ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος 30 Νοεμβρίου, με την παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός μήκους 10 χιλιομέτρων, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στην «επόμενη μέρα» του έργου, με την προγραμματιζόμενη επέκταση προς Τσακώνα. Όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στο Olympia Forum, βρίσκονται ήδη στο τραπέζι τρία διαφορετικά σενάρια χρηματοδότησης για τη νέα φάση του έργου, το κόστος της οποίας ενδέχεται να φτάσει έως και το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος τον επόμενο μήνα, ο αυτοκινητόδρομος των 75 χιλιομέτρων τίθεται σε πλήρη λειτουργία, προσφέροντας μια σύγχρονη, ασφαλή και ταχύτερη οδική σύνδεση που μειώνει τον χρόνο μετακίνησης από την Αθήνα έως τον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Νίκος Ταχιάος: «Στον ορίζοντα η επέκταση Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα»
Αναλυτικότερα, όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος, το έργο αυτό βρίσκεται πλέον «στον πολύ κοντινό ορίζοντα» και συνοδεύεται από ιδιαίτερες τεχνικές και οικονομικές προκλήσεις, καθώς περιλαμβάνει και τον κομβικό ανισόπεδο κόμβο στον Αλφειό ποταμό. Σημείωσε ότι το ζήτημα που παραμένει ανοιχτό είναι η τελική χάραξη της διαδρομής, κυρίως ως προς το τμήμα που αφορά την περιοχή του Καϊάφα.
Ο προϋπολογισμός του έργου, όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, διαφοροποιείται ανάλογα με τη χάραξη που θα επιλεγεί: περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ εάν συνεχιστεί η υφιστάμενη χάραξη μέσω Καϊάφα, αλλά μπορεί να αγγίξει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ εάν επιλεγεί νέα χάραξη που θα παρακάμπτει την περιοχή και θα διέρχεται μέσα από ορεινές ζώνες. «Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, μεγαλύτερο σε μέγεθος και κόστος σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, και γι’ αυτό πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά οι εναλλακτικές, καθώς οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι», υπογράμμισε.
Ο υφυπουργός αποκάλυψε ότι βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο, της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για τα τρία διαφορετικά σενάρια χρηματοδότησης του έργου, το οποίο θα εξακολουθήσει να αποτελεί τμήμα της Ολυμπίας Οδού και να λειτουργεί με καθεστώς παραχώρησης. «Σύντομα θα ανακοινώσουμε τις αποφάσεις», σημείωσε ο κ. Ταχιάος, τονίζοντας πως στόχος είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες το ταχύτερο δυνατόν ώστε να δρομολογηθεί η συνέχεια του μεγάλου άξονα της δυτικής Πελοποννήσου.
Η προγραμματιζόμενη επέκταση Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα θεωρείται έργο στρατηγικής σημασίας, καθώς θα ολοκληρώσει τη σύνδεση του δυτικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ταχύτερη μετακίνηση από την Πάτρα έως την Καλαμάτα και συνδέοντας κομβικά αστικά κέντρα και τουριστικούς προορισμούς.
Πάτρα – Πύργος
Όσον αφορά τον άξονα που ολοκληρώνεται, η κατασκευή του έργου υλοποιείται από τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ΑΚΤΩΡ και την ΑΒΑΞ, οι οποίοι ανέλαβαν τμηματικά την ολοκλήρωση του οδικού άξονα.
Μέχρι σήμερα έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία 65 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου, που καλύπτουν το τμήμα από τον Αλισσό έως τον Πύργο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα των 10 χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό βρίσκεται πλέον στην τελική φάση των εργασιών.
Η ολοκλήρωσή του θα ενώσει λειτουργικά τον νέο δρόμο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού και θα επιτρέψει την απρόσκοπτη κυκλοφορία σε όλο το μήκος του άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας επισκέφθηκε το εργοτάξιο στο Μιντιλόγλι, όπου επιθεώρησε την πρόοδο των εργασιών και ενημερώθηκε από τους μηχανικούς και τα στελέχη των εργοληπτικών εταιρειών. Σε δηλώσεις του ανέφερε ότι σήμερα εργάζονται περισσότεροι από 410 εργαζόμενοι, με τις εργασίες να εξελίσσονται με πολύ υψηλούς ρυθμούς, εκφράζοντας αισιοδοξία ότι το έργο θα παραδοθεί στην ώρα του, εφόσον το επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες. «Στόχος μας είναι να παραδώσουμε το σύνολο του αυτοκινητόδρομου στις 30 Νοεμβρίου, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν έναν ασφαλή και άνετο δρόμο που θα συνδέει την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο. Ζητούμε, έως τότε, την κατανόηση των κατοίκων της Πάτρας, οι οποίοι υφίστανται μια προσωρινή ταλαιπωρία εξαιτίας της εκτροπής της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό», υπογράμμισε ο κ. Δήμας.
Πράγματι η προσωρινή εκτροπή της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό έχει πράγματι προκαλέσει δυσφορία στους οδηγούς και στους κατοίκους της περιοχής, καθώς σε ορισμένα σημεία παρατηρούνται αυξημένη κίνηση και καθυστερήσεις. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή θα λήξει οριστικά με την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος, καθώς ο νέος αυτοκινητόδρομος θα εξασφαλίσει συντομότερη, ταχύτερη και ασφαλέστερη μετακίνηση.
Ο όμιλος ΑΚΤΩΡ έχει ήδη παραδώσει το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη, μήκους 33 χιλιομέτρων, που διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, σύγχρονο παράπλευρο δίκτυο και ανισόπεδους κόμβους για την ασφαλή είσοδο και έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέλαβε την κατασκευή του τμήματος Γαστούνη – Πύργος, ενώ η ΑΒΑΞ υλοποίησε το κομβικής σημασίας τμήμα Μιντιλόγλι – Καραίικα. Το νέο οδικό έργο χαρακτηρίζεται από υψηλές τεχνικές προδιαγραφές, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης σε κάθε κατεύθυνση, σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και οκτώ ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία και θα ενισχύσουν την ασφάλεια.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, η Ολυμπία Οδός επεκτείνεται κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ο χρόνος μετακίνησης μεταξύ Αθήνας και Πύργου θα μειωθεί σε περίπου δύο ώρες και σαράντα πέντε λεπτά, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών της περιοχής. Παράλληλα, η νέα οδική αρτηρία δημιουργεί σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά, καθώς θα ενισχύσει τις εμπορικές και τουριστικές μεταφορές και θα συμβάλει στη γενικότερη οικονομική ανάκαμψη της περιοχής.
Διαβάστε επίσης:
ΑΚΤΩΡ: Έρχεται η ΑΚΤΩΡ Ενέργειας – Στο τραπέζι νέες εξαγορές
Αλέξανδρος Εξάρχου: Δύο θυγατρικές της AKTOR στο δρόμο για το Χρηματιστήριο
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Διπλασιασμό περιθωρίου EBITDA σε δύο χρόνια προβλέπει η Mediobanca
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ωνάσης: Το deal που θα άλλαζε τον κόσμο και θα τον έκανε «αυτοκράτορα»
- Νέες μαρίνες βγάζει στην αγορά το Υπερταμείο
- Ο θρίαμβος των τραπεζών, τι θα κάνει ΤΩΡΑ η Intralot, τα νέα πρόσωπα της METLEN, τα μυστήρια της ΕΧΑΕ, τα λάθη της Εθνικής με την Παυλίδης, η νέα επένδυση της Τραυλού, το ράλι της THEON, τα παρασκήνια του Ωδείου και η νίκη Κούστα στις Σπέτσες
- Κεραμουργία Βορείου Ελλάδας: Βάζει πόδι στα Βαλκάνια με νέο εργοστάσιο στη Σερβία
