• Business

    Π. Μαρμαρίδης (Μαρμαρίδης Έπιπλα): “Θα είχαμε διπλάσιο μέγεθος αν όλοι πουλούσαν με απόδειξη”


    Τα καταστήματα Μαρμαρίδης ανοίγουν το ένα μετά το άλλο στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια και η εταιρεία κατάφερε να κυριαρχήσει στην αγορά επίπλου, κατακτώντας την πρωτεύουσα. Η  ελληνική εταιρεία επίπλων από τη Θεσσαλονίκη, αναπτύχθηκε μέσα στην κρίση, την εποχή που μια μετά την άλλη έκλειναν οι γνωστές επώνυμες αλυσίδες των καλών εποχών, πιεσμένες από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και την είσοδο στην αγορά του ΙΚΕΑ.  Σήμερα, διαθέτει 12 καταστήματα τα 9 από τα οποία στην Αθήνα, κάποια από τα οποία είναι ιδιόκτητα.

    Καλύπτοντας το κενό που είχε δημιουργηθεί στην αγορά και προσφέροντας προϊόντα με εξαιρετική σχέση ποιότητας τιμής, οι αδελφοί Παναγιώτης και Γιάννης Μαρμαρίδης πετυχαίνουν συνεχώς ετήσια ανάπτυξη τζίρου και κερδών και κάθε χρόνο προσθέτουν και δύο νέα καταστήματα.

    Στη ΔΕΘ, στο εντυπωσιακό περίπτερο της εταιρείας, πραγματοποιείται ένα μεγάλο “πάρτι επίπλων” και εκεί οι ιδιοκτήτες της εταιρείας υποδέχονται φιλόξενα τους επισκέπτες και προωθούν τις παραγγελίες, του σημαντικού τελευταίου τριμήνου του έτους. Ο Παναγιώτης Μαρμαρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας,  μίλησε αποκλειστικά στο mononews.gr για το πώς κατάφερε, εν μέσω κρίσης, να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά επίπλου.

     

    -Πώς αποφασίσατε να κατεβείτε στην Αθήνα, σε μια εποχή που λόγω κρίσης η αγορά ήταν πτωτική;

    -Η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες. Πρώτον στην αγορά ακινήτων, υπήρξε πτώση τιμών, και έτσι ήταν ευκολότερο να βρούμε σε καλές τιμές, τα μεγάλα ακίνητα που αναζητάμε σε κεντρικά σημεία. Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε κενό στην αγορά το οποίο εμείς καλύψαμε. Υπήρξε κενό στο  κλασσικό και πολυτελές μοντέρνο έπιπλο με καλή σχέση ποιότητας τιμής.

    Το πρώτο μας κατάστημα στην Αθήνα έγινε στην Κηφισίας και μετά κάναμε ένα μεγάλο κατάστημα στην Ποσειδώνος και σε άλλες περιοχές στην πόλη. Συνολικά έχουμε 9 καταστήματα στην Αθήνα και το τελευταίο το ανοίξαμε το καλοκαίρι στην Κηφισιά στο ΚΑΤ.  Σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε με δύο νέα καταστήματα κάθε χρόνο και να αξιοποιούμε όποια ευκαιρία παρουσιάζεται.

    Η συνταγή μας είναι απλή: όμορφα έπιπλα, ποιοτικά και λειτουργικά, κατασκευασμένα με υλικά υψηλών προδιαγραφών που τα προσφέρουμε στις χαμηλότερες τιμές που μπορούν να υπάρξουν. Και περιθώρια να μειωθούν οι τιμές υπήρχαν. Οι κατασκευαστες  επίπλων ήταν κακομαθημενοι…ήθελαν να κερδίζουν  πολλα. Προ κρισης ενας καναπές πουλιόταν στη χονδρική 1200 ευρώ ενώ σήμερα έχει αυτήν την τιμή στη λιανική. Για να επιβιώσουν, όλοι αναγκάστηκαν να κερδίζουν λιγότερο και έτσι μπορέσαμε  να προσφέρουμε στην ελληνική αγορά έπιπλα σε ανταγωνιστικές τιμές και καλή ποιότητα και να κερδίσουμε την προτίμηση των καταναλωτών.

    -Στην Αθήνα σας μάθαμε πρόσφατα αλλά στη Θεσσαλονίκη είστε πολλά χρόνια

    Aπό το 1955 έχουμε δραστηριότητα στο χώρο του επίπλου και πάντα είχαμε καταστήματα στη Θεσσαλονίκη.  Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον πατέρα μας και εμείς προσπαθούμε να την αναπτύσσουμε, να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες και να ενισχύουμε την ελληνική οικονομία με την ανάπτυξή μας.

    Αγαπάμε τη χώρα μας, είμαστε Πόντιοι, ήρθαμε πρόσφυγες το ‘22. Η μητέρα μου ήταν από μεγάλη οικογένεια κτηματιών στην Τραπεζούντα, της οικογένειας Γαβρά. Λειτουργούμε με αρχές, και ό,τι κάνουμε το κάνουμε καλά και σωστά και θέλουμε με τη δουλειά μας να βοηθάμε και την οικονομία και την κοινωνία.

    Σήμερα διαθέτουμε 130 εργαζόμενους αλλά η μεγαλύτερη συνεισφορά μας είναι στις μικρές ελληνικές βιοτεχνίες που είναι οι κατασκευαστές μας.  Είναι γύρω στις 300 μικρές βιοτεχνίες κάτω από το Δερβένι, που είναι οι προμηθευτές μας και αναπτύσσονται μαζί μας.

    -Ποια είναι η πορεία της εταιρείας φέτος; Ποιες θα είναι πωλήσεις σας;

    Το 2019 ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά, με μείωση στην κατανάλωση στην αγορά τους πρώτους μήνες του έτους. Ειδικά οι βιοτεχνίες που στηρίζονται και στα προϊόντα για ξενοδοχεία είδαν φέτος τις παραγγελίες τους πολύ μειωμένες.

    Εμείς, το 2019 ανοίξαμε τα δύο τελευταία μας μαγαζιά, στην Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη και στην Κηφισιά. Για να πούμε πώς θα πάει η φετινή χρονιά, πρέπει να δούμε πώς θα πάνε οι επόμενοι 4 μήνες που  είναι οι κρίσιμοι μπορούν να γίνουν πολλά.

    Η πορεία μας όμως είναι καλή.  Είμαστε κερδοφόροι κάθε χρόνο τα τελευταία 6 χρόνια και το 2018 είχαμε τζίρο 14 εκ. ευρώ και 800.000 κέρδη. Την προηγούμενη χρονιά η κερδοφορία μας ήταν 500.000 ευρώ και κινούμαστε κάθε χρόνο ανοδικά.

    -Πώς κινείται η αγορά επίπλου και πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό;

    Ο μόνος ανταγωνισμός που με απασχολεί είναι ο αθέμιτος από τα μικρά καταστήματα που παζαρεύουν το ΦΠΑ και πουλάνε χωρίς απόδειξη. Θα είχαμε διπλάσιο μέγεθος αν μπορούσαν να ελεγχθούν οι πωλήσεις χωρίς απόδειξη.

    Ο υγιής ανταγωνισμός δεν μας απασχολεί, καλύπτουμε ένα κενό που υπάρχει στην αγορά, που υπήρχε στο κλασσικό και στο πολυτελές μοντέρνο έπιπλο σε καλή τιμή. Και παρότι οι τιμές μας είναι προσιτές λόγω του σχεδιασμού και της αισθητικής των επίπλων μας προσελκύουν πελάτες από όλες τις εισοδηματικές τάξεις και να τονίσω ότι  πελάτες μας είναι πολλοί επώνυμοι και εφοπλιστές.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ