• Business

    Παπουτσάνης: Τι περιμένει για να ρίξει τις τιμές

    Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ

    Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ


    Βελτίωση της κερδοφορίας της από την αποκλιμάκωση τόσο των τιμών στην ενέργεια όσο και στις πρώτες ύλες περιμένει για την τρέχουσα οικονομική χρήση η «Παπουτσάνης».

    Η διοίκηση της εισηγμένης που καταγράφει μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο του έτους εκτιμά ότι η αγορά θα οδηγηθεί σε μια αποκλιμάκωση, τάση που φάνηκε στους πρώτους μήνες του έτους και που διαφαίνεται ότι θα συνεχιστεί.

    «Στο πρώτο τρίμηνο οι διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την παραγωγή σημειώνουν μια πτωτική τάση αλλά παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα πριν το 2022» επεσήμανε χθες στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μενέλαος Τασόπουλος.

    Όπως είπε, ο πληθωρισμός δεν βοηθάει κανέναν. Ούτε την εταιρεία ούτε τους καταναλωτές και εξέφρασε την ελπίδα  θα απομειωθούν τα κόστη σε λογικά επίπεδα ώστε να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών.

    «Θα προσπαθήσουμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις τιμών όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν» σημείωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ωστόσο ότι υπάρχει ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα και ανασφάλεια. «Και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό βλέπουμε κάποιο μούδιασμα. Υπάρχει μια δυσκολία, μια ανησυχία. Βλέπουμε τις τιμές να πέφτουν αλλά δεν ξέρουμε τι θα γίνει» τόνισε κάνοντας λόγο για υψηλή αποθεματοποίηση που έχει γίνει λόγω της κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων από πολλές εταιρείες είτε στη βιομηχανία είτε στο retail.

    Αύξηση 29% στον τζίρο

    Πάντως η εταιρεία επέλεξε να μετακυλίσει μέρος μόνο των αυξήσεων του κόστους παραγωγής στις τιμές των προϊόντων της σε μια προσπάθεια να διευρύνει τα μερίδια αγοράς γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα αύξηση των πωλήσεων αλλά μείωση της κερδοφορίας το 2022.

    Η εταιρεία έχε προχωρήσει σε συμφωνία με τους  περισσότερους μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες για τον επιμερισμό του κόστους ενέργειας και έτσι περάσει σε κάποιες ανατιμήσεις στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

    Ο κύκλος εργασιών της το 2022 αυξήθηκε στα 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 29% με το 15% να προέρχεται από ανατιμήσεις και το 14% από αύξηση του όγκου πωλήσεων.

    Σημαντική ήταν η ανάπτυξη των εξαγωγών που «έτρεξαν» με 36% φτάνοντας τα 46,4 εκατ. ευρώ αποτελώντας πλέον το 66% του συνολικού τζίρου της Παπουτσάνης.

    Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας μείωση 36%, ενώ κατά 39% μειώθηκαν τα κέρδη μετά από φόρους και διαμορφώθηκαν το 2022 σε 3 εκατ. ευρώ από 4,9 εκατ. ευρώ το 2021.

    Από τους τέσσερις πυλώνες που δραστηριοποιείται η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων  (+98%) το 2022 έναντι του 2021 σημειώθηκε στα ξενοδοχειακά προϊόντα κάτι απολύτως αναμενόμενο εξαιτίας της επανεκκίνησης του τουρισμού. Ωστόσο σημείωσαν και μια σημαντική ανάπτυξη της τάξης του 51% σε σύγκριση με το 2019.

    Οι πωλήσεις των σαπωνομαζών της Παπουτσάνης αυξήθηκαν κατά 54% σε σχέση με το 2021 ενώ οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων εξαιρουμένων των αντισηπτικών, αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2021, με τα οφέλη από την απόκτηση της σαπωνοποιίας Αρκάδι να φαίνονται ήδη στα αποτελέσματα, καθώς οι πωλήσεις χωρίς τη συμβολή του σημείωσαν αύξηση 16%. Τέλος, οι πωλήσεις από τα προϊόντα τρίτων αυξήθηκαν το 2022 κατά 12%.

    Οι στρατηγικοί στόχοι στους τέσσερις πυλώνες

    Η είσοδος σε νέες κατηγορίες προϊόντων με όχημα την πρόσφατα εξαγορασθείσα σαπωνοποιία Αρκάδι,η  ενίσχυση των branded προϊόντων, η επέκταση των διεθνών συνεργασιών της με πολυεθνικές εταιρείες και η περαιτέρω διείσδυση στον ξενοδοχειακό κλάδο εντάσσονται στη στρατηγική της εταιρείας για ενίσχυση της θέσης της τόσο στην εγχώρια όσο και στις διεθνείς αγορές που δραστηριοποιείται.

    Ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο 25 εκατ. ευρώ την προηγούμενη τριετία η ιστορική βιομηχανία στοχεύει τόσο στη βελτίωση της κερδοφορίας όσο και στην ανάπτυξη και στους τέσσερις πυλώνες που δραστηριοποιείται.

    Η πλήρης ενοποίηση του brand Αρκάδι με επανασχεδιασμό προϊόντων και επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, είσοδος σε νέες καινοτόμες κατηγορίες και πιο έντονη παρουσία στα καταστήματα με στοχευμένες και περισσότερες ενέργειες αποτελούν τη στρατηγική προτεραιότητα.

     Διαβάστε επίσης

    Μπλε Κέδρος: Πώς χρησιμοποιούνται τα κεφάλαια 16,2 εκατ. ευρώ από την ΑΜΚ

    Σαράντης: Στις 4 Μαϊου η Τακτική Γενική Συνέλευση



    ΣΧΟΛΙΑ