• Business

    Π. Παππάς: Προβλήματα με τη βρετανική δικαιοσύνη για τη Star Bulk

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


    Προβλήματα με τη βρετανική δικαιοσύνη για τον εφοπλιστή Πέτρο Παππά και τη ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, της οποίας και ηγείται, καθώς δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου απέρριψε την έφεση που άσκησε η εταιρεία σχετικά με την υπόθεση βλάβης ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize που ανήκει στο στόλο της.

    Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή είχε απαιτήσει από τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries and Construction (HHIC-Phil) των Φιλιππίνων να πληρώσουν μεγαλύτερη αποζημίωση από αυτή που προβλεπόταν για την αποκατάσταση της βλάβης στη μηχανή του φορτηγού πλοίου τύπου capesize Star Polaris (χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής 2011).

    Πίσω στο έτος 2012, το Star Polaris είχε ρυμουλκηθεί στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Gosung του ομίλου STX Shipbuilding & Offshore ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες επισκευές μετά τη βλάβη που παρουσίασε στην κύρια μηχανή. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, η Star Bulk εμφάνισε ζημίες λόγω της ακύρωσης του ναυλοσυμφώνου του πλοίου που οδήγησε σε απώλεια εσόδων.

    Ο δικαστής Jeremy Cooke του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, ωστόσο, απεφάνθη ότι το ναυπηγικό συμβόλαιο για το πλοίο που είχε υπογράψει η εταιρεία του κ. Παππά με τα φιλιππινέζικα ναυπηγεία δεν περιείχε δεσμευτικούς όρους που να υποχρέωναν τα τελευταία να καλύψουν την απώλεια των ναύλων ούτε και την μείωση της αξίας του πλοίου, που ήταν αποτέλεσμα των προβλημάτων που εμφάνισε.

    star polaris πετρος παππας
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Star Polaris” της Star Bulk Carriers είναι χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    Μάλιστα οι εκπρόσωποι των ναυπηγείων HHCI-Phil αρνήθηκαν την όποια ευθύνη στην υπόθεση, γεγονός που οδήγησε την Star Bulk να ασκήσει έφεση ώστε να αποζημιωθεί από το κόστος της επισκευής του Star Polaris, τα έξοδα ρυμούλκησης αλλά και το χαμένο κέρδος. Ακόμη, η ναυτιλιακή σχεδιάζει να καταθέσει αγωγή για το κόστος της απώλειας της αξίας του πλοίου – ακόμη μια από τις επιπτώσεις του περιστατικού.

    Σημειώνεται ότι η τριμελής επιτροπή του διαιτητικού δικαστηρίου του Λονδίνου απεφάνθη το Νοέμβριο του 2015, ότι τα ναυπηγεία HHCI-Phil παραβίασαν την εγγύηση του πλοίου. Η επιτροπή υποστήριξε επίσης ότι ο επικεφαλής μηχανικός αμέλησε να αντιδράσει εγκαίρως στις προειδοποιήσεις, καθώς, εάν το Star Polaris είχε ελαττώσει ταχύτητα ή είχε σταματήσει νωρίτερα, η ζημιά δε θα είχε την έκταση που έλαβε.

    Βέβαια, το διαιτητικό δικαστήριο έχει ακόμη να υπολογίσει και το ακριβές ποσό με το οποίο θα πρέπει να αποζημιωθεί η ναυτιλιακή του κ. Παππά. Η απόφαση όμως του δικαστή Cooke αναφέρει ρητά ότι οι όροι του ναυπηγικού συμβολαίου δεν προβλέπουν περαιτέρω αποζημίωση από την το κόστος επισκευής της βλάβης που υπέστη η μηχανή του Star Polaris.

    Οι συνήγοροι υπεράσπισης της Star Bulk στο δικαστήριο είναι οι δικηγόροι Christopher Hancock και Σωκράτης Παπαδόπουλος από την νομική εταιρεία 20 Essex Street αλλά και δικηγόροι της νομικής εταιρείας Ince & Co. Οι συνήγοροι υπεράσπισης των ναυπηγείων HHIC-Phil είναι οι Luke Parsons και Gemma Morgan της Quandrant Chambers αλλά και δικηγόροι της Clyde & Co.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Διεύρυνση ζημιών και μη επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για τη Diana Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Ζούλοβιτς: Με ένα πλοίο έμεινε η Dalomar;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυξημένα κέρδη και πωλήσεις για την Aegean Marine στο γ’ τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ