• Business

    Παλίρροια – Σουλιώτης: Τυλίγει 2 εκατ. ντολμαδάκια τη μέρα και σπάει το φράγμα των €100 εκατ.

    Κώστας Σουλιώτης, πρόεδρος της Παλίρροια-Σουλιώτης

    Κώστας Σουλιώτης, πρόεδρος της Παλίρροια


    Στα εργοστάσια της Παλίρροια Σουλιώτης σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Κίνα και Ιορδανία τυλίγονται καθημερινά 2 εκατομμύρια ντολμαδάκια.

    Κατευθύνονται σε περισσότερες από 50 χώρες και βρίσκονται στα ράφια μεγάλων αλυσίδων από τη Lidl μέχρι την Aldi και από τη Sprouts Farmer Market μέχρι τον αμερικανικό κολοσσό Walmart, συνεργασία που ξεκίνησε πρόσφατα.

    Στο DNA της οικογενειακής επιχείρησης, το 36% της οποίας κατέχει το VNK Capital των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου, είναι αδιαμφισβήτητα ο «βασιλιάς του ντολμά».

    Όμως, η εκ Ευβοίας ορμώμενη επιχείρηση με ιστορία από το 1957 έχει βάλει πλώρη να μεγαλώσει το αποτύπωμά της στις διεθνείς αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου με «όχημα» τις ελληνικές συνταγές.

    Έτοιμα γεύματα ψυγείου και κατάψυξης, προϊόντα ραφιού, ένα ολοκληρωμένου μενού υπό το brand Greek Originals αλλά και ζύμες, όλα εστιασμένα στην ελληνική κουζίνα συνθέτουν έναν ευρύτερο όμιλο τροφίμων που στοχεύει σε μεγαλύτερη διείσδυση στις διεθνείς αγορές και στο retail.

    Τζίρος στα 100 εκατ. ευρώ

    «Ορόσημο στην ιστορία μας είναι ότι φέτος ο τζίρος θα πιάσει τα 100 εκατ. ευρώ. Η φιλοδοξία μας είναι η Παλίρροια να μεγαλώνει σε όγκο και αξία περί τα 10% κάθε χρόνο και να διευρύνουμε τις πωλήσεις μας σε όλες μας τις κατηγορίες» επεσήμανε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Σουλιώτης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής ξενάγησης στο εργοστάσιο στα Πολιτικά Εύβοιας.

    «Αυτή τη στιγμή είμαστε σε ένα σταυροδρόμι με οργασμό επενδύσεων είτε αυτές αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό και τους πελάτες είτε τα brands και τις υποδομές μας» τόνισε ο κ. Γιώργος Κωστιάνης CEO της εταιρείας.

    Επενδύσεις 18 εκατ. ευρώ στην τριετία

    Το συνολικό ύψος των επενδύσεων εντός της επόμενης τριετίας ανέχεται στα 18 εκατ. ευρώ ενώ στη φετινή ανάπτυξη του τζίρου συμβάλει με περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ η βιομηχανία παραγωγής προϊόντων ζύμης, Τσαμπάσης Α.Ε. , η οποία εξαγοράστηκε στις αρχές του έτους.

    Η εξαγορά της Τσαμπάσης σηματοδότησε αφενός τη δημιουργία προϊόντων ζύμης για τις αγορές του εξωτερικού τόσο για τον τομέα της λιανικής.

    «Με την κίνηση που κάναμε στις ζύμες καλύπτουμε περίπου το 80-85% του greek recipy, παρέχοντας έτσι μια ολοκληρωμένη πρόταση ελληνικών συνταγών σε μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες στις ΗΠΑ ή σε άλλες διεθνείς αγορές» σημείωσε ο κ. Κωστιάνης.

    Σήμερα το μείγμα πωλήσεων της εταιρείας το 35% προέρχεται από την αγορά του ντολμά, το 25% από τις ζύμες, το 5% από τα έτοιμα φαγητά ψυγείου και το υπόλοιπο από τα όσπρια.

    Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις και η ενίσχυση του brand

    Σχεδόν το 30% των προϊόντων της Παλίρροια παράγεται στην Ελλάδα. Οι ισορροπίες στο παραγωγικό μείγμα αλλάζουν όσον αφορά τα ντολμαδάκια.

    Τυλίγονται περί τις 100.000 την ημέρα στα Πολιτικά Ευβοίας όπου απασχολούνται 150 εργαζόμενοι και από 500.000 στο εργοστάσια της Βουλγαρίας, της Κίνας και της Ιορδανίας.

    Συνολικά διαθέτει επτά εργοστάσια, τα δύο σε Κίνα και Ελλάδα ενώ η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να αποκτήσει μία ακόμη παραγωγική βάση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

    «Με δεδομένο ότι οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά για την Παλίρροια η σκέψη για παραγωγική μονάδα στο Μεξικό παραμένει αλλά προτεραιότητα είναι η ενίσχυση του brand και η μεγαλύτερη διείσδυση στις διεθνείς αγορές» σύμφωνα με τον κ. Σουλιώτη.

    Σήμερα το 65% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από private label προϊόντα που παράγει για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανά τον κόσμο.

    Δέκα κωδικοί με «μόνιμη μείωση τιμής»

    Με δέκα κωδικούς προϊόντων σε σύνολο 120 συμμετέχει η Παλίρροια στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Ήδη έχει σταλεί η ενημέρωση στις αρμόδιες υπηρεσίες και από την 1η Νοεμβρίου οι εννέα κωδικοί θα είναι με μειωμένη τιμή 5% και ένας με 10%.

    Ωστόσο το βασικό προϊόν της εταιρείας, τα ντολμαδάκια δεν συμπεριλαμβάνονται, καθώς η διοίκηση της εταιρείας έχει επιλέξει να προχωρήσει με προωθητικές ενέργειες από την 1η Φεβρουαρίου.

    Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις πέρσι έκανε τρεις φόρες σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται με το συνολικό ποσοστό να φτάνει στο 17-18% ενώ για φέτος, όπως επισημάνθηκε, δεν έχει κάνει ανατιμήσεις.

    Η συνεργασία με τον Βασίλη Κάτσο

    Τέλος, αναφορικά με την είσοδο της VNK Capital το 2019 στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ένα κομβικό σημείο για την πορεία της εταιρείας ο κ. Σουλιώτης τόνισε «είμαι τυχερός που έχω συνέταιρο τον Βασίλη Κάτσο.

    Πρόκειται για έναν άνθρωπο που γνωρίζει καλά το ελληνικό επιχειρείν και δεν είναι κοιτάζει μόνο τα νούμερα και τις επιδόσεις της εταιρείας.

    Άλλωστε τα νούμερα δείχνουν ότι πάμε καλά. Με τον κ. Κάτσο είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και συναποφασίζουμε τι θέλουμε να κάνουμε.

    Σημειώνεται ότι πέρυσι οι ενοποιημένες πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 75,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 25,24% έναντι του 2021 λόγω της αύξησης των πωλήσεων στο εξωτερικό.

    Κατά 10,44% αυξήθηκαν τα μικτά κέρδη στα 23,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν οριακά στα 8,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 32,29% στα 5,221 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης:

    Παλίρροια-Σουλιώτης: Προ των πυλών η πρώτη εξαγορά μετά την είσοδο της VNK στο μετοχικό κεφάλαιο

    ΔΕΗ: Ένα βήμα πιο κοντά στην απόκτηση της Κωτσόβολος

    Softone: Το άνοιγμα στην Κρήτη, τζίρος στα 50 εκατ. ευρώ και οι νέες εξαγορές



    ΣΧΟΛΙΑ