• Business

    Ποια είναι η νέα εναλλακτική για τα προς διάλυση πλοία. Η στρατηγική του Νορβηγού κροίσου J. Fredriksen

    John Fredriksen

    John Fredriksen, εφοπλιστής Ship Finance International


    Άλλο ένα πλοίο ναυτιλιακής συμφερόντων του Νορβηγού κροίσου, John Fredriksen, φαίνεται πως πέρασε στα χέρια ενός storage buyer – δηλαδή ενός αγοραστή πλωτών δεξαμενών αποθήκευσης – μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, γεγονός που δείχνει ότι οι συγκεκριμένοι αγοραστές κερδίζουν μεγάλο έδαφος.

    Αυτή τη φορά, η ναυτιλιακή Ship Finance International, που αποτελεί κομμάτι του ομίλου Fredriksen, προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC Front Century (χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής του 1998) σε αγοραστή πλωτών δεξαμενών αποθήκευσης, το οποίο αυτή την περίοδο έχει ναυλωθεί από την άλλη ναυτιλιακή του ομίλου, τη Frontline.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των brokers, το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο πωλήθηκε στην κινεζική Kunlun Energy Company Ltd., ενώ το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 18,8 εκατ. δολάρια.

    Ωστόσο, όπως είχε γράψει το mononews.gr από τις 19 Οκτωβρίου, η προτίμηση που φαίνεται να δείχνει ο Fredriksen στην εναλλακτική λύση των storage buyers έναντι του scrapping είναι απόδειξη του πόσο δημοφιλής είναι αυτή η λύση ανάμεσα στους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Το τελευταίο διάστημα είναι συνεχής η άνοδος των αγοραστών πλωτών δεξαμενών αποθήκευσης (ή αλλιώς storage buyers). Πρόκειται, δηλαδή, για εταιρείες-αγοραστές που ψάχνουν να αγοράζουν πλοία μεγάλης ηλικίας (σχεδόν 15ετίας) και παράλληλα τα απελευθερώνουν από την spot αγορά, κατορθώνοντας με αυτόν τον τρόπο να “σπάνε” το αδιέξοδο που παρατηρείται.

    Το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC "Front Century" της Ship Finance International είναι χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής του έτους 1998
    Το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC “Front Century” της Ship Finance International είναι χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής του έτους 1998

    Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι η Ship Finance International προχώρησε στην πώληση δύο εκ των παλαιότερων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που ανήκαν στο στόλο της σε storage buyers. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των brokers, η ναυτιλιακή του Νορβηγού εφοπλιστή φέρεται να πούλησε το  Front Circassia (χωρητικότητας 306.000-dwt και κατασκευής 1999) και το  Front Ariake (χωρητικότητας 298.500-dwt και κατασκευής 2001) σε μια εταιρεία ρωσικών συμφερόντων, ενώ η συναλλαγή κυμάνθηκε συνολικά στα 50 εκατ. δολάρια.

    Επιπλέον, ο αναλυτής Erik Nikolai Stavseth της Arctic Securities είχε επισημάνει σχετικά ότι μια τέτοια κίνηση πώλησης παλαιότερης γενιάς δεξαμενόπλοιων εκ μέρους του Fredriksen, θα ταίριαζε απόλυτα στη στρατηγική που ακολουθούν οι εταιρείες συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή, οι οποίες κατόπιν – στην πλειοψηφία των περιπτώσεων – προχωρούν σε εξαγορές νεότερου τονάζ.

    Παράλληλα, σε ανάλογη κίνηση με την εταιρεία του Νορβηγού εφοπλιστή έχει προχωρήσει και η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή DHT Holdings, η οποία πούλησε το  DHT Chris (χωρητικότητας 309.300-dwt και κατασκευής 2001) στην Agritrade Resources, για 24 εκατ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Tsakos Energy Navigation: Ποια εταιρεία ναύλωσε το δεύτερο πλοίο LNG της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δεν αρκείται ούτε στο 51% της Hellenic Seaways ο Grimaldi: Θέλει το 100%!

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ