της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

    Επί της ουσίας, φαίνεται να επιβεβαιώνεται η εκτίμηση των ξενοδόχων περί μεγάλου πλήγματος στα ξενοδοχεία λόγω της ύπαρξης πλατφορμών όπως AirBnb, Homeaway κλπ.



    ΣΧΟΛΙΑ